واکنش علمای اهل سنت در برابر سکوت دولت دوازدهم در مقابل هتک حرمت به مسجد الاقصی:

علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان در برابر سکوت دولت دوازدهم در مقابل هتک حرمت به مسجد الاقصی با بیان اینکه حمایت از مردم فلسطین نباید فدای خرابی رابطه با آمریکا شود، مطرح کردند: رژیم صهیونیستی به دنبال یهودی سازی بیت المقدس است.

حمایت از مردم فلسطین نباید فدای خرابی رابطه با آمریکا شود

به گزارش گلستان 24،به نقل از عصرهامون، در روزهای اخیر شاهد بروز ابعاد جدیدی از سیاست‌های شیطانی اسرائیل جنایت‌کار در هتک حرمت مسجدالاقصی بودیم که منجر به شهادت و مجروحیت صدها نفر از برادران و خواهران مسلمان فلسطینی شد.

در این 10 روز پس از هتک حرمت مسجدالاقصی دولت های مختلف و کشور های اسلامی در برابر این اقدام موضع‌گیری‌های جدی، قاطعانه و انجام دادند که در این بین تا کنون هیچ یک از مسئولین کشور عکس العملی در این باره نداشتند.

علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان در برابر سکوت دولت دوازدهم در مقابل هتک حرمت به مسجد الاقصی با بیان اینکه حمایت از مردم فلسطین نباید فدای خرابی رابطه با آمریکا شود، مطرح کردند: رژیم صهیونیستی به دنبال یهودی سازی بیت المقدس است.

دیپلماسی خارجی ایران در برابر هتک حرمت به مسجد الاقصی کنفرانس اسلامی راه بیندازد

مولوی عبدالغنی دهانی مدرس حوزه علمیه اهل سنت زاهدان در گفت و گو با عصرهامون با بیان اینکه در رسانه های ملی و گروهی بارها مشاهده کردیم رژیم صهیونیستی جلوی نمازگذاران فلسطینی را می گیرد و نماز جماعت آن ها را تعطیل می کند یا با بی حرمتی با لگد آن ها را موقع  اقامه نماز بلند می کند، اظهار داشت: انتظار می رود جامعه جهانی این اقدامات را محکوم نماید اما متاسفانه کشور های اسلامی مثل کشور های عربی که قبلا به صورت پنهانی با رژیم صهیونیستی رابطه داشتند اکنون رابطه هایشان را علنی کرده اند و در مقابل این اقدامات سکوت پیشه کردند.

وی ادامه داد: بیشترین انتظار از مسئولین ایرانی می رود که این جریانات را محکوم کنند تا مردم فلسطین دلگرم و بتوانند در مقابل رژیم صهیونیستی بایستند .

مولوی دهانی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب که فرمودند" مسئله فلسطین مسئله اول کشور ماست و هر کس بر علیه اسرائیل اقدامی بکند ما حمایتش می کنیم و اسلحه در اختیارش می گذاریم"، افزود: می طلبد رئیس جمهور و وزیر خارجه ایران اقدام کرده و کنفرانس اسلامی راه بیندازند و دغدغه مردم ایران و مقام معظم رهبری را به کشور های اسلامی برسانند.

مدرس حوزه علمیه اهل سنت زاهدان با بیان اینکه این اقدامات کمتر در دولت اقای روحانی مشاهده می شود، تصریح کرد:  بنده معتقدم کشور های عربی مثل عربستان و همدستانشان نه اسلام ، نه مسجد الاقصی و نه مردم فلسطین برایشان مهم هستند بلکه ثروت و جایگاه خودشان مهم تر از اسلام است.

هیچ عذری از مسئولین در خصوص عدم محکومیت این اقدام پذیرفتنی نیست

وی با بیان اینکه برخی کشور های عربی به نام اسلام آبروی اسلام را بردند، خاطر نشان کرد: تفرقه ای که اکنون در جهان اسلام به راه افتاده باعثش برخی کشور های اسلامی است.

مولوی دهانی با بیان اینکه هیچ گونه مصلحت اندیشی و عذر آوری از مسئولین در خصوص عدم محکومیت این اقدام رژیم صهیونیستی پذیرفتنی نیست، اظهار داشت: هیچ مصلحت اندیشی در این زمینه پذیرفتنی نیست انقلاب ما خطوط قرمز و مسیر و اهدافی دارد که مسیر و اهداف انقلاب ما دفاع از مردم مظلوم است.

