جدایی و استقلال کردستان عراق از خاک این کشور موجب کاهش قدرت سیاسی و دفاعی عراق و ازآن طرف زمینه های نفوذ اسرائیل در مرز های ایران و عراق را فراهم می کند.

تجزیه عراق به سود اسرائیل و به زیان منطقه

به گزارش گلستان24؛معمولا کشور هایی که دارای وسعت زیادی هستند و اتحاد مردم آنها زیاد است کمتر مورد تهاجم قرار می گیرند و از قدرت بازدارنده بالایی نیز برخوردار می باشند.

شوروی سابق که بخش اعظمی از کشور های شمالی ایران را جزوش بودند دارای قدرتی بالا در عرصه سیاست و نظامی بود به همین خاطر آمریکا به عنوان رقیب اصلی شوروی با طرح ریزی نقشه ای این کشور عظیم را به چندها کشور تبدیل و تجزیه کرد.

بیشتر این کشور های تجزیه شده از لحاظ وسعت کوچک می باشند و به نحوی از لحاظ سیاسی و اقتصای وابسته به کشور های غربی می باشند و به همین خاطر از استقلال کمی برخوردار هستند.

کشور هایی نظیر عراق و سوریه که به نوعی جزء هم پیمانان ایران محسوب می شوند از لحاظ جغرافیایی سدی محکم در مقابل هجوم برخی از بیگانگان محسوب می شوند.

از این رو رژیم متخاصم اسرائیل و برخی از کشور های معاند در نظر دارند با تجزیه عراق و سوریه این سد دفاعی ایران را بشکنند.

هدف اول برای تجزیه کشور عراق منطقه کرد نشین این کشور نظیر استان های اربیل و کرکوک می باشد،مرز ایران و عراق در این مناطق که در دست کرد ها می باشد همیشه معبر نفوذ برخی از گروهک های تروریستی به کشور بوده است.

به همین علت هم اتحاد عمومی مردم عراق با یکدیگر برای امنیت کشور و ثبات در منطقه لازم است در غیر این صورت تجزیه عراق به چند کشور مطمئناً بر ضرر این کشور و منطقه خواهد بود.

انتهای پیام/پ

                                        

ارسال نظر

آخرین اخبار