عضوشورای شهرکردکوی:

عضوشورای شهرکردکوی گفت: ژن خوب مدتی است که در ادبیات سیاسی کشور رواج یافته که تلویحا اشاره میکند به بکارگیری آقازاده ها در مسندهای حساس مدیریتی کشور که اولین بار پسر آقای دکتر عارف در رسانه ها مطرح کردند.

"تربتی نژاد" دارای سوابق اجرایی وزارت کشور نبوده / ژن خوب اشاره به آقازاده ها دارد

پایگاه خبری گلستان24، پس از کش و قوس های فراوان، محسن تربتی نژاد معروف به ژن خوب فرزند نماینده مرکز استان در مجلس شورای اسلامی، توانست خود را به عنوان شهردار منتخب کردکوی به اعضای شورای شهر تحمیل کند.

اگر چه وی با لابی های گسترده موفق شده بود از هفته ها قبل، اکثریت شورای شهر را در مسیر خواستهای خود برای به دست گرفتن سکان مدیریت شهری کردکوی به خط کند؛ اما دانشیار، قاسمی و شریف موسوی برای مصون ماندن از گزند انتقادات به حق افکار عمومی در واکنش به بده بستان های احتمالی پشت پرده، شوهای رنگینی نظیر لایو استوری، اتاق شیشه ای و  انتخاب_آزاد را خوراک اذهان پاک و سلیم شهروندان کردند؛ ولی همانگونه که پیش بینی می شد؛ ژن خوب سوار بر اسب_مراد، تحت محافظت کابین پولادین برای ژن_های_ساده دست تکان داد و به سوی اریکه شهرداری کردکوی روان شد.

درهمین راستابخاطرحواشیح بوجودامده دربین مردم وبرخی ازاعضای شورای شهرو... جهت روشن شدن ماجرا خبرنگار پارلمانی پایگاه عدالت خواهان به سراغ اقای مهندس رضا روشناسان یکی ازاعضای شورای شهرکردکوی رفته و با وی درباره صحت وسقم این اتفاقات به گفتگونشسته که در زیر از نظر تان می گذرد :

س - جوشهرکردکوی بعد از انتخاب تربتی جوان به عنوان شهردار از سوی برخی اعضاشوراچگونه است وایامردم ازاین انتخاب رضایت دارند؟

ج -  اکثریت مردم شهر به این اتفاق روی خوش نشان ندادند. ولی برخی هم قضاوت رو موکول کردن به بعد از انتصاب شدن شهردار و آغاز کار اجراییشون.

به عنوان عضوشورانظر خودتون روراجب انتخاب تربتی به عنوان شهر دار و در جلسه رای گیری ومعرفی تربتی ازبرنامه هاش چه اتفاقی رخ داد برای خوانندگان مابیان کنید؟

در ارائه برنامه ضعیف عمل کردند و باید منتظر ماند و دید ایشون میتواند به قولهایی که به مردم بطور زنده و در حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه داد جامه عمل بپوشاند؟!

آیامصوبه انتخاب شهردارازشورابه فرمانداری ارسال شده است؟گمان خود را در باره جلسه کمیته انطباقات فرمانداری چیه ایاتربتی تایید می شه درکمیته انطباقات فرمانداری کردکوی؟

مصوبه به فرمانداری ارسال شده قاعدتا فرماندار باید قانونی به این مسئله نگاه کند و مصوبات رو با دستورالعمل قانونی شرایط احراز تصدی شهردار منطبق کند. اگر محرز شود که ایشون دارای سابقه اجرایی نبوده است قاعدتا در برابر تبصره های قانونی دچار چالش خواهد شد.

عنوان میشه در رسانه هاتربتی سوابق اجرایی ومدیریتی نداردایاصحت دارد و اگر صحت دارد چرا ایشون ازبین گزینه های دیگربه عنوان شهردار انتخاب شد؟

با مطالعه رزومه کاری ایشون و گزارش در صحن شورا بنظر میرسد ایشان دارای سوابق اجرایی مدنظر قانون و دستورالعمل اجرایی وزارت کشور نبوده که درجای خودش جای بحث و تامل دارد.

به نظرشما  ایالابی ونقش پدر نماینده درانتخاب تربتی  نژاد نقش دارد؟

 شنیده ها حاکی از آنست که مذاکرات برای شهردار در جایی به غیر از صحن شورا انجام شده و نتیجه نهایی از قبل برای همشهریان شریف کردکوی اظهر من الشمس بوده است.یشون بارها در صحبتهاشون در صحن علنی شورای اسلامی شهر کردکوی،  نفوذ در مراجع فرداستی از جمله استانی و وزارتی برای تخصیص اعتبار را حلقه مفقوده حل مشکل شهر و شهرداری عنوان کردند.

