عاقبت شوربای سیاسی در گلستان

وضعیت سیاسی استان گلستان تبدیل به شوربایی شده است که هر از گاهی دستی آن را هم میزند و شور یا بی نمک مردم نیز ناچار به خوردن آن هستند.

چه کسی و با چه حزبی بازیگر این سرنوشت است؟

به گزارش گلستان24، مردم استان گلستان به زعم بعضی از افراد، سیاسی ترین مردم کشور هستند. شاید از طرفی به خاطر وجود قومیت های مختلف با جریان های سیاسی متفاوت باشد ولی چیزی که در این بین مشخص به نظر می رسد آن است که مردم به صورت کاملا مسالمت آمیز در کنار یکدیگیر زندگی می کنند و انتظارشان از مسئولین بیشتر از اینکه داعیه داری جریان خاصی باشد، این است که به مشکل آنها برسند و معضل شهرها را برطرف کنند.

متاسفانه در استان گلستان افراد معدودی در سر شاخه های جریان ها وجود دارند که از پختن شوربای سیاسی برای استان گلستان سود می برند و در ادامه این جریان هم برخی از مسئولین مجبور می شوند برای ماندن در کرسی مسئولیت خود این آش شوربا را هر از گاهی هم بزنند تا ته نگیرد.

شوربای سیاسی که با آمدن هر جریان طعمش عوض می شود و رنگ و بوی جدیدی به خود می گیرد.

حالا یک لحظه احساس کنید که اگر همین مسئولین در یک دولت اصول گرا مسئولیت داشتند،آیا سخنی در حمایت از حزب اصلاح طلب می زدند؟
از طرفی عده محدودی اصول گرا که در کرسی ها ی مسئولیتی نقش کمی دارند هم از ترس از دست دادن پست خود مصلحت اندیشی کرده و حرفی از جناح خود نمی زنند.

باید از مسئولینی که به صورت روشن جریان خود را بیان می کنند تشکر کرد. چون انسان می فهمد که ریشه این فرد به کجا می رسد و چه می گوید و تفکرش چیست و چگونه می اندیشد و پاسخ هزاران سوال دیگر؟

علی ای حال اخیرا این آش شوربای جریانات سیاسی استان توسط یکی از مسئولین استانی هم خورد و آقای استاندار در سخن اخیرشان گفت: “من اصلاح طلب هستم.” اولا همانطور که در بالا گفتم باید فردی را که جریان خود را مشخص می کند و محکم می گوید که به چه می اندیشد، تحسین کرد.

از طرفی این امر باعث افتخار است که در کشور، آزاد اندیشی سیاسی به حدی رسیده که در استانی که اکثر نمایندگان آن از دولت اصولگرایی رای آورده اند و وابسته به جریان اصول گرایی هستند، استانداری اصلاح طلب را برگزیدند .این امر نشان از آن دارد که اصول گرایی حزبی مطلق گرا نیست.

حال باید این را به آقای استاندار یاد آور شد که شما که اصلاح طلب هستید از رای دهی مجمع نمایندگان استان که اکثرا اصول گرا هستند رای آورده اید. شاید اوایل که به او رای داده بودند، مصلحت برآن بود که اصلاح طلب بودن خود را مشخص نکند و بر جریان اعتدالی خود را باقی بماند.

خلاصه هرچه به ایام انتخابات نزدیک تر می شویم این شوربای سیاسی که توسط عده ای خاص در استان پخته شده است – واینجانب جرات نام بردن اسم آنها را ندارم ـ بیشتر شور می شود و باید منتظر جهت گیری جدید مسئولین دیگر بود.

/قابوس نامه 

ارسال نظر

آخرین اخبار