آیت‌الله خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه:

خطیب نماز جمعه تهران گفت: میتینگ منافقین در فرانسه نشان داد که این کشور در عرصه سیاسی عقب‌مانده است و داعش امروز مانند منافقین دهه شصت هستند.

باید به افرادی که حکم امام درباره منافقین جنایتکار را اجرا کردند مدال داد/ کابینه‌ای می‌خواهیم که برای مردم کار کند

به گزارش گلستان 24، آیت‌الله سید احمد خاتمی خطیب نماز جمعه این هفته تهران (جمعه 30 تیر) با اشاره به یکی از خطبه‌های نهج البلاغه گفت: شما در محضر خدایی هستید که خط قرمز برای شما تعیین کرده و راه‌های بندگی را آسان قرار داده است. لقمه حرام سرنوشت دین انسان را تباه می‌کند و باید خطوط قرمز خدا را نشکنیم. از جمله خطوط قرمز الهی حرام‌خواری است.

وی با بیان اینکه معادباوری از ویژگی‌های متدینین است، گفت:  کسی که سبک زندگی دینی را پذیرفته باور دارد که با مردن تمام نمی‌شود و زندگی مجدد را آغاز می‌کنیم و باید پاسخگوی رفتارمان باشیم. کسی که سبک زندگی دینی ندارد، معادباور نیست. انسانی که می‌خواهد متدین زندگی کند قیامت‌باور است و زندگی واقعی متعلق به آنجاست.

آیت‌الله خاتمی با ابراز اینکه "قیامت جای تردیدی ندارد و خواب و بیداری ما یک علامت و نشانه معاد است"، گفت: فصل بهار که زمین مرده بیدار می‌شود نشانه قیامت است. در روز قیامت از همه کارهای ما بازجویی می‌شود لذا قبل اینکه در قیامت بازجویی شویم باید در دنیا از خودمان بازجویی کنیم.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به دهه کرامت و ولادت حضرت معصومه و ولادت امام رضا(ع) گفـت: این دهه ابتکاری ستودنی بود و فرصت خوبی است که در  این دهه جایگاه امامت تبیین شود. روز ولادت حضرت معصومه روز دختران است و دختران جامعه اسلامی ما باید حضرت زهرا(ع) و حضرت معصومه را الگو قرار دهند.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به هفته حج اظهار داشت: مسئله حج مانند نماز و روزه است و هرکس حج نرود و بمیرد به او می‌گویند نامسلمان مرده است. اعزام حجاج تصمیم نظام بود که حجاج عزیزمان امسال به حج مشرف شوند. کشور میزبان باید شایسته‌ترین پذیرایی‌ها را از ضیوف‌الرحمان داشته باشد.

وی افزود: در عرصه دیپلماسی دولت سعودی تعهد داده که در این عرصه حادثه‌ای پیش نیاید. حجاج ایرانی نماینده یک ملت انقلابی هستند و آنجا به‌گونه‌ای عمل کنند که مایه فخر ایران اسلامی باشند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به سالروز اقامه اولین نماز جمعه به‌امامت عالم مجاهد مرحوم آیت‌الله طالقانی، گفت:‌ ایشان عالمی خستگی‌ناپذیر بود که مثل کوه مقاوم بود و همراه امام راهش را ادامه داد. نماز جمعه تابلوی نظام اسلامی است که در سراسر کشور باید آن بهای شایسته که به این نماز داده می‌شود، داده شود.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به سالگرد عملیات مرصاد، گفت: در عملیات مرصاد منافقان جنایتکار به‌عنوان سربازان صدام وارد صحنه شدند و می‌خواستند به کرمانشاه بیایند و از همدان به تهران بیایند اما رزمندگان قهرمان ما آنها را به روز سیاه نشاندند. سلام و درود خدا بر همه شهیدان به‌ویژه شهیدان عملیات مرصاد  به‌ویژه شهید صیاد شیرازی که نقش کلیدی در این عملیات داشت.

امام جمعه موقت تهران درباره میتینگ منافقین در فرانسه، گفت: نفس اجازه دادن به این جنایتکاران حمایت علنی از تروریسم است و فرانسه با استفاده از مهره‌های سوخته نشان داد که در عرصه سیاسی عقب‌مانده است. داعش امروز مانند منافقین دهه شصت هستند.

وی افزود: این همایش یعنی مهر و امضا بر جنایات منافقین و باید کتاب "جزئیات ترور سه پاسدار در دهه شصت" را خواند که دستگاه قضاء این کتاب را در آن دوره چاپ کرده است که چگونه آنها را به شهادت رساندند. متأسفانه برخی در سایتها جای جلاد و شهید را عوض می‌کنند. برخورد با اینها و کندن کلک منافقین، از عملیات‌های صالح امام راحل بود و  باید به همه آنها که فرمان امام را اجرا کردند، مدال داد.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به سالروز سی تیر و یادآوری قیام 30 تیر 1331، گفت: دو نسل از آن حادثه گذشته و امروز روز گفتنش هست. قبل 30 تیر شاه قوام‌السلطنه را سر کار‌ آورد تا بر انقلابیون بتازد، ولی مرحوم کاشانی قسم خورد که "اگر تا 30 تیر قوام کنار نرود، کفن‌پوش به صحنه می‌آیم".

امام جمعه موقت تهران گفت: مصدق قدرنشناسی کرد و نه قدر اسلام را دانست و نه قدر روحانیت را. با مرحوم کاشانی درافتاد و این زمینه سقوطش را فراهم کرد.

وی درباره انتخاب کابینه دوازدهم گفت: در عرصه سیاسی همه در انتظار شکل کابینه هستند. قانون همه چیز را مشخص کرده است و رئیس جمهور دولت جدید را معرفی می‌کند و مجلس رأی اعتماد می‌دهد. کابینه‌ای می‌خواهیم که برای مردم کار کند، مردم از شعار خسته شدند، مشکلات را حل کنید، دو معیار تعهد و لیاقت و توانمندی را باید در تشکیل کابینه در نظر گرفت.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به تصمیم اخیر دولت کویت، اظهار داشت: بازی‌ای که کویت اخیراً با نظام ما شروع کرد، حاکی از این است که لابی صهیونیستی و آمریکایی درصدد است روابط ایران با همسایگان را تیره کند. در این صحنه هم لابی آمریکایی‌ها را می‌بینیم اما به همسایگان می‌گوییم که "شما چه بخواهید و چه نخواهید ایران قدرتمندترین کشور منطقه است".

امام جمعه موقت تهران خطاب به کشورهای همسایه گفت: نفع شما در این است که روابط دوستانه با جمهوری اسلامی داشته باشید و ایران نشان داده همسایگانی که روابط دوستانه داشتند بهترین برخورد را با‌ آنها خواهیم داشت و دوستی با ایران برای شما مفید است اما دوستی با آمریکا عاقبت ندارد و وقتی مدت مصرف شما تمام شد مثل صدام با شما رفتار می‌کنند.

انتهای پیام/ تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار