رمزگشایی از یک اختلاف ؛

برخی تحلیلگران اختلاف شدید محمدرضا سبطی با شهردار گرگان را ناشی از دو عامل پروژه تقاطع سه سطحی گلشهر و رد مزایده ترک تشریفات GIS می دانند.

دلایل اختلاف شدید محمدرضا سبطی با شهردار گرگان

شاید برای خیلی از شهروندان گرگانی و مخاطبین سایت جالب باشد که چرا برخی از اعضای شورای شهر گرگان این طور دامنه اختلافات شدیدی با شهردار گرگان ایجاد کرده اند و جوری رفتار می کنند که دیگر حاضر نیستند صادقلو را بر روی کرسی شهرداری ببینند .

به گزارش گلستان 24، در این راستا یکی از افرادی که با حسین صادقلو اختلاف شدیدی دارد و همواره در مصاحبه ها و صحن علنی شورای شهر گرگان علیه شهردار مواضع تندی می گیرد محمد رضا سبطی عضو هیئت رئیسه شورای شهر گرگان می باشد .

برخی کارشناسان محلی و اعضای شورای شهر و منابع غیر رسمی از داخل مجموعه شهرداری گرگان  اختلاف سبطی با شهردار گرگان را ناشی از دو عامل می دانند .

عامل اول مشاجره بر سر کلنگ زنی پروژه تقاطع سه سطحی گلشهر می باشد . قرار بود در سفر حسن روحانی رئیس جمهور دولت تدبیر و امید به استان گلستان و شهر گرگان کلنگ تقاطع سه سطحی گلشهر به زمین زده شود و در حالی که همه چیز مهیای این کار بود اما گویا با فشار سبطی این امر محقق نشد .

در کنکاش عوامل این قضیه بنظر می رسد بحث تملک اراضی پیرامونی سه راه گلشهر که گفته می شود مربوط به شخصی بنام (خ) می باشد اختلافی پیدا شده و فرد مورد نظر مدعی است که زمین متعلق به وی می باشد و شهرداری باید برای این مقدار زمین مبلغ 30 میلیارد تومان به وی بپردازد.

شهرداری نیز به وی اعلام کرده چرا در طول این سالها ( حدود 18 سال ) سراغی از زمین نگرفته و تکلیف آن را مشخص نکرده است و در نهایت این اختلافات ادامه پیدا کرد تا اینکه سبطی و برخی دیگر از اعضای شورا در کمیسیون عمران به دلیل همین اختلافات موجود تصمیم گرفتند پروژه را متوقف کنند .

اما عامل دومی که به شکاف میان سبطی و شهردار دامن زده ، مزایده مربوط به GIS بوده که گویا بصورت ترک تشریفات برگزار شده بود ، اما شهردار گرگان بعد از اینکه متوجه شد معرف این پیمانکار سبطی بوده این مزایده را لغو کرد و دستور داد مزایده مجددا با حضور همه پیمانکاران برگزار شود .

منابع موثق از داخل شهرداری گرگان و شورای شهر این دو عامل را سرآغاز و منشا اختلافات شدید سبطی و صادقلو شهردار می دانند و از همین روست که وی در مصاحبه ها و جلسات تاکنون مواضع تندی را نسبت به شهردار داشته چه اینکه نام سبطی به عنوان گزینه اصلی شهرداری گرگان در فراکسیون 9 نفره اعضای شورا مطرح می باشد .

اما دلیل سومی که فراتر از این موضوعات می تواند در این قضیه تاثیر گذار باشد این است که سبطی به نوعی نماینده "حلقه گرگان" یا همان طرفداران پان گرگانیسم ایست که علاقه افراطی به شهردار و مسئولین گرگانی در مناصب مختلف داشته و به هیچ وجه تمایلی به حضور غریبه ها در سمت های کلیدی شهر ندارند . این موضوع ناظر به این نکته است که این حلقه برای برگزاری یک سری مراسمات در شهر نیاز به بودجه دارد که صادقلو در مدت یکسال گذشته این هزینه های اضافی را قطع کرده است .

مثلا در همین جریان جشن اخیر که برای بسکتبال ، شنبه شب در کاپری برگزار شد ، شهردار گرگان به سازمان فرهنگی ورزشی دستور داد حق هزینه کردن در این جشن را ندارد و این موضوع باعث دلخوری برخی اعضا و همان طرفداران پان گرگانیسم شده است و انعکاس چنین مواردی در سطح شهر گرگان باعث شده تا میزان نارضایتی از شهردار قانونمند و سختگیر در طیف خاصی تا حدودی برجسته شود .

البته در این بین رفتار صادقلو نیز باعث شده تا انتقادات سبطی و گروه 9 نفره موجه تر جلوه کند ، مثلا رفتار خشک و رسمی حسین صادقلو باعث شده تا آن حس مودت و محبت مردمی به وضوح دیده نشود هر چند که طبق گفته فرماندار گرگان که شهر مانند یک کارگاه عمرانی شده و مردم اظهار خرسندی می کنند که می تواند چهره باطنی از شهردار باشد اما به هر صورت اعضای شورای شهر هم نماینده مردم هستند و شهردار موظف است که نظر آنها را نیز در امورات شهری لحاظ کند .

انتهای پیام /گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار