حاشیه‎های حضور حجت‎الاسلام رئیسی به گلستان

مردم استان گلستان با شعارهای «گلستان یک کلام، رئیسی والسلام»، «تا آخر هفته، روحانی رفته»، «لطف امام هشتم، تغییر به نفع مردم»، «شعار هر گرگانی، خداحافظ روحانی» و «سیدمظلوم ما رئیس‎جمهور ما» به استقبال باشکوه از سیدابراهیم رئیسی دوازدهمین کاندیدای ریاست جمهوری آمدند.

از شعار «گلستان یک کلام، رئیسی والسلام» تا شعار «تا آخر هفته، روحانی رفته»/ زنگ خطر جریان خاص در دانشگاه فرهنگیان گلستان+تصاویر

به گزارش گلستان 24، حجت‎الاسلام سیدابراهیم رئیسی کاندیدای دوازهمین دوره انتخابات ریاست‎جمهوری صبح امروز در میان جمعیت باشکوه و بابصیرت مردم در مصلی وحدت گرگان حاضر شد، امروز نگارستان ایران با رنگین‎کمانی از اقوام، ترک، ترکمن، فارس، سیستانی، لر، بلوچ و ... به استقبال این یار خراسانی آمدند.

جلوه‎های زیبای همدلی مردم استان گلستان آن هم در مصلی وحدت گرگان به راستی نمایش بصیرت بود و مردم باحضورشان نشان دادند «خبر آمد خبری در راه است»؛ این همبستگی و اشتیاق، گرچه مایه شادی مظلومان و محرومان شد اما زنگ خطری برای منفعت‎طلبان هم بود.

 

صراحت بیان، صداقت در گفتار، پرهیز از شعارزدگی، میل به فراجناحی عمل کردن نه حزبی بودن، برخورد قاطع با فساد و تبعیض، میدان دادن به جوانان، برنامه‎محوری از مواردی بود که دلهای مردم این دیار را به آمدن مردی از جنس مردم برای رفع مشکلات جامعه امیدوار کرد.  

در میان جمعیت حامیان حجت‎الاسلام رئیسی؛ حضور خانواده‎های مدافع حرم نیز چشم‎ها را به خود خیره می‎کرد همسر شهید ذورقی به همراه فرزند 6 ماهه‎اش به استقبال ایشان در مصلی وحدت آمدند.

طرفداران و حامیان رئیسی فقط یک حزب و یک جریان نبودند؛ چپ، راست، اعتدال و همه کسانی که به وضعیت موجود انتقاد داشتند و از شعار و وعده دادن خسته شده بودند امروز آمدند تا از کاندایدای «تغییر به نفع مردم» حمایت کنند.

 

شاید مخالفان تغییر به نفع مردم به مذاق‎شان خوش نیامد و تاب حضور بابصیرت مردم از حجت‎الاسلام رئیسی را نداشتند، عده‎ای خواستند تا با بستن درب‎های دانشگاه فرهنگیان گلستان مانع حضور دانشجویان به مراسم استقبال شوند اما با پافشاری این قشر تحصیلکرده نتوانستند این موج بیداری را خاموش کنند.

 

 

یکی از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان که نخواست نامش فاش شود در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان گفت: امروز نگهبانی دانشگاه سخت‎گیری‎های شدیدی برای خروج دانشجویان اعمال کرد، در ابتدا ممانعت می‎کردند دانشجویان برای استقبال از آقای رئیسی به مراسم بروند اما بعد از آن با امضاء گرفتن و کلی دردسر گذاشتند تا در مراسم حاضر شویم.

این دانشجو ادامه داد: اتفاقی که تا به حال نادر بود و ما در دانشگاه ندیدیم که برای استقبال از یک کاندیدای ریاست‎جمهوری مانع‎تراشی کنند، برخوردی که با هیچ منطق عادلانه‎ای سازگار نیست، سوال ما از مسئولان دانشگاه این است چرا برای آمدن نوه امام راحل دانشجویان را با اتوبوس می‎برند اما برای دیگران موضع سخت، اتخاذ می‎کنند، و یا چرا وقتی برنامه‎های بسیج دانشجویی برگزار می‎شود کلاس‎ها باوجود اهمیت برنامه تعطیل نمی‎شود اما برای برنامه‎های انجمن اسلامی کل دانشگاه و کلاس‎های درس را تعطیل می‎کنند، این همه تبعیض را دانشجویان نمی‎توانند بپذیرند.

این جوان دانشجو رفتارهای مسئولان دانشگاه فرهنگیان را ناشی از زنگ خطر برای یک جریان خاص دانست و گفت: یک عده با آمدن آقای رئیسی احساس خطر می‎کنند برای همین به هر دری می‎زنند تا قدرت‎شان را حفظ کنند، واقعا جو خفقانی در دانشگاه فرهنگیان وجود دارد که فقط منحصر به استان گلستان نیست و در کل کشور همین شرایط وجود دارد.

