مجمع وفاق اسلامی

مجمع وفاق اسلامی گنبدکاووس،از تشکل­های مردم نهاد وفعال در زمینه وحدت اقوام و مذاهب باصدور بیانیه ­ای برعدم سیاسی کردن نقش اقلیتهاوایجاد دوقطبی های کاذب درانتخابات تاکید کرد.

نقش اقلیت ها را در انتخابات سیاسی نکنید!

به گزارش گلستان24، مجمع وفاق اسلامی گنبدکاووس،از تشکل­های مردم نهاد وفعال در زمینه وحدت اقوام و مذاهب باصدور بیانیه ­ای برعدم سیاسی کردن نقش اقلیتهاوایجاد دوقطبی های کاذب درانتخابات تاکید کرد.

دانلود فایل

photo_2017-06-06_09-37-56

« بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ »

نقش اقلیتها در انتخابات را سیاسی نکنید!

انتخابات که فرا می رسد، جریانات سیاسی شروع به ساختن دو قطبی های کاذب می کنند. یک طرف را مصداق نجات اسلام و انقلاب و طرف دیگر را نابودگر همه ارزشها معرفی می کنند، شاید برای اینکه می دانند در جامعه عاطفی ما این روشها جواب می دهد و اگر فضایی عقلایی حاکم شود که مردم نمره یک طرف را 12 و نمره رقیب اش را 15 بدانند، از شور و حال انتخابات کاسته شده و از آن بدتر، کسانی برای فعالیت داوطلبانه در ستادهای انتخاباتی پیشقدم نخواهند شد!

انتخابات دینی به مثابه کلاس درس

روح غربی انتخابات در امثال آمریکا تجلی ناخوشایندی را به نمایش می گذارد ولی وقتی در جامعه ای علاقمند به اسلام زندگی می کنیم باید تمام تلاش خود را مبذول داریم تا از این روح ناسالم فاصله گرفته و خود را به «عقلانیت سیاسی» پیوند بزنیم. در آن صورت است که از دل رقابت های سیاسی، رشد آگاهی عمومی و در خلال نقد و بررسی های طرفین، فهم بهتر مسائل کشور اتفاق خواهد افتاد و هر انتخابات، کلاس درسی برای تربیت سیاسی و اجتماعی جامعه خواهد بود. این امر قابل تحقق است بشرطی که نخبگان دلسوز جامعه بخواهند بر مبنای اصول عمل کنند.

بازی سیاسی با سبد رای اقلیت ها!

یکی از ظهورهای انتخابات اسلامی و اخلاق مدار در کشور ما، نوع توجه به مساله اقوام و مذاهب در آن است. چیزی که در ایام انتخابات بیش از قبل آن اهمیت پیدا می کند و حتی آنهایی که توجهی به این بخش از جامعه ایرانی نداشته اند نیز در این ایام، لبخندهای خود را نثار اقلیت ها می نمایند! این خود عاملی شده که برخی جریانات سیاسی با همان روش دامن زدن به فضاهای غیرعقلایی، با «سبد رای اقلیت ها» نیز بازی کنند! بدین معنا که تلاش کنند رقیب خود را نابودگر حقوق آنان و خود را منجی! نشان دهند حال آنکه تجربه نشان داده، تغییر دولتها منجر به تغییر اساسی در رویه های کشور در امور اقلیت ها ایجاد نمی نماید هر چند با تغییراتی جزئی روبرو هستیم و اتفاقا بسیار می بینیم که سینه چاکان حقوق اقلیت ها قبل از رسیدن به عرصه انتخابات، کارنامه قابل عرضه ای ندارند!

 

ارسال نظر

آخرین اخبار