بررسی اقتصاد مقاومتی در مجلس و دولت در مصاحبه با سید علی طاهری:

کمیسیون تلفیق مجلس، قوانینی برای اجرای اقتصاد مقاومتی دولت احصا کرده است. در لایحه بودجه دولت، نقش اقتصاد مقاومتی بسیار کمرنگ است.

لایحه بودجه دولت، بویی از اقتصاد مقاومتی نبرده

سید علی طاهری، نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی و سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس، در مصاحبه اختصاصی با گلستان 24، در توضیح اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبری می گوید: اگر بخواهیم در دو جمله به اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبری اشاره کنیم، یکی عدم نگاه بیگانه در حل مشکلات اقتصادی است و این که باید نگاه خود را قطع کنیم و امیدی به بیگانگان نداشته باشیم. مورد بعد هم این است که باید خودمان را باور داشته باشیم و مولفه های اقتصادی خود در داخل کشور، اعم از نیروی انسانی و سرمایه های خدادادی که در کشور برای ما قرار داده است، مثل خاک، جنگل و معادن، نهایت استفاده صورت بگیرد تا بتوانیم در مقابله با این جنگ اقتصادی که به ما تحمیل شده است به توفیقات بزرگی دست پیدا کنیم.

رهبر معظم انقلاب چندی پیش در دیدار با اعضای ستاد بزرگداشت روز ملی مهندس، درباره موضوع اقتصاد مقاومتی فرمودند:« از وقتی که این عنوان مطرح شده، شاید هزار مرتبه از طرف مسئولین - با کم و زیادش - تأیید شده؛ مسئولین مختلف، فعّالان اقتصادی، حتّی فعّالان سیاسی، مسئولین دولتی، مجلس، غیره، مکرّر گفته‌اند اقتصاد مقاومتی، اقتصاد مقاومتی؛ خب، خوب است؛ لکن با اسم و با تکرار زبانی هیچ اتّفاقی نمی‌افتد؛ هیچ اتّفاقی نمی‌افتد. با بردن اسم دارو و تکرار اسم دارو هیچ بیماری خوب نمیشود؛ دارو را باید مصرف کرد. شما در مجلس، در دولت نگاه کنید ببینید که واقعاً برای اقتصاد مقاومتی به همان مفهوم حقیقی خودش چه‌کارهایی انجام گرفته و چه کارهایی باید انجام بگیرد. این را به نظر من به‌طور جدّی دنبال بکنید.»

اقتصاد مقاومتی در لایحه بودجه

سخنگوی مجلس شورای اسلامی، با توجه به این سخن رهبری، درباره عملکرد مجلس درمورد اقتصاد مقاومتی می گوید: در خصوص اقتصاد مقاومتی، مجلس شورای اسلامی اقداماتی را انجام داده است. یکی از این اقدامات تشکیل یک کمیسون مشترک است. این کمیسیون برای پیگیری آن چه که در دولت برای عمل به فرمان حضرت آقا نیاز داشت قوانینی احصا کرده است.  از آن جایی که دولت تمهیدات لازم را برای طرح اقتصاد مقاومتی نداشت، در کمیسیون تلفیق با همکاری سازمان های تخصصی تلاش شد که مسائلی گنجانده شود، اما هنوز نیاز به تدابیر بیشتری برای اجرای فرمان مقام معظم رهبری نیاز است تا بتوانیم به نتیجه خوبی برسیم.

سید علی طاهری

وی نقش اقتصاد مقاومتی را در لایحه بودجه امسال دولت تدبیر و امید بسیار کم رنگ می داند و می گوید: مولفه های قوی در عملکرد دولت و تنظیم لایحه بودجه نمی بینیم. اقداماتی صورت گرفته است اما می توانستند خیلی بهتر از این عمل کنند.

ارسال نظر

  • شیما
    0

    دولت این قدر کار داره که دیگه به اقتصاد مقاومتی نمی رسه بابا.
    داره مذاکره می کنه، خستست میفهمین؟ خسته.

آخرین اخبار