وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ماجرای حادثه معدن زمستان یورت آزادشهر را تا آخرین لحظه پیگیری خواهیم کرد.

حادثه معدن آزادشهر را تا آخر پیگیری می کنیم
به گزارش گلستان24، علی ربیعی بامداد یکشنبه در بازدید از محل حادثه معدن آزادشهر در جمع کارگران و خبرنگاران، اظهار کرد: تا آخرین لحظه ماجرای معدن آزادشهر را بررسی خواهیم کرد تا گزارش جامعی در دست داشته باشیم و آن را بررسی کنیم.

ربیعی اضافه کرد: این حادثه بسیار تاسف برانگیز است، زیرا این عزیزان خانواده کارگری هستند که با حقوق های ناچیز زندگی می کنند.

وی افزود: کار در معدن سخت بوده و کاملا قابل درک است که این کار با جان کارگران سر و کار دارد.

ربیعی تصریح کرد: معدن سخت ترین شغل است و با از دست دادن معدنچیان، فرزندان آنها یتیم و همسران آنها بیوه شدند.

وی ادامه داد: معادن جزو جاهایی است که محیط های پر ریسکی دارند و من بامداد یکشنبه تا عمق هزار و ۴۰۰ متری تونل و محل حادثه رفتم.

امداد رسانی به معدنچیان یورت

تجهیزات برخی معادن کهنه و نا ایمن است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه باید در خصوص ایمنی و تجهیزات تمامی معادن کشور تجدید نظر کنیم، خاطرنشان کرد: نیاز به مباحث جدی تری داریم که قابل کتمان نیستند، برخی معادن ما حدود ۵۰ سال قدمت دارند که دارای تجهیزات کهنه ای هستند و ایمنی کاملی ندارند.

ربیعی افزود: شاید بتوانیم بگوییم بخشی از ایمنی ها را مراعات کرده ایم اما به طور قطع می توانستیم با کارهای جانبی، فاجعه و مسائل انسانی را کاهش دهیم.

وی ادامه داد: صحبتی با وزیر صنعت داشتیم و نوسازی معادن در دستور کار قرار خواهد گرفت و کمیته ای هم برای بررسی حادثه معدن آزادشهر تشکیل شده که یک کارگر معدن هم برای اظهار نظر به این کمیته اضافه خواهد شد.

ربیعی تصریح کرد: متوجه شده ام که در پیمانکاری ها حق بیمه رعایت نشده و بخشنامه ای تنظیم کرده ایم تا کارفرمای اصلی باید با پیمانکار تسویه حساب کند و ما وظیفه خود می دانیم تا این موضوع را پیگیری کنیم.

به گفته وی، کارگران معدن آزادشهر حقوق و بیمه های عقب مانده طی سه سال گذشته دارند و ما محاسبه خواهیم کرد تا حقی از کسی ضایع نشود.

لازم به ذکر است؛ پس از حادثه معدن زغال سنگ زمستان یورت آزادشهر که ظهر چهارشنبه رخ داد تا کنون ۲۲ جسد کشف و خارج شده و عملیات آواربرداری برای رسیدن به کارگران محبوس شده ادامه دارد.

منبع : مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار