عکس یادگاری با مستضعفان و ولی نعمتان خیلی گران تمام شد

روز گذشته بالاخره حسن روحانی به این معدن رفت تا عکسی یادگاری هم با معدن‌چی‌های پرتلاش و داغدار داشته باشد اما هیچگاه تصورش را نمی کرد که گرفتن این عکس آنقدر هزینه زا باشد و اتفاقا نتیجه عکس بدهد.

دومین ضربه بزرگ به سبد آرای روحانی

به گزارش گلستان 24، دوباره ماجرای غنی و فقیر، دارا و ندار سرنوشت این مردم را تعیین می‌کند.

 

چهارشنبه ظهر بود که حادثه معدن زمستان یورت آزادشهر مردم ایران را عزا دار کرد. بر اثر انفجار در این معدن، تاکنون 35 نفر جانشان را از دست داده اند. تعدادی از پیکرها هنوز در معدن باقی مانده و راه دسترسی به آنها سخت شده است.

بعد از این ماجرا رهبر انقلاب پیام تسلیت صادر کردند. شش نامزد انتخابات ریاست جمهوری نیز در پیام های جداگانه ای این حادثه را تسلیت گفتند. حسن روحانی اما معاون اولش اسحاق جهانگیری را مامور کرد تا به این حادثه رسیدگی فوری و ویژه شود. جهانگیری نیز که خود یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری است در پیامی از استاندار گلستان و از علی ربیعی وزیر کار، رفاه و تامین اجتماعی خواست تا به حادثه معدن آزادشهر رسیدگی فوری و ویژه شود.

دومین ضربه بزرگ به سبد آرای روحانی/عکس یادگاری با مستضعفان و ولی نعمتان خیلی گران تمام شد

روز گذشته بالاخره حسن روحانی به این معدن رفت تا عکسی یادگاری هم با معدن‌چی‌های پرتلاش و داغدار داشته باشد اما هیچگاه تصورش را نمی کرد که گرفتن این عکس انقدر هزینه زا باشد و اتفاقا نتیجه عکس بدهد.

روحانی با اعتراض یکپارچه معدن کاران و خانواده ها آنها مواجه شد. خانواده ها داغدار عزیزانشان بودند اما حرفشان را منطقی گفتند. یک معدن چی میکروفون را می گیرد و میگوید:  اجازه دهید حرف هایم را بگویم، آقای روحانی دیگر پایش به اینجا باز نمی شود. او گفت که 14 ماه حقوق نگرفته بوده اند و مقابل فرمانداری تجمع کردند اما چطور است که این ماجرا را آقای روحانی متوجه نشده است؟

حقوقش را اعلام میکند. حدود یک میلیون تومان. دو روز قبل فیش حقوقی یکی آنها منتشر شد که نشان داد معدنچی عزیز، حقوقش را دست بالا گرفته و به روحانی گفته است؛ در آن فیش عدد 850 هزار تومان درج شده بود.

روحانی بدون آنکه از ماشین پیاده شود به آنها تسلیت گفت و فورا سر به درون خودرویش فرو برد. اعتراض ها به او شروع شد. تا کنون فیلم ها و تصاویر مختلفی از این ماجرا منتشر شده است. هیچ کس دوست ندارد جایگاه ریاست جمهوری به چنین درجه ای برسد اما بی تفاوتی های دولت، عرصه را بر دهک های کم درآمد بسیار سخت کرده است. علاوه بر سختی های اقتصادی، فشارهای روحی ناشی از بی محلی به آنها هم وضعیت را دشوار تر کرده است.

این عکس یادگاری روحانی چیزی نشد که می‌خواست. نزدیک انتخابات به درد هیچ تبلیغی نمی خورَد. حتی اوضاع را برگردانده است و نتیجه عکس داده است. تصاویر آه این مستضعفان و ولی‌نعمتان این روزها حسابی دست به دست شده است و واکنش های فراوانی داشته است.

بسیاری از کارشناسان و صاحب نظران معتقدند که در ابتدا فیلم منتشر شده از افشاگری های حسین دهباشی کارگردان مستند انتخاباتی روحانی در سال 92 و اکنون فیلم های منتشر شده از اعتراض مردم و معدن کاران به روحانی، در سبد آرای او بسیار موثر بوده و توانسته آن را با کاهش چشمگیری مواجه کند.

دوباره ماجرای غنی و فقیر، دارا و ندار سرنوشت این مردم را تعیین می‌کند.

منبع : سراج 24

ارسال نظر

آخرین اخبار