این دانشجو ادامه داد: اگر دانشجویی عقیده خود را بر زبان آورد که به مذاق آقایان خوش نیاید با بدترین شکل و زشت‎ترین رفتار با آنها برخورد می‎شود، ما امیدواریم در روز 29 اردیبهشت گفتمان انقلاب اسلامی با آمدن آقای رئیسی احیا شود.

 

* تعجب می‌کنم آقای روحانی با پوشیدن لباس پیغمبری به سادگی تهمت می‌زنند

گرچه بداخلاقی‎های انتخاباتی به همین جا ختم نمی‎شود، چنانکه رئیس جبهه مردمی انقلاب استان گلستان که روز گذشته از وقایع تلخی خبر داد و از فعالیت‌های مخربانه دولت برای تخریب آقای رئیسی در شهرستان علی‌آبادکتول پرده برداشت و گفت: با صحبت‌های روز گذشته آقای روحانی مشخص شد توزیع بسته‌های «نسیم کرامت» توسط دولت برای تخریب آقای رئیسی است.

حجت‎الاسلام سیدعلی طاهری بیان کرد: موضوعی که رسانه‌ای نکردیم اما چون آقای روحانی در مناظره به آن اشاره کرد را اینجا می‌گویم که حدود 10 روز پیش مطلع شدیم در مدارس آموزش و پرورش علی‌آباد کتول نامه محرمانه‌ای توسط حراست آموزش و پرورش به مدارس فرستاد و اعلام کرد که بسته‌هایی با عنوان نسیم کرامت از طرف آستان قدس به مدارس ارسال می‌شود.

 وی ادامه داد: در آن نامه قید شده چون این بسته‌ها جنبه تبلیغاتی دارد، بسته‌ها را تحویل نگیرید و به ما اطلاع دهید و چون ما از طرف آستان قدس این موضوع را مطلع شدیم، با رابطان آستان قدس علی‌آبادکتول تماس گرفتیم و آنها این موضوع را تکذیب کردند و گفتند به هیچ وجه ما چنین کاری را انجام نداده‌ایم.

رئیس جبهه مردمی انقلاب گلستان خاطرنشان کرد: معلوم شد که مخالفان آقای رئیسی که طرفدار دولت هستند برای تخریب ایشان این توزیع را انجام دادند تا شائبه‌های مدنظر خود را ایجاد کنند و یا اینکه این نامه حراست آموزش و پرورش دروغ و تهمت است که به آقای رئیسی و آستان قدس زده شده است.

طاهری گفت: نامه را در اختیار داریم و در پاسخ به این نامه، نامه محرمانه‌ای را به مدیرکل آموزش و پرورش ارسال کردیم تا سوء تفاهم برطرف شود و گفتیم اگر کسی انجام داده به ما اطلاع دهید تا ما با جدیت برخورد کنیم و با صحبت روز گذشته آقای روحانی مشخص شد که این اقدام توسط دولت انجام شده تا آقای رئیسی را متهم کنند.

وی اضافه کرد: از زمانی که آقای رئیسی برای انتخابات نامزد شده‌اند، تقریبا فعالیت‌های آستان قدس را برای حل مشکلات افراد مستضعف را راکد کردیم تا شائبه‌ای در ذهن مردم پیش نیاید.

رئیس جبهه مردمی انقلاب گلستان تصریح کرد: من تعجب می‌کنم که چگونه آقای روحانی با وجود آنکه این لباس پیغمبری که بر تن دارند به سادگی تهمت می‌زنند و دروغ می‌گویند که جای تعجب دارند و این اقدام مردم را به این لباس بدبین می‌کند.

طاهری گفت: چون زمان سه دقیقه‌ای برای پاسخ به این شائبه‌ها برای آقای رئیسی کافی نبود، وی نتوانست پاسخ مناسبی را در خصوص این مسائل در مناظره بیان کند و من خبر دقیق دارم که حاج آقای رئیسی دستور صریح به آستان قدس دادند که خدماتی را که ممکن است شائبه را در ذهن مردم ایجاد کند را متوقف کنند.

دیدار با آیت‎الله سیدکاظم نورمفیدی نماینده ولی‎فقیه در استان گلستان، دیدار با خانواده فرماندار فقید بندرترکمن شهیده مرجان ناقلیچی از جمله برنامه‎های حجت‎الاسلام سیدابراهیم رئیسی به گلستان بود، و در جمع مردم ولایتمدار و مهمان‎نواز روستای یساقی نماز ظهر و عصر را اقامه کرد و پس از آن در شهرستان‎های کردکوی و بندرگز با استقبال پرشور مردم مواجه شد، سپس راهی استان مازندران شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار