پایان عمر شورای پرحاشیه شهر کردکوی

با اعلام نتایج پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر، قطار شورای چهارم شهر کردکوی به ایستگاه پایانی رسید و مردم کردکوی با «نه» به انتخاب‎های قوم‎گرایانه اعلام کردند خواستار پیشرفت و توسعه کردکوی و دوری از هر نوع دعوا و حاشیه‎سازی‎های خسته‎کننده هستند.

«نه» مردم کردکوی به انتخاب‎های قوم‎گرایانه/ زنان؛ غایبان پنجمین دوره شورای شهر کردکوی

به گزارش گلستان 24، با اعلام نتایج پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر کردکوی، قطار شورای چهارم این شهر به ایستگاه پایانی رسید.

*پایان 18 سال عمر شورایی صفر زاهد

پایان عمر شورای چهارم شهر کردکوی حکایت عجیبی داشت و نتیجه انتخابات حاکی از  «نه» بزرگی بود که مردم به عملکرد شورای چهارم شهر کردکوی دادند و به این ترتیب با انتخاب مردم کردکوی، پنج عضو شورای شهر کردکوی از ادامه خدمت باز ماندند و علاوه‎بر فرشته ترک، طاهر مصدق، نجیب زنگی، عظیمه مقدم به ادامه کار صفر زاهد باسابقه‎ترین عضو  شورای اسلامی شهر کردکوی با  18 سال عضویت در شورا پایان دادند.

شورای پرحاشیه شهر کردکوی

در حالی که سه عضو از هفت عضو شورای چهارم شهر کردکوی را بانوان تشکیل می‎دادند، نمی‎توان عدم ورود مجدد بانوان به این پارلمان محلی در پنجمین دوره شورای اسلامی شهر کردکوی در کنار حذف معنادار پنج عضو شورای شهر را نادیده گرفت.

از نگاه مردم، کارشناسان و حتی اعضای شورای شهر کردکوی دوره چهارم عملکرد مناسب و مورد انتظار را نداشته است و پرداختن به حاشیه‎ها و دعواهای درون‎شورایی موجب دور شدن شورای اسلامی شهر کردکوی از متن جامعه و مانع رسیدگی به مشکلات و دغدغه‎های واقعی مردم این شهرستان شد.

از آنجایی که انتخاب شهردار به‎عنوان نخستین وظیفه شورای شهر در کنار سایر وظایف شورای اسلامی شهر قرار می‎گیرد این مهم یکی از عوامل مؤثر در به‎حاشیه راندن شورای شهر چهارم کردکوی بود؛ اگرچه اعضای شورای شهر کردکوی در ماه‎های پایانی عمر شورا توانستند با رسیدن به تعامل و با موافقت همه اعضاء، شهردار کردکوی را انتخاب کنند که مورد رضایت همه باشد اما به نظر می‎رسد این تعامل دیرهنگام در انتخاب شهردار جبران زمان از دست رفته و حق ضایع شده مردم نبوده و مصدق بارز نوش دارو بعد از مرگ سهراب بود.

انتخاب شهردار از جمله نکات مهمی است که شورای پنجم شهر کردکوی باید آن را مورد توجه قرار بدهد و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند شهرداری را انتخاب کنند که از ویژگی‎های امانتداری و دینداری، کفایت و کارآمدی، نجابت و حسن سلوک با مردم برخوردار باشد در عین حال شورای شهر موظف است از وقوع تجمل‎گرایی، فساد و رشوه‎خواری، متوسل شدن به هر راهی برای تهیه درآمد و.. در شهرداری جلوگیری کند.

اما انتخاب شهردار تنها معضل شورای شهر یکنواخت دوره چهارم شهر کردکوی نبود، عدم تعامل و وحدت، درگیری‎های گروهی و تعصبات قومیتی و طایفه‎ای، فقدان برنامه کلان و استراتژیک، معطل ماندن لوایح ارسالی به شورای شهر، غافل شدن از حاشیه شهر و تقسیم نکردن عادلانه خدمات شهری از جمله عواملی بود که توسعه، پیشرفت و آبادانی شهر کردکوی را طی این دوره چهار ساله به بن‎بست رسانده بود تا جایی که صفر زاهد رئیس شورای اسلامی شهر کردکوی با وجود حضور 18 ساله خود در شورای شهر، دوره چهارم شورای اسلامی شهر کردکوی را ضعیف‎ترین شورا خطاب کرد.

قطعاً شورای اسلامی شهر کردکوی در راستای آبادانی شهر و عمل به وظایف خود اقداماتی داشته است اما برآورد اقدامات شورای شهر چهارم کردکوی و نتیجه نهایی نظرات مردمی حاکی از نارضایتی آشکار از عملکرد شورای شهر کردکوی بود که به نظر می‎رسد مردم کردکوی این نارضایتی و اعلام تغییر را در پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر بلند فریاد زدند و با انتخاب اعضای جوان، آشنا به مدیریت شهری و به‎دور از تعصبات قومی و طایفه‎ای اعلام کردند خواستار پیشرفت و توسعه شهرستان کردکوی و دوری از هر نوع دعوا و حاشیه‎سازی‎های خسته کننده هستند.

در این شرایط که مردم همانند همیشه با حضور محکم و استوار خود در انتخابات حماسه‎ای دیگر خلق کردند این حضور و مشارکت حداکثری مردم در انتخاب اعضای این نهاد مردمی، مسئولیت سنگینی بر دوش شورای اسلامی شهر می‌گذارد و انتظار می‎رود منتخبان با کنار گذاشتن منافع و سودجویی‌های فردی و حزبی رسیدگی و حل مسائل و مشکلات جامعه شهری را در اولویت قرار بدهند.

بی‎شک وقت آن است که مردم شاهد جامه عمل پوشاندن وعده‎های منتخبان پنجمین دوره شورای اسلامی شهر کردکوی باشند و گره‎های کور این شهرستان از جمله جذب سرمایه‎گذار و استفاده از ظرفیت‎های گردشگری، وضعیت نامطلوب آسفالت خیابان‎ها و معابر و ... با تعامل و همدلی، مدیریت جهادی، کارآمد، عادلانه و به‎دور از دعواهای درون‎شورایی و سیاسی در سال «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» گشوده شود.

گفتنی است؛ با پایان شمارش آرا محمدرضا شریف موسوی،  علی‌اکبر روشناسان، رسول فیروزیان، امید دانشیار و امیر قاسمی به‎عنوان پنج عضو اصلی و عباسعلی مقدم‎راد، خلیل حسین‎زاده و عارف کیانی به‎عنوان سه عضو علی‎البدل شورای اسلامی شهر کردکوی انتخاب شدند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار