قالیباف با بیان تخلفات برادران حسن روحانی و جهانگیری نسبت به برخورد با وام‌های کلان گلایه و از املاک نجومی این دو کاندیدای ریاست جمهوری پرده برداری کرد.

قالیباف ۴ درصدی‌ها را لوله کرد/ باخت روحانی و جهانگیری توسط املاک رانتی

به گزارش گلستان 24، در مناظره آخر که به عنوان مناظره فینال نیز معروف شد،‌ محمد باقر قالیباف از مواردی سخن گفت که حسن روحانی و اسحاق جهانگیری نسبت به پاسخگویی آن سکوت کردند.

اسناد قالیباف

املاک نجومی روحانی و جهانگیری

از جمله مواردی که قالیباف به آن اشاره کرد املاک نجومی بود که با قیمت بسیار ارزان‌تر از نرخ واقعی توسط حسن روحانی و اسحاق جهانگیری اخذ شده بود. نکته‌ای که به عنوان املاک نجومی واقعی در شبکه‌های مجازی مطرح شد.

شهردار تهران درباره این املاک با ارائه سند گفت:‌ آقای جهانگیری املاک نجومی را خود شما بردید وقتی وزیر بودید همین زمینی که الان در ونک در منطقه ۳ آمدید ۳۵۰ متر زمین گرفتید متری ۱۴۰ هزار تومان. ما املاک نجومی دادیم؟

شفاف‌سازی لیست اموال

قالیباف همچنین لیست املاک و دارایی‌های خود را در مناظره زنده رونمایی کرد اما رقبا در برابر این موضوع چالشی به جای شفاف‌سازی بیان کردند که روحانی و جهانگیری نسبت به این موضوع سکوت کرده و لیست اموال خود را به مردم ارائه نکردند.

فساد برادران روحانی و جهانگیری

این کاندیدای ریاست جمهوری در پاسخ به اسحاق جهانگیری به فساد بانک گردشگری که توسط برادر جهانگیری اداره می‌شود اشاره کرد و گفت:‌ این همان روحیه‌ای است که ۴ درصدی‌های آن خیلی پر رو  هستند اگر بانکی تخلف کرده برخورد کنید شما در دولت من جمله بانک گردشگری برادر خودتان.

قالیباف همچنین به فساد برادر حسن روحانی اشاره کرد و از گماردن مدیران خاص در راس بانک‌ها با نفوذ وی سخن گفت و بیان کرد: وقتی کسی را می‌گذارید که مدیر بانک را معرفی کند و ۴۰۰ میلیارد را بدون هیچ روالی جابجا می‌کند، قاچاق کالا هم اتفاق می‌افتد.

وام‌های میلیاردی به افراد خاص / مخالفت با وام ۱۰ میلیونی ازدواج جوانان

وی همچنین درباره وام‌های کلانی که برخی داده‌اند و هنوز آنها بدهکار هستند بیان کرد که در مقابل آقای جهانگیری می‌گویند وام ازدواج را ۱۰ میلیون کردیم، این‌گونه نیست چون دولت در مجلس با افزایش وام ازدواج مخالفت کرد؛ این مجلس بود که وام را تا ۱۰ میلیون افزایش داد.

این کاندیدای ریاست جمهوری در این باره افزود: وام‌های بیش از ۵۰۰ هزار میلیارد تومان وام داده شده که عمدتاً در دست افراد خاص است.

فرار مالیایت ۴۰ درصدی ۴ درصدی‌ها

قالیباف در ادامه پرده برداری از فساد ۴ درصدی‌ها گفت: ۴۰ درصد فرار مالیاتی  درصد فرار مالیاتی در کشور داریم و در مالیات بر ثروتمندان کمترین سهم دریافت را داریم.

جهانگیری؛ پایه گذار حقوق‌های نجومی

شهردار تهران با بیان اینکه با فساد کثیف در حوزه حقوق‌های نجومی برخورد نمی‌شود، جهانگیری را پایه‌گذار حقوق‌های نجومی خواند و گفت:  آقای جهانگیری چرا برای خودتان پاداش میلیاردی تصویب کردید؟ وقتی در دولت مدیران و وزرا که اقتصاد در دستشان است، در شرایطی که کارگران ۸۰۰ هزار تومان می‌گیرند و حقوق عقب‌افتاده هم دارند، اما وزرا پایه‌گذار حقوق نجومی می‌شوند مثل شما که در دوره وزارت خود پاداش چند میلیاردی برای خودتان و دیگران تصویب می‌کردید، چطور انتظار دارید مبارزه با قاچاق صورت گیرد؟

​منبع: مشرق

ارسال نظر

  • ناشناس
    0

    زرشک

آخرین اخبار