آقای جهانگیری؛

وعده ی دروغ و نگاه تبعیض آمیز دولت نسبت به مردم علت اصلی اعتراض شدید کارگران معدن زمستان یورت نسبت به دولت و حسن روحانی بوده است.

کارگران تحصیل کرده معدن زمستان یورت مظلوم هستند نه دختر وارداتچی وزیر /خوی اشرافیگری دولت مردم را خشمگین کرده است

به گزارش گلستان 24؛حادثه ای که در معدن زمستان یورت آزدشهر رخ داد حادثه ای درد ناک و پر از غم بود که دل هر انسانی را غمگین می کند حادثه ای که به علت  نبود تجهیزات ایمنی و عدم نظارت مسئولین اتفاق افتاده است.

کار در معدن یکی از سخت ترین مشاغل حساب می شود زیرا که فرد باید در اعماق زمین حفاری و مواد معدنی را استخراج کند، در آن عمق از زمین که اکسیژن نیز کم است شخص ممکن است به بیماری هایی در دراز مدت مبتلا شود.

با این وجود باید بیشترین توجه دولت به این معدنکاران سخت کوش و پر زحمت باشد چرا که آنها هم مشکلات زیر زمین و هم مشکلات روز زمین را می چشند ؛حقوق ناچیزی که به علت عدم نظارت و عدم توجه دستگاه های نظارتی و اجرایی دولت به این کارگران می دهند خرج بیماری های این افراد زحمت کش نمی شود چه برسد به خرج امورات زندگی آن هم در این شرایط بد اقتصادی که قدرت خرید مردم کم شده است.

یکی از کشته شده گان این حادثه که چند روز پیش در شهر رامیان تشییع شد، بهرام مرادی نام داشت که وی با مدرک لیسانس جغرافیا به علت نبود شغل تخصصی اش وارد کار سخت معدنکاری شده بود؛ شغل معدنکاری یک حرفه ای است که نیروی متخصص و با تجربه خود را می خواهد،اما بازهم به علت وجود مشکلات اقتصادی افرادی که در زمینه های دیگری تخصص دارند مجبور هستند برای معشیت خود وارد این کار سخت شوند.

photo_2017-05-08_05-34-55

 

 

photo_2017-05-08_05-34-50

طبق قوانین، وزارت صنعت و معدن موظف بوده تا ایمنی و تجهیزات این معدن را تامین و بر اصول کاری ایمنی در این معدن نظارت کند، ولی به علت بی تفاوتی  و عدم مسئولیت پذیری  مسئولین دولت این اتفاق رخ داده و ممکن است با توجه به سطح پایین ایمنی و تجهیزات، این حادثه در دیگر معادن استان و کشور به وجود بیاید.

رئیس جمهور که حدود 5روز بعد از حادثه به شهر آزادشهر آماده بود با انبوهی از مردم و کارگران معترض به عملکرد خود ودولتش مواجع شد که در 39 سال انقلاب این نوع اعتراض ها به عملکرد مسئولین دولت بی سابقه بوده است.

تبعیض و اشرافیگری وزرای دولت خون مردم را به جوش آورده است چرا که وقتی مسئولین بلند پایه دولت دختر وزیر آموزش و پرورش که واردات پوشاک به کشور داشته رامظلوم خطاب می کنند و زمانی که اقای جهانگیری در برنامه زنده تلویزیونی در مورد واردات پوشاک دختر وزیر به مردم می گوید" آن دختر مظلوم لیسانس داشته و بیکار بوده برای همین هم مبلغ 200 میلیون تومان واردات پوشاک داشته است!" ای مواضع معاون اول رئیس جمهورخشم مردم را دو چندان کرده و اوج اشرافگیری این دولت را برای مردم نمایان ساخته است.

وزرای دولتی که بجای رسیدگی به کار مردم به فکر تجارت خود هستند نمی تواند مشکلات اقتصادی مردم را حل کنند، چرا که خیلی از کارگران خدوم و زحمتکش به علت این واردات گسترده اقازاده ها  بیکار شده اند و نان شب هم برای خوردن ندارند؛نگاه دولت و مسئولین آن به مظلمویت مردم و اقازاده ها خودشان زمین تا آسمان فرق می کند، انگاری که انها بیت المال را ثروت پدری خود می دانند و مردم را غریبه فرض می کنند.

این نگاه تبعیض آمیز و وعده های بیهوده و دروغ دولت در چهار سال گذشته مردم را به طور کل نسبت به حسن روحانی و وزرای میلیاردیش بی اعتماد کرده است و این اعتراض ها و ناراحتی های مردم نشان می دهد که این دولت جایگاهی در بین توده های مردمی ندارد.

انتهای پیام/پ 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار