در پی تحریم های جدید سنای آمریکا؛

آمریکا با تحریم های جدیدی که بطور مستقیم علیه نیرو های امنیتی و صنایع تسلیحاتی ایران وضع کرده است، قصد دارد با کاهش قدرت دفاعی مرز های کشور را نا امن کند.

برجام کاملا نقض شد/ امنیت ایران هدف تحریم های جدید آمریکا

به گزارش گلستان24؛آمریکایی ها زودتر از آن چه که انتظار می رفت روی خود را نشان دادند وبا اعمال تحریم های جدیدی علیه ایران برای چندمین بار و با شدت بیشتر برجام را نقص کردند که خود آقایان حامی برجام نیز این موضوع را تایید کردند.

می توان گفت که تحریم های جدید علیه کشور در اثر تجربه غربی ها از  قضیه برجام و آنچه که طرف مقابل از سیاست دولت آقای روحانی آموخته است می باشد و اگر دولت اوباما نیز روی کار می بود این تحریم ها بلاشک اتفاق می افتاد.

اما تحلیل های که کارشناسان مسائل سیاسی از تحریم های صورت گرفته علیه کشور کرده اند به این صورت است که طرف های آمریکایی در این عقیده اند که تحریم رفتار ایران را تغیر می دهد و دولت ایران به تحریم ها و فشارهای جدید پاسخی نخواهد داد.

و همچنین دولت در ایران آماده است تا به عنوان «مکمل فشار خارجی» عمل کرده و به جای پاسخ دادن به فشارها، برای معامله های جدید  به نظام جمهوری اسلامی فشار بیاورد ودر آخر اینکه حفظ برجام اولویت شماره یک دولت روحانی در سیاست خارجی است. 

هسته ی مرکزی این تحریم های جدید که شامل تحریم مستقیم سپاه پاسداران وموشک های بالستیک و همچنین تسلیحات می شود به صورتی است که برای اولین بار بعد از مذاکرات روی داده و ربطی به اقدامات ایران در خصوص برجام ندارد.

با توجه به تلاش گروه های تروریستی برای نفوذ به کشور و ایجاد ناامنی، تحریم های های آمریکا در خصوص مسائل دفاعی و امنیتی ایران این فرضیه که آمریکا حمایت کننده این گروهای تکفیری است را به علت باز شدن به مرحله اثبات می رساند.

با وجود این تحریم ها و تحریم های که در ماه های بعد از برجام رخ داد،حتی با حمایت اروپایی ها از برجام،این قرارداد دیگر یک دستاورد کاملا شکست خورده می باشد و فقط به صورت یک طرفه به طرف های مقابل سود می رساند.

انتهای پیام/پ

ارسال نظر

آخرین اخبار