حمایت از مردم فلسطین نباید فدای خرابی رابطه به آمریکا شود

وی با بیان اینکه امام راحل از ابتدا حمایت خود را علنی از فلسطین با نامگذاری روز قدس اعلام کردند، گفت: امام راحل اولین رئیس جمهوری که به عنوان ملاقات پیش خود پذیرفت یاسر عرفات رئیس جمهور فلسطین بود.

مدرس حوزه علمیه اهل سنت زاهدان ادامه داد: مسیر اسلام مشخص است و نمی توان مصلحت اندیشی کرد که محکوم کردن این اقدام رابطه با آمریکا را خراب می کند خراب هم بشود نباید حمایت از مردم فلسطین قطع شود.

رژیم صهیونیستی به دنبال یهودی سازی بیت المقدس است

مولوی دهانی با بیان اینکه هدف رژیم صهیونیستی تصرف سرزمین های فلسطین است، افزود: رژیم صهیونیستی در صدد است تا پایگاه های خود را به بیت المقدس انتقال دهد لذا به نوعی زمینه سازی می کند تا کنترل مسجد الاقصی را به دست بگیرد و مسلمانان را از مسجد الاقصی دور کند.

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی هر بار اقدامات خود را علیه مردم مظلوم فلسطین شدید تر می کند تا واکنش جهان اسلام را ببیند لذا وقتی می بیند هیچ واکنشی از سوی جهان اسلام مشاهده نمی شود به آرامی بیت المقدس را یهودی سازی می کند.

علمای مسلمان نباید نسبت به هتک حرمت مسجدالاقصی توسط رژیم صهیونیستی سکوت کنند

امام جمعه اهل سنت اسفند شهرستان دلگان گفت: علما و سیاستمداران جهان اسلام نباید نسبت به هتک حرمت مسجدالاقصی توسط رژیم صهیونیستی سکوت کنند.

مولوی بلال مقدسیان امام جمعه اهل سنت اسفند شهرستان دلگان در گفتگو با دلگان پرس با اشاره به اقدام جنایت کارانه رژیم صهیونیستی و هتک حرمت مسجدااقصی، گفت: سکوت مجامع جهانی و مسلمانان در مقابل این اقدام خفت بار رژیم صهیونیستی جایز نیست.

وی با تاکید بر اینکه هتک حرمت مسجدالاقصی، پیامدهای خطرناک برای رژیم اسرائیل دارد، تصریح کرد: دفاع از مردم مظلوم فلسطین و دفاع از مقدسات از واجبات است.

امام جمعه اهل سنت اسفند شهرستان دلگان با بیان اینکه مسجدالاقصی یکی از مساجد مهم و قبله اول مسلمانان و همچنین جایگاه معراج پیامبر گرامی (ص) است، اضافه کرد: دشمنان ترفندهای شومی برای نابودی مسلمان دارند.

دشمن ترفندهای شومی برای نابودی اسلام دارد

مولوی بلال مقدسیان با تاکید بر اینکه علما و سیاستمداران جهان اسلام نباید در برابر اقدامات خبیثانه این رژیم جعلی سکوت کنند، ادامه داد: اگرسکوت کنیم نتیجه آن اهانت بیشتر رژیم صهیونیستی و شهادت مردم مظلوم فلسطین خواهد بود.

امام جمعه اهل سنت اسفند شهرستان دلگان با اشاره به اینکه بر اینکه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری باره به  اهمیت مسئله فلسطین اشاره کرده اند، افزود: نابودی رژیم نامشروع صهیونیستی باید یکی از آرامان های همه مسلمانان باشد.

وی با بیان اینکه کشورهای استعماری و استکباری با تفرقه و اختلاف افکنی درصدد نابودی اسلام هستند، خاطرنشان کرد: مسلمانان باید اختلافات را کنار گذاشته و با وحدت در برابر توطئه های دشمنان مقابله کنند.

تعرض به مسجدالاقصی غیرقابل بخشش است

امام جمعه اهل سنت شهرستان هامون عنوان کرد: با توجه به اهمیت مسجدالاقصی در دین مبین اسلام تعرض به این مکان مقدس غیرقابل یخشش است.

مولوی عبدالله حسن زهی در گفت و گو با خبرنگار اوشیدا ابراز کرد: با توجه به اینکه قدس قبله اول مسلمانان است همیشه از ارزش والایی در بین مسلمانان برخوردار بوده که در این راستا هر گونه بی احترامی و تعرض به آن را نمی توانند نادیده بگیرند.

وی افزود: با اینکه مردم فلسطین نیز عرب هستند سکوت کشورهای عربی ننگین و قابل تامل است چرا که نشان دهنده منفعت طلبی و سودجویی کشورهای عرب است که به خاطر منافع سیاسی خود حاضرند کشته و زخمی شدن برادران خود را ببینند.

مولوی حسن زهی تصریح کرد: ایران اسلامی همواره پشتیبان کشورهای مظلوم به ویژه فلسطینیان بوده و در این راه تاکنون هیچ گونه کوتاهی نداشته بنابراین در مسئله اخیر و تعرض به مسجد الاقصی انتظار می رفت دستگاه دیپلماسی فعالتر عمل کند.

 کشورهای عربی سکوت مرگبار خود را بشکنند

امام جمعه اهل سنت شهرستان هامون اظهار کرد: قدس پاره تن اسلام است بنابراین تمامی مسلمانان آزادیخواه با تمام وجود آن را دوست دارند و برای آزادی آن از دست رژیم منحوس اسرائیل دعا می کنند.

وی بیان کرد: اگر مسلمانان با یکدیگر متحد می شدند و به جای برادر کشی و تفرقه به مبارزه با اسرائیل می پرداختند امروز خبری از اسرائیل در جهان نبود.

مولوی حسن زهی تاکید کرد: تشکیل داعش بزرگترین حقه و حیله اسرائیل برای فراموش کردن مسئله فلسطین است چرا که از طریق داعش با ایجاد تفرقه در بین مسلمانان ذهن آنان را از فلسطین دور کرده است.

سکوت در مقابل جنایت اسرائیل غاصب در حمله به مسجد‌الاقصی جائز نیست

امام جمعه اهل سنت مسجد طوبی و معاون مدرسه دینی دارالهدی اسماعیل آباد شهرستان خاش گفت: سکوت در مقابل جنایت اسرائیل غاصب در حمله به مسجد‌الاقصی جائز نیست و خشم مردم مسلمان در هتک حرمت مسجدالاقصی فروکش نخواهد کرد.

مولوی عبدالرشید شهنوازی در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما با محکومیت هتک حرمت تروریست های جنایتکار به مسجد الاقصی، اظهار کرد: مسجد الاقصی نخستین قبله گاه مسلمانان از نظر سیاسی بسیار اهمیت دارد زیرا این مسجد یکی از مساجد بزرگ اسلامی است.

وی با بیان اینکه ملت های مسلمان باید با یکدیگر وحدت و اتحاد داشته باشند، گفت: با اتحاد و وحدت و تمسک به گزینه مقاومت می توانیم بر دشمن صهیونیستی فائق آییم.

مولوی شهنوازی با بیان اینکه باید همه مسسلمانان در یک صف واحد در کنار یکدیگر قرار بگیرند، تصریح کرد: باید با کنار گذاشتن اختلافات و جدایی ها به یاری برادران و فرزندان خود در فلسطین بپردازیم و ملت فلسطین هیچگاه مسجد الاقصی را رها نکرده و با وجود تمامی تهدیدها و اقدامات پست دشمن به حمایت از مسجد پرداخته و در این راه به شهادت می رسند.

وی بیان کرد: چهار مسجد در راس تمامی مساجد دنیا قرار گرفته اند که  مسجد الحرام، مسجد الاقصی، مسجد النبی(ص) و مسجد کوفه از جمله مساجدی هستند که در میان مسلمانان از اهمیت زیادی برخوردار هستند و پروردگار متعال در قرآن مجید در این خصوص می فرماید:"سُبْحانَ الَّذی أَسْری بِعَبْدِهِ لَیْلاً مِنَ الْمَسْجِدِ الْحَرامِ إِلَی الْمَسْجِدِ الْأَقْصَی" لذا مسجد الاقصی، مسجد مقدسی است.

امام جمعه اهل سنت مسجد طوبی شهرستان خاش با بیان اینکه یکی از وظایف مهم مسلمان حمایت از مظلوم است، افزود: مردم فلسطین مظلوم، بی دفاع و بی گناه هستند که کشور آنها توسط رژیم غاصب و ستمگر صیهونیستی اشغال شده است.

مسلمانان هرگز اجازه اشغال مسجدالاقصى را نمی دهند

وی بیان کرد: حضرت محمد(ص) می فرماید:" کسی که فریاد مظلومی را بشنود حتی اگر آن فرد مظلوم غیر مسلمان باشد و از مسلمانان استمداد کمک کند و کسی پاسخ لبیک او را ندهد، مسلمان نیست" لذا باید همه مسلمانان نسبت به این مسئله مهم واکنش نشان دهند.

معاون مدرسه دینی دارالهدی اسماعیل آباد شهرستان خاش با بیان اینکه کشورهای عربی در خصوص اقدامات مسجد الاقصی سکوت کردند، ادامه داد: مجامع جهانی باید در مقابل این گونه تعرضات به حریم مسلمانان، سیاست انفعالی و بی تفاوتی را کنار بگذارند و موضع واحدی را اتخاذ کنند.

وی با بیان اینکه روز قدس نماد استکبار ستیزی و مبارزه با اشغالگری در دنیا است، اذعان کرد: تمامی آزادیخواهان عالم باید بر ضد سیاست‌های اشغالگرانه کشورهای استعمارگر اعلام انزجار و نفرت کنند.

امام جمعه اهل سنت مسجد طوبی شهرستان خاش با بیان اینکه رژیم صهیونیستی از خشم ملتهای مسلمان در امان نخواهد ماند، اظهار کرد: رژیم صهیونیستی باید بداند اینگونه اقدامات ظالمانه و ددمنشانه، قادر به فرونشاندن اعتراضات فلسطینیان در بیت المقدس نخواهد بود و باید از این گونه اقدامات دست بردارد.

سردمداران ممالک اسلامی باید موضع گیری قاطعی مقابل یهود داشته باشند

امام جمعه موقت اهل سنت شهر جالق گفت: سردمداران ممالک اسلامی باید مقابل اقدامات منحوس یهود و هتک حرمت به مسجد الاقصی موضع گیری قاطعی داشته باشند.

مولوی مجیب الرحمن رئیسی امام جمعه موقت اهل سنت شهر جالق در گفت و گو با شستون اظهار داشت: بدترین دشمن اسلام، یهود است که هدف و اساس آنها بر عداوت و دشمنی و ضربه زدن به اسلام بنا شده است.

وی افزود: یهودیان از هیچ کوششی برای ضربه زدن به اسلام و مسلمانان فروگذار نخواهند کرد که یکی از اقدامات ناپسند آنها هتک حرمت به مسجد الاقصی و تعرض به مسلمانان می باشد.

 امام جمعه موقت اهل سنت شهر جالق با بیان اینکه دشمن هیچ زمانی دوست نمی شود، ادامه داد: از کشورهای اسلامی گلایه داریم که چرا در برابر هتک حرمت به مسجد الاقصی و ارزش های اسلامی که از سوی یهود صورت می گیرد، سکوت کرده اند.

کشورهای عربی زیر سلطه آمریکا هستند

مولوی رئیسی خاطر نشان کرد:  سردمداران ممالک اسلامی باید اقدامات منحوس و زشت یهود را محکوم و مقابل آنان موضوع گیری قاطعی انجام دهند.

وی با بیان اینکه بلادهای اسلامی باید سفارت خانه های یهود را در کشورهایشان تعطیل می کردند، گفت: باید از دیگر ملل اسلامی نیز دعوت به جهاد دعوت و ایستادگی مقابل رژیم نژاد پرست یهود نیز می کردند.

امام جمعه موقت اهل سنت شهر جالق زیر سلطه بودن بعضی از کشورهای اسلامی به ویژه عربستان را علت سکوت آنان عنوان کرد و ادامه داد: بعضی دیگر به دنبال منافع دنیوی و ظاهری و برای بقای حکومت خود سکوت کرده اند چرا که از آمریکا خط دهی می شوند.

مولوی رئیسی در پایان گفت: ایران و چند کشور اسلامی دیگر که زیر سلطه آمریکا نیست، کشورهای عربی متناسب با اهداف استکبار گام برمی دارند.

آل سعود خود را تافته جدا بافته ای از اسلام دارد

امام جمعه اهل سنت کهک شهرستان زهک گفت: سکوت برخی از کشورهای اسلامی باعث دو دستگی و انزوا در میان مسلمانان جهان خواهد شد و لذا نباید اجازه داد که این اتفاق رخ بدهد.

مولوی دوست محمد درواخ امام جمعه اهل سنت شهرک کهک شهرستان زهک در گفت و گو با ندای هیرمند؛ بیان داشت: هتک حرمت به مسجد الاقصی و از آن مهمتر به شهادت رساندن صدها تن از برادران مسلمان فلسطینی به دست رژیم خون خوار اسرائیل را همه ی کشورهای مسلمان باید محکوم کنند.

سکوت کشوران اسلامی در مقابل ظلم های اسرائیل باعث انزوا می شود

وی افزود: متاسفانه امروز دیده می شود که برخی از کشورهای اسلامی به جای اینکه در مقابل دشمن بایستند با آنان همکاری می کنند و بر ضد اسلام به پا می خیزند.

مولوی درواخ تصریح کرد: این حرکت برخی از کشورهای اسلامی باعث دو دستگی و انزوا در میان مسلمانان جهان خواهد شد و لذا نباید اجازه داد که این اتفاق رخ بدهد.

امام جمعه اهل سنت شهرک کهک شهرستان زهک خاطرنشان کرد: هر آنچه که امروز بر سر مسلمانان فلسطینی می آید مقصر آن رژیم آل سعود هستند که خود را تافته جدا بافته ای از دین مبین اسلام دارند.

اقدامات رژیم صهیونیستی مصداق بارز نقض حقوق بشر است

مولوی ریگیان پور گفت : رژیم صهیونیستی همیشه به دنبال تخریب مسجدالقصی بوده و ممانعت ازاقامه نماز در مسجدالقصی مصداق بارز نقض حقوق بشر است.

 مولوی ریگیان پور امام جمعه اهل سنت شهرستان میرجاوه در گفتگو با لادیز، با اشاره به همکاری های پشت پرده آمریکا و رژیم صهیونیستی اظهار کرد : برنامه اصلی آمریکا بر هم زدن نظم منطقه، ایجاد اختلاف در بین کشورهای مسلمان حاشیه خلیج فارس و کمک به اسرائیل در جهت رسیدن به اهداف پلیدشان است .

وی افزود : سران کشورهای اسلامی در پشت پرده با اسرائیل ارتباط صمیمانه دارند و تنها کشوری که در مقابل ظلم و جور رژیم صهیونیستی ایستاده جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران است .

مولوی ریگیان پور با اشاره به خواب غفلت کشورهای مسلمان خاورمیانه خاطر نشان کرد: سران کشورهای عربی غرق در خوشگذارانی هستند و هیچ وقت به فکر مردم مظلوم فلسطین نخواهند بود .

وی بیان کرد : اسرائیل همیشه به دنبال تخریب مسجد القصی بوده که مقاومت مردم فلسطین و هوشیاری جمهوری اسلامی ایران مانع رسیدن رژیم صهیونیستی به اهداف پیلیدشان بوده است . 

امام جمعه اهل سنت شهرستان میرجاوه با اشاره به آیات قرآن و دشمنی دیرینه قوم یهود با مسلمانان اذعان کرد : جلوگیری و ممانعت رژیم صهیونیستی جهت برپایی و اقامه نماز در مسجد القصی نقض آشکار حقوق بشر و خلاف اعتقادات دینی همه ادیان و مذاهب است .

وی گفت : جوانان و مردم آگاه جمهوری اسلامی ایران باید در جهت اشاعه افکار و موضع رهبر کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری تلاش مضاعف داشته باشند واین روشنگری ها باید به گوش جهانیان برسد وجامعه جهانی مانع جنایات رژیم صهیونیستی شود . 

انتهای پیام/

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار