حجت الاسلام، محمد بختیاری، در پاسخ به سوال گلستان 24:

ایشان برای دفاع از ولایت تمام این سختی ها و مصایب را متحمل شدند.متاسفانه هر روزه شاهد نقد ها و تحلیل هایی در رسانه ها در خصوص عملکرد نامناسب فرهنگی دولت تدبیر و امید بودیم .ازجمله مجوز خواننده زن ؛ برگزاری کنسرت هایی با حاشیه خاص و ...

حضرت فاطمه(س) اسطوره دفاع از ولایت است/ عملکرد منفی دولت در حیطه فرهنگ و اقتصاد

حجت الاسلام، محمد بختیاری، فعال فرهنگی شهرستان علی آباد کتول، در مصاحبه اختصاصی با گلستان 24، با تاکید بر این که تقارن ایام نوروز و مناسبت های مذهبی برای بار اول نیست که اتفاق می افتد، می گوید:  سابقا در چند سال پیش ایام نوروز و محرم هم متقارن شدند و مردم ما ثابت کردند که دوستدار اهل بیت و دارای بصیرت دینی هستند .

وی معتقد است امسال هم ما در ایام نوروز شرایط ویژه ای را خواهیم داشت و آن تقارن نوروز با ایام عزاداری بی بی دوعالم حضرت فاطمه سلام الله علیها است.  لازم است به نکاتی جهت ادای وظیفه دینی خود در قبال این ایام توجه داشته باشیم .

بختیاری با بیان یک سهن از امام علی (ع) می گوید: حضرت على(ع) می فرماید: «یفرحون لفرحنا و یحزنون لحزننا و یبذلون اموالهم و انفسهم فینا، اولئک منّا و الینا؛ شیعه و پیروان ما در شادى و حزن ما شریکند . دارایی و جان خویش را در راه ما بذل می کنند، آنان از ما هستند و بازگشت شان به سوی ما است«. بنابر این لازم است حرمت این ایام توسط دوستداران اهل بیت (ع) حفظ شود . در این ایام باید از هرگونه عمل و یا سخنی که باعث اختلاف بیشتر بین مسلمانان می گردد به جد پرهیز کنیم .

ایام فاطمیه

حجت الاسلام بختیاری با اعتقاد به این که دید و بازدیدهایی که در ایام نوروز صورت میگیرد ، در حد متعارف بدون اشکال است، می گوید:  اما باید از شادی و هرگونه عملی که باعث هتک حرمت بانوی دوعالم می گردد پرهیز نماییم و دیگران را توصیه به حفظ حرمت این ایام کنیم.  سعی در شناخت جایگاه حضرت ، مطالعه ، ترویج و تبلیغ فضایل ایشان داشته باشیم.

وی تاکید می کند که در این ایام حتما در مراسمات و برنامه های فرهنگی و مذهبی در مساجد ، تکایا، فاطمیه ها و هرجا که برگزاری این مراسمات انجام می گیرد شرکت کنیم .

بختیاری توصیه می کند نسبت به مطالعه زندگینامه و شرایط خاص زمان شهادت حضرت زهرا (س) مطالعه بیشتری داشته باشیم. چرا که ایشان برای دفاع از ولایت تمام این سختی ها و مصایب را متحمل شدند. وی می گوید: هر کدام از ما نسبت به برپا کردن نشانه عزا ولو با نصب یک پرچم سیاه ساده جلوی درب منزل و محل کار خودمان اقدام کنیم که خود این مساله باعث تبلیغ ایام خواهد شد.

حجت الاسلام محمد بختیاری، با اعتقاد به این که محزون بودن و نگه داشتن حرمت ایام فاطمیه هیچ تعارض و منافاتی با صله رحم و دید و بازدیدهای عید که در حد متعارف انجام می گیرد ندارد، تاکید می کند: همان گونه که عزاداری و محزون بودن در ایام عزا سفارش دینی محسوب می شود، صله رحم هم سفارش شده است.

محمد بختیاری
 

این فعال فرهنگی در ادامه، با توجه به فرا رسیدن روز های پایانی سال فرهنگ و اقتصاد، با عزم ملی و مدیریت جهادی، درباره نحوه عملکرد فرهنگی و اقتصادی دولت تدبیر و امید در این سال می گوید: دو مقوله فرهنگ و اقتصاد که به نوعی با هم رابطه مستقیم دارند همت و عزم جدی تری را می طلبید. متاسفانه در سالی که گذشت ما شاهد اتفاق خاصی در حوزه فرهنگ نبودیم ؛ البته منظور بنده اتفاق مثبت است والا متاسفانه هر روزه شاهد نقد ها و تحلیل هایی در رسانه ها در خصوص عملکرد نامناسب فرهنگی دولت تدبیر و امید بودیم .ازجمله مجوز خواننده زن ؛ برگزاری کنسرت هایی با حاشیه خاص و ...

بختیاری معتقد است در مورد اقتصاد با توجه به تحریم ها و وضعیت نفت و همچنین وضعیت جهانی اقتصاد باید توجه بیشتری به اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخل می شد. مخصوصا تحریم کالاهای خارجی و مخصوصا اسراییلی. وی در توضیح این مطلب می گوید:  یکی از وظایف مجلس تصویب قانون هایی بدین منظور است و ما باید قانونی برای جلوگیری از فعالیت و خرید و فروش کالاهای اسراییلی که براحتی در هر فروشگاهی یافت می شوند.

وی همچنین می گوید: معرفی جایگزین این کالا ها و بهبود کیفیت کالاهای داخلی و همچنین جلوگیری از فعالیت اقتصادی بهاییان امری بسیار مهم است. بختیاری تاکید میکند: معامله با بهاییان حرام است و اشکال شرعی دارد.

صنعت خودروسازی

حجت الاسلام محمد بختیاری در با نقد حمایت از یک صنعت خاص که باعث جلوگیری از بالا رفتن کیفیت محصولات داخلی می شود ، می گوید:  حمایت از تولید داخل نباید مثل حمایت از صنعت خودرو سازی حمایتی کورکورانه باشد . تقارن کیفیت و قیمت در این صنعت، بسیار عجیب و غیر منطقی است و هیچگونه ترمزی در آن تعبیه نشده است تا بشود جلوی این صنعت چموش را گرفت .

وی در پایان مصاحبه، برای همه آرزوی سالی پر خیر و برکت می کند و می گوید: مطمئن هستم تقارن این دو ایام و شروع سال نو با شور فاطمی باعث رونق تولید و ارتقای فرهنگ ناب فاطمی خواهد شد.

 

ارسال نظر

  • اسماعیلی
    0

    موافقم

آخرین اخبار