شورا فقط از نشریات مکتوب در ازای چاپ نطق پیش از دستور اعضا در هفته نامه حمایت مالی می کند و به خبرنگاران زحمتکش خبرگزاری ها و سایتها که با سرعت و دقت تعداد اخبار بیشتری را ارسال می کنند مبلغی تعلق نمی گیرد .

اجحاف شورای شهر گرگان در حق خبرنگاران !

یکی از مباحث مهمی که شورای شهر گرگان درطول یکسال اخیر نسبت به آن بی اعتنا بوده بحث خبرنگاران و حضور آنها در صحن علنی و نحوه حمایت و  کمک های نقدی به این قشر زحمتکش می باشد .

به گزارش گلستان 24، امروز بر همه کسانی که اندک حضوری در مسائل اصلی مدیریتی دارند مشخص است که تمامی برنامه ها ، جلسات و نشست ها پیوست مالی دارد و صفر تا صد یک موضوع نیز در نظر گرفته می شود و یکی از این موارد هزینه هایی است که می بایستی برای بحث انعکاس اخبار و بازتاب مسائل مهم و ... مورد توجه قرار بگیرد.

از طرفی اعضای شورای شهر گرگان نیز می دانند که اگر خبرنگاران نباشند و یا اگر آنها نخواهند ، حتی بزرگترین کار و خدمت آنها را انعکاس دهند و یا آن را طور دیگر جلوه دهند ، نمی توانند کاری از پیش ببرند و به نوعی خبرنگاران بازوان آنها در پیشبرد فعالیتهای اجرایی و نظارت بر بقا سلامت اداری و نفس آنها نیز هستند.

در همین حال جلسات علنی شورای شهر گرگان بعد از ظهر شنبه ها برگزار می شود و خبرنگارانی به این جلسه دعوت می شوند که 90 درصد آنها خبرنگاران خبرگزاری ها و سایتها هستند که در فضای اینترنت کار می کنند و چند درصدی هم هفته نامه ها و نشریات مکتوب حضور پیدا می کنند .

در این بین این خبرنگاران خبرگزاری ها وسایتهای خبری هستند که اخبار جلسات شورا و اعضای محترم آن را لحظه به لحظه و با سرعت و دقت می نویسند و بعضا در همان صحن علنی با لپ تاپ تایپ می کنند و هنوز جلسه به پایان نرسیده خبر روی خبرگزاری یا سایت می باشد . و یا اخبار کمیسیون های مختلف که در طول هفته برگزار می شود و مصاحبه های لحظه ای و آنی را همین خبرگزاری ها وسایتهای خبری پوشش می دهند.

همچنین از لحاظ تعداد خبر و سطور نوسته شده و بکاربردن عکس های مختلف تبلیغاتی که در مطرح کردن اعضای شورا موثر است ، باز این خبرگزاری ها وسایتهای خبری هستند که بیشترین همکاری و انعکاس را دارند .

از آن طرف هفته نامه ها و نشریات مکتوب هفته ای یک بار چاپ می شوند و با توجه به محدودیت فضا امکان کار کردن بیش از یک خبر از شورا تقریبا وجود ندارد و از طرفی با توجه به سیاه و سفید بودن و کمبود فضا نمی توان از عکس های گرافیکی استفاده کرد .

اما مصوبه شورا در حمایت از خبرنگاران و نشریات نیز جالب است ، شورا فقط از نشریات مکتوب در ازای چاپ نطق پیش از دستور اعضا در هفته نامه حمایت می کند و به آنها مبلغی می دهد و به خبرنگاران زحمتکش خبرگزاری ها و سایتها که هر هفته بیشتر و زودتر از همه می آیند و با سرعت و دقت اخبار خود را ارسال می کنند مبلغی تعلق نمی گیرد .

این ظلم مضاعف در حق خبرنگاران فضای مجازی  با چند تن از اعضای شورا در میان گذاشته شده و البته برخی ازآنها از این موضوع خبر دار نبوده و ضمن اذعان به بی عدالتی به این خبرنگاران خواستار رفع این مشکل شدند .

حال باید دید اعضای شورا چگونه می توانند این موضوع مهم و حیاتی را حل کنند تا در حق خبرنگاران اجحاف نشود./گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار