دولت دوازدهم باید با استفاده از تجربیات خود در 4 سال گذشته وضعیت مطلوبی را در زندگی مردم کشور ایجاد کند.

انتظارات مردم از اعضای کابینه جدید چیست؟

به گزارش گلستان 24؛وضعیت موجود کشور می طلبد تا اعضای جدید کابینه ی  دولت دوازدهم با نگاه متفاوت تری نسبت به دولت قبل برای اداره کشور پا به میدان به گذارند و  در ادامه ی رهنمود های مقام معظم رهبری سیاست های اقتصاد مقاومتی را سرلوحه ی کار های خود قرار دهند.

در حال حاضر وضعیت اشتغال در کشوردر وضعیت مطلوبی نیست و خیلی از مشکلات مردم و جوانان از جمله اعتیاد و طلاق ناشی از همین معظل بیکاری است که اعضای دولت می توانند با همکاری یکدیگر این مسئله را به خوبی حل نمایند و کشور را از بحران های پیشرو نجات دهند.

در بخش سیاست خارجه دولت حسن روحانی در چهار سال گذشته تجربه های زیادی را کسب کرده است که این تجارب می تواند روال کار دستگاه سیاست خارجه را تغیر دهدزیرا که در قضیه برجام به خوبی درک شد که طرف مقابل قابل اعتماد نیست و نتیجه هر تفاهم نامه ای با آنها جز ضرر چیز دیگری برای کشور ندارد.

سفرای ایرانی در کشور های مختلف باید در ضمینه ی اقتصاد ورودکنند و بازار های مختلف را در کشور هایی که ساکن هستند بدست بیاورند و با بستن و عقد قرارداد هایی ضمینه های صادرات انبوه تولیدات داخلی را فراهم نمایند وبرای محصولات ایرانی در خارج از کشور برند سازی کنند.

در بخش دفاعی نیز وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح باید مانند سال های گذشت تولیدات دفاعی کشور را افزایش دهد تا دشمنان کشور انگیزه ی کمتری برای حمله نظامی به خاک  کشور را داشته باشند.

وزارت صنعت نیز باید با حمایت از بخش خصوصی و عدم واردات بی رویه از تولیدات داخل حمایت کند تا شرکت های داخلی با کیفیت بالاتری محصولات خو را تولید و وارد بازار خرید کنند؛که این مسئله کمک شایانی به اقتصاد و وضعیت اشتغال کشور می کند.

در حوزه نفت نیز مسئولین باید به فکر نوآوری جدیدی در سیستم مدیریتی خود باشند چرا که با خام فروشی جز ضرر چیز دیگری عاید کشور نمی شود و بهتر است که نفت خام در کشور فراوری شود و بعد به فروش برسد تا علاوه بر تامین نیاز های داخل نیاز های ارزی کشور نیز فراهم شود.

 

انتهای پیام/پ

 

ارسال نظر

آخرین اخبار