شعار روی موشک چه ارتباطی با ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی دارد آقای روحانی؟

در اعلام اولیه صداوسیما، قرار نبود مناظره فرهنگی میان نامزدها برگزار شود و اصلا فرهنگ جایی میان موضوعات مناظره های سه گانه نداشت. این مسئله با انتقاد گسترده چهره های فرهنگی و رسانه ها مواجه شد.

فرهنگ، مظلومِ رویارویی سیاسی نامزدهای انتخاباتی

به گزارش گلستان24 ، روز گذشته دومین مناظره میان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد. این مناظره با موضوع سیاست و فرهنگ برنامه ریزی شده بود تا نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری دیدگاه‌ها و برنامه‌های فرهنگی‌شان را برای مردم بیان کنند.

 

این درحالی بود که در اعلام اولیه صداوسیما، قرار نبود مناظره فرهنگی میان نامزدها برگزار شود و اصلا فرهنگ جایی میان موضوعات مناظره های سه گانه نداشت. این مسئله با انتقاد گسترده چهره های فرهنگی و رسانه ها مواجه شد.

فرهنگ، مظلومِ رویارویی سیاسی نامزدهای انتخاباتی/شعار روی موشک چه ارتباطی با ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی دارد آقای روحانی؟ «در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری هم مناظره زنده پخش می شود. اولین قسمت آن جمعه 8 اردیبهشت از ساعت 16 در شبکه یک سیما روی آنتن می رود. امسال هم سه بار این مناظره برگزار خواهد شد اما یک تفاوت مهم در موضوع بندی مناظره ها با دوره گذشته وجود دارد. ترتیب موضوعی مناظره ها اینگونه است: اقتصادی-اجتماعی، سیاسی و اقتصادی. این ترکیب یک تفاوت اساسی با دوره گذشته دارد. اکنون دیگر خبری از برگزاری مناظره فرهنگی بین نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری نیست.

 درست است امروز معیشت مردم بشدت مورد سوال و انتقاد است و حرف های زیادی برای آن می شود مطرح کرد اما چطور می توان رئیس جمهور اصلح را بدون شناخت فهم فرهنگی او برگزید؟ رهبر انقلاب در سخنانی تاکید کردند که فرهنگ مانند هوایی است که انسان در آن تنفس می‌کند؛ حالا اگر این هوا خراب باشد و نفسی بالا نیاید، وعده های معیشتی به چه کار می آید؟»

پس از برگزاری مناظره اول یک تغییر رویه در برگزاری آنها انجام شد. نهایتا اعلام شد که فرهنگ از مناظره دوم سهمی خواهد داشت.

اتفاقات مناظره دیروز باعث شد که فرهنگ همان سهم کوچکش را هم از دست بدهد. از سینما و موسیقی حرفی زده نشد جز برای سوء استفاده از اسم ها و نام های هنرمندان.

از حسن روحانی درباره ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی پرسیده شد، اما پاسخ او به این سوال اینگونه بود: «آنجایی از برجام توانستیم استفاده کنیم که متحد بودیم. آنجا که می‌خواستند برجام را به هم بزنند، روی موشک شعار نوشتند، شهرهای زیرزمینی را نشان دادند تا برجام را به هم بزنند. اخلاق و اسلام را قاطبه جامعه ما دنبال می کند». از فرهنگ می‌پرسند اما او از شعار روی موشک می‌گوید.

فرهنگ همچنان میان منازعات بی پایان سیاسی مظلوم است و معلوم نیست چه آینده ای در انتظار آن است.

منبع : سراج 24

ارسال نظر

آخرین اخبار