واکنش لاریجانی به اظهارات هاشمی رفسنجانی:

رئیس مجلس گفت: اگر آمریکا علاقه‌مند است اسرائیل را روی ویلچر تحویل بگیرد، اقدام نظامی کند تا پاسخ کوبنده ایران را لمس کند.

اگر آمریکا علاقه‌مند است اسرائیل را روی ویلچر تحویل بگیرد، اقدام نظامی کند

به گزارش گلستان 24، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود ضمن اظهار تسلیت به‌مناسبت فرا رسیدن ایام فاطمیه گفت: دعایی از حضرت فاطمه(س) در حق شیعیان نقل شده است که عمق عواطف ایشان به پیروان اهل‌بیت را نشان می‌دهد. ایشان می‌فرمایند: "خداوندا، به‌حق پیامبرانی که آنها را برگزیدی و به گریه‌های حسن و حسین در فراق من، از تو می‌خواهم گناه‌های شیعیان من و شیعیان فرزندانم را ببخشایی" که امیدوارم همه ما مشمول این دعای حضرت قرار بگیریم.

وی در ادامه به اظهارات نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در اجلاس آیپک واکنش نشان داد و افزود: در روزهای اخیر پیرامون مسئله هسته‌ای ایران برخی شعبده‌ بازی‌های سیاسی در صحنه بین‌المللی رخ داده است که لازم است به آن توجه شود، مخصوصاً سفر نتانیاهو به آمریکا و سخنرانی در آیپک و کنگره که با تبلیغات و اظهارنظرهای رسانه‌ای زیادی همراه بود. صحنه‌های این ماجرا در کنگره آمریکا با حضور نخست وزیر رژیم صهیونیستی چند نکته را در بر داشت.

لاریجانی گفت: کل این ماجرا به‌صورت یک شوی سیاسی در کنگره اجرا شد که نشانگر استخدام کنگره یک کشور بزرگ که داعیه مدیریت جهانی  را دارد، در دست یک رژیم پوشالی است. این همه سر و صدا و اختلاف کاخ سفید با این ماجرا و حرف و نقل زیاد چه حرف مهمی در سخنان نتانیاهو بود؟ جز یک ساعت شعار تکراری و کف‌زدن نمایندگان وابسته کنگره چه حرف مهمی داشت؟ واقعاً تعجب‌آور بود.

رئیس مجلس تصریح کرد: نکته دیگر که از سخنرانی نخست وزیر رژیم صهیونیستی برمی‌آمد این اضطرابی بود که در این رژیم دروغین به وجود آمده است، کل استدلال نتانیاهو این بود که ایران در شرایط فعلی که تحریم‌ها را نیز تحمل می‌کند، کشور تأثیرگذار در خاورمیانه است و کشورهایی را نام می‌برد که تحت تأثیر ایران هستند و اگر توافق هسته‌ای رخ دهد قدرت اقتصادی ایران نیز زیاد می‌شود و دیگر همه خاورمیانه را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد.

وی همچنین اضافه کرد: ما کاری به شیطنت گفتاری نتانیاهو نداریم. ایران هیچ‌گاه به‌دنبال امپراطوری‌‌سازی نبوده و نیست، بلکه آرمان‌های انقلاب اسلامی ضد سلطه قدرت‌های بزرگ و ضد اسرائیل غاصب دل‌های مسلمانان را بیدار کرده است. اما همین گفتار او عجز و ناتوانی این رژیم را نشان می‌دهد و باید نگران باشند، چرا که در این سه دهه اخیر هر روز قدرت این رژیم کاهش یافته است. چنین استدلالی از این رژیم پوسیده نشان می‌دهد که مسئله او موضوع هسته‌ای ایران و هراس ایجاد کردن پیرامون آن نیست، بلکه هراس اصلی او نفوذ تفکر انقلاب اسلامی در منطقه است.

لاریجانی در ادامه به بعد سوم اظهارات نتانیاهو اشاره کرد و گفت: نکته بعدی تلاش نتانیاهو ایجاد ترس در کنگره آمریکا بود. از این امر که اگر توافقی صورت گیرد ایران با همین تعداد سانتریفیوژ موجود می‌تواند در آینده به سلاح هسته‌ای برسد و این امر برای رژیم پوشالی آنها و منطقه خطرناک است. جالب است کسی این نگرانی را اعلام می‌کند که سال‌هاست روی بیش از 200 کلاهک هسته‌ای تکیه زده است اما می‌گوید چون ایران بالقوه این توانمندی را دارد قبل از عمل از حالا باید علیه ایران موضع گرفت، این فضاحت صحنه زورگویی بین‌المللی نیست؟

وی ادامه داد: از حرف‌های مضحک این نخست وزیر نگون‌بخت این بود که مکرراً ایران را به‌دلیل حمایت از حزب‌الله و حماس طرفدار تروریسم معرفی می‌کرد. این حرف را رژیمی می‌زند که شهره به ترور در دنیاست. صدها ترور در دهه‌های اخیر نظیر ترور شهید فتحی‌شقاقی، شهید عماد مغنیه، شهادت رهبران حماس و فتح، یاسر عرفات، ترور دانشمندان هسته‌ای ایران و شکنجه هزاران فلسطینی در کارنامه اوست. حرف‌های نخست وزیر این رژیم پوشالی مثال آن زن بدکاره‌ای است که وارد شهری شد و دامن خود را بر سر کشید و وقتی از او سؤال کردند: چرا این‌گونه در شهر راه می‌روی؟ گفت: چون در این شهر یک آدم عفیف پیدا نمی‌شود.

رئیس مجلس همچنین اضافه کرد: تناقضی که در گفتار نتانیاهو در آیپک و کنگره دیده می‌شود، عجیب است، ضمن اینکه ایران را به‌نوعی کشور قدرتمند منطقه معرفی می‌کند که باعث خطر در موجودیت اسرائیل شده است، بعد از پمپاژ این نگرانی برای رژیم خود در هر دو جا گردن‌کلفتی هم می‌کند و اعلام می‌کند که چنانچه توافقنامه امضا شود اسرائیل حتی به‌تنهایی علیه ایران اقدام نظامی می‌کند، سخن این است که یاغی منطقه خوب خود را معرفی کرد که اگر 1+5 که همیشه خود را نماینده جامعه جهانی معرفی می‌کنند ــ که به درستی و غلطی این حرف کاری نداریم ــ با ایران به توافق برسند، اسرائیل آن را نمی‌پذیرد و حاضر است به‌تنهایی به ایران حمله کند؛ این مطلب درستی سخن امام(ره) را به‌درستی روشن می‌کند که اسرائیل را غده سرطانی منطقه توصیف کرد.

لاریجانی در ادامه اظهار داشت: اگر اسرائیل تا این اندازه قدرت دارد که می‌تواند علی‌رغم توافق بین‌المللی به ایران حمله کند، چرا نخست وزیر این رژیم این‌قدر دستپاچه به کنگره رفته و نگران قدرت ایران است؟ گرچه سخن او نظیر سایر دروغ‌های این فرد ــ که آقای اوباما نیز به آن اشاره کرد ــ بی‌ارزش‌تر از آن است که به آن توجهی شود اما اگر اسرائیل مایل است و یا کنگره آمریکا هم علاقه‌مندند فرزند ناخلف خود، اسرائیل را روی ویلچر تحویل بگیرند، اقدام نظامی بکند تا پاسخ کوبنده و همه‌جانبه نیروهای مسلح ایران را لمس کند.

وی همچنین در ادامه سخنانش تصریح کرد: شما به خاطر دارید که اولین باری که آمریکا در چند سال گذشته درخواست مذاکره با ایران را در مسئله هسته‌ای مطرح کرد، در اواخر دولت قبل بود که کشور عمان را واسطه قرار داد و پس از 2،3 دور مذاکرات ادامه آن را در دولت جدید ایران پیگیری کردند. بنابراین اینکه زیاده سخن می‌پراکنند "به‌خاطر فشارهای تحریم ایران را پای میز مذاکره کشاندیم" خودشان می‌دانند که دروغ می‌گویند و آنها مجدداً تقاضا مذاکره داشته‌اند، بنابراین با این تحریم‌ها وقتی عدم تأثیر آن را مشاهده کردند برای حفظ آبروی خود، خودشان را به میز مذاکره کشاندند. ایران در مذاکرات هم به‌صورت جدی و واقعی وارد شده است که طرف مقابل هم این معنا را درک کرده است.

رئیس مجلس در ادامه با بیان اینکه چارچوب‌هایی در مذاکرات هسته‌ای مشخص شده است که عمدتاً صیانت از فناوری صلح‌آمیز هسته‌‌ای است، گفت: مذاکره‌کنندگان ما در این چارچوب عمل خواهند کرد، البته ممکن است بین نمایندگان مجلس در تاکتیک‌های مذاکراتی اختلاف نظر باشد، اما ما ملتی هستیم که ولی داریم، همان‌گونه که صدیقه طاهره(س) تبعیت از ولایت را برای شیعیان معنا فرمود، وقتی سیاست‌های مذاکرات هسته‌ای توسط رهبری معظم مشخص گردید مادام که این چارچوب‌ها رعایت شود مذاکره کنندگان مورد حمایت همگان هستند. این همگرایی توأم با صلابت که نعمات ولی فقیه است درست در نقطه مقابل رفتار عجیب و غریب کنگره آمریکا در اجرای شوی سیاسی اخیر است که علی‌رغم مغایرت روشن حضور یک رئیس یک رژیم پوشالی در کنگره با منافع آنان فقط به‌خاطر رقابت‌های سیاسی دست به چنین اقدامی زده‌اند.

لاریجانی در همین زمینه اضافه کرد: بنابراین اگر عده‌ای از نمایندگان نگرانی در مسئله هسته‌ای دارند از باب اهمیت موضوع در صیانت از این دستاورد ملی است. البته بنده به‌خاطر چارچوب‌هایی که برای مذاکرات مشخص شده است نگرانی ندارم و مقایسه‌ این دل‌مشغولی برخی از نمایندگان و افراد با رفتار خصمانه رژیم صهیونیستی مقایسه مع‌الفارق و غیرمنصفانه است.

وی اضافه کرد: اینکه در مجلس جمهوری اسلامی نمایندگان با‌ آزادی نظرات خود را اعلام می‌کنند، این نکته برجسته نظام ماست و نباید آن را تخطئه کرد. البته هم نمایندگان و هم افراد دیگر در کشور باید از طرح مسائل غیرواقع پرهیز کنند و این قاعده اسلامی است و همه باید رعایت کنند.

رئیس مجلس در ادامه تصریح کرد: مجموعه این مسائل و وقایع به‌خوبی نشان می‌دهد که انقلاب ما در این برهه تاریخی چقدر نیازمند وحدت درونی و یک‌پارچگی سیاسی است و حاشیه‌سازی‌ها و بیان مطالبی که دستاویز بیگانگان شود و جامعه را دچار تفرقه کند، مضر به منافع ملی کشور می‌باشد.

لاریجانی همچنین در واکنش به گفته یکی از وزرای دولت که گفته بود نمایندگان مجلس با پول کثیف وارد قدرت شده‌اند، افزود: اخیراً یکی از وزرا دو بار مطلبی دال بر ورود پول‌های قاچاق به ساختار قدرت را مطرح کرده است که سخن بنده این است که اگر اطلاعی از این‌چنین انتقال پولی در انتخابات اخیر دارند که آنها را به قدرت رسانده اعلام کنند. این‌گونه گرد و مبهم حرف زدن چه فایده‌ای جز ایجاد شبهات بلاوجه برای کشور دارد؟ مگر مملکت قانون ندارد؟ اگر کسی از این‌گونه مسائل اطلاعی دارد باید در اختیار قوه قضائیه قرار دهد تا رسیدگی شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: لازم می‌دانم بار دیگر از همه نمایندگان و اعضای کمیسیون تلفیق که تلاش وافری در این ایام برای تصویب قانون بودجه سال 94 داشتند سپاسگزاری کنم و امیدوارم که این بودجه برای رشد و توسعه کشور اقدامی مؤثر باشد.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار