واکنش عصبی به یک افشاگری؛

دو نفر از نزدیکان روحانی و جهانگیری با پذیرش موضوع املاک رانتی این دو کاندیدا از دسترسی قالیباف به این اسناد گلایه کردند.

مرعشی و آشنا املاک رانتی روحانی و جهانگیری را تأیید کردند

به گزارش گلستان 24، در مناظره روز گذشته که مناظره سوم و نهایی بود، محمد باقر قالیباف، کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم از املاک رانتی حسن روحانی و اسحاق جهانگیری با ارائه اسناد سخن گفت که بازتاب ویژه‌ای در شبکه‌های مجازی و بخصوص طرفداران کاندیداهای دولتی داشت.

نکته قابل تامل در این واکنش‌های عمدتا هیستریک و عصبی این بود که طرفداران دولت نه تنها این املاک رانتی را رد نکردند بلکه با پذیرش آن سعی کردند افشای این موارد را با نوعی بداخلاقی انتخاباتی توجیه کنند. این در شرایطی است که باید گفت آیا اصل این تخلفات بداخلاقی و ظلم به مردمی نبوده است؟

حسام الدین آشنا مشاور فرهنگی و از جمله مشاوران تبلیغاتی حسن روحانی درباره املاک رانتی با پذیرش تلویحی این موضوع بیان کرد: « اینها کسانی هستند که امروز فقط به اسناد املاک شهری دسترسی دارند و اینگونه از آن سوءاستفاده می‌کنند، وای به روزی که اسناد امنیتی و احوال شخصی مردم در اختیار آنها قرار بگیرند.»

درحالی که آشنا استفاده از این اسناد را سوء استفاده نامید، حسین مرعشی، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران نیز با انتقاد از افشای این موارد به طور مستقیم این موضوع را پذیرفت اما در پاسخ به این موضوع آن را قانونی اعلام کرد.

رییس ستاد انتخاباتی جهانگیری با اشاره به زمین شهرک غرب که قالیباف به آن اشاره کرد، گفت: «این موضوع نشان می‌دهد که دست قالیباف در افشای تهمت‌هایش به روحانی چقدر خالی بوده است که به یک قضیه مرتبط به بیش از بیست سال پیش اشاره کرد که آن هم تخلف نبود و قانونی بوده است.

در این مناظره، قالیباف لیست اموال خود را به صراحت اعلام کرد ولی روحانی و جهانگیری از اعلام لیست اموال خود هراس داتشند و با طفره رفتن و دروغگویی و تحقیر حریف، موضوعات بی ربط دیگری را مطرح کردند.

منبع: مشرق

ارسال نظر

آخرین اخبار