چطورشدان سه عضو شورابه اقای تربتی رای دادند ولی شما ویکی دیگرازاعضارای مخالف دادید؟چرا شما از برنامه های تربتی نژادقانع نشدید دلیلش چه بود؟

در مقایسه با سایر کاندیداها و همچنین جهت احترام به افکار عمومی در نظر سنجیهای انجام شده ایشون نتونستن از برنامه هاشون دفاع کنند و ما قویترین گزینه که هم سابقه مدیرکلی دفتر امور شهری و شوراهای استان و هم در مقطعی شهردار و همچنین سابقه شهرداری و شناخت کامل از سیستم و آشنایی با مشکلات شهر رو دارند را ملاک شهردار کردکوی قرار دادیم که متاسفانه ایشون علیرغم سوابق درخشان و ثابت شده مدیریتی نتوانست رای اکثریت رو در برابر ژن خوب کسب کند.

تاچه اندازه به طور قطع ویقین معتقدیددرانتخاب اقای تربتی نژادزدوبندهای پشت پرده ولابی گری توسط پدر نماینده اش صورت گرفته است؟

آقای پروفسور تربتی نژاد نماینده محترم مردم شریف مرکز استان ، انسان فرهیخته و وارسته ای است لکن نوع انتخاب و معرفی شدن یکماه قبل فرزند ایشان بعنوان شهردار( قبل از انجام سیکلهای گزینشی شورا) به امام جمعه معزز شهر، چیزی غیر از ساختمان شفاف و شیشه ای شورا را در ذهن متواتر میکند.

چرابه اقای تربتی نژادشهردارمنتخب کردکوی ژن خوب می گویند و شما هم وی راژن خوب خطاب میکنید؟

ژن خوب مدتی است که در ادبیات سیاسی کشور رواج یافته که تلویحا اشاره میکند به بکارگیری آقازاده ها در مسندهای حساس مدیریتی کشور که اولین بار پسر آقای دکتر عارف در رسانه ها مطرح کردند.

به نظر شما با شرایط موجودایاصلاحیت اقای تربتی نژادشهردارمنتخب درکمیته انطباقات فرمانداری کردکوی ودراستانداری تاییدمیشودنظرتون رابطورصریح بیان کنید یعنی ایاضابطه فدای رابطه می شود یا خیر؟

همونطور که پیشتر عرض کردم قاعدتا اگر ایشون فاقد ابتدایی ترین بندهای قانونی و آئین نامه ای شرایط احراز تصدی شهردار نباشند، با شناختی که ازفرماندار محترم و حتی استانداری با وجود ظرفیتهای قانونی هیچگاه ضابطه را فدای رابطه نخواهند کرد و خود را مدیون عدالت ، مردم و خون شهدای عزیزمان نخواهند کرد.

برخی ازافراد وسه عضوشورا شهرکردکوی اعتقاددارند اقای تربتی نژادتوانمنداندوشهرکردکوی را میتوانداز چالش های پیش رو خارج سازندایااین گفته ها را قبول دارید؟

الاعمال بالنیات. انشاء الله که ملاک این عزیزان از انتخاب مهندس تربتی نژاد خدمت خالصانه و صادقانه در جهت منافع عموم مردم شریف بوده که قطعا هم چنان خواهد بود و مردم هم قاضی خوبی هستند و گذر زمان همه چیز را ثابت خواهد کرد اما در بحث توانمندی ایشون بدلیل اینکه بنده هیچ شناختی از ایشون ندارم و مانند همه مردم فقط در صحن شورا و موقع ارائه برنامه ها ایشون رو ملاقات کردم نمیتوانم هیچ قضاوتی کنم و هیچ نظری رو صراحتا اعلام کنم.

درپایان به عنوان منتخب ویکی ازاعضای شورای شهرکردکوی اگرحرف ناگفته ای دارید برای مابیان کنید؟

در پایان ذکر این نکته قابل ذکر است که انشاءالله با یاری خداوند و اعتمادی که مردم شریف به بنده حقیر نمودند بتوانم خادم خوبی برایشان باشم و زبان گویای همشهریان در رسیدگی به مشکلاتشون باشم و سعی کنم و لیاقت داشته باشم که دینم رو به دنیای کسی نفروشم. والسلام علی من التبع الهدی.

انتهای پیام/ عدالت خواهان

ارسال نظر

آخرین اخبار