واکنش فعال رسانه ای به اظهارات مدیرکل ارشاد گلستان:

یک فعال رسانه‎ در گلستان در واکنش به اظهارات غیرمنتظره مدیرکل ارشاد اسلامی استان که با حمله به منتقدین نشریه انحرافی «استارباد» انجام شده تصریح کرد: ادبیات انقلابی منتقدان را تعبیر به کتک زدن و جوسازی نکنید.

ادبیات انقلابی منتقدان را تعبیر به کتک زدن و جوسازی نکنید/ ارشاد در برابر 2 سال تحریف «استارباد» سکوت کرد!

به گزارش گلستان24، ولی‎الله شهابی یک فعال رسانه در استان گلستان در واکنش به اظهارات حجت‎الاسلام فضیلت مدیرکل ارشاد اسلامی استان در صیانت از قلم‎های مسموم اظهار کرد: مدیر کل محترم ارشاد اسلامی استان گلستان در اظهارات غیرمنتظره‎ای با حمله به منتقدین نشریه انحرافی استارباد مطالبی را بیان فرمودند که درخورتأمل است.

* موضع سکوت در برابر توهین به روحانیت و زیر سوال بردن منتقدین به اهانت کنندگان در کمتر از ۲۴ ساعت!

در تبیین و تحلیل مطالب آن بزرگوار در ارتباط با فصلنامه استارباد چه پیامی قابل دریافت است؟

۱- در نکته‎ای اشاره شد که؛ «در محتوای فصلنامه چیزی ندیدم!» محل سئوال است؛ آقای فضیلت، آیا در 9 شماره فصلنامه حقیقتاٌ چیزی را ملاحظه نفرمودید؟ ولااقل استنادات منتقدین را هم ملاحظه نفرمودید؟ اگر چنین است معنایش این است که شما هم قائل به دیدگاه‎های مطرح شده در فصلنامه هستید و چنانچه قائل نیستید مواضع خود را با مطالعه بیشتر شفاف‎تر بیان کنید.

۲- گفته شد، «اگر منتقدان دنبال کتک زدن و جوسازی نیستند چرا با ارشاد مکاتبه نکردند؟» این بدان معناست که هر کس سخنی بدون اجازه ارشاد در رسانه‎ها بزنند در پی کتک‌زدن و جوسازی است؟ جنابعالی ادبیات سازنده و انقلابی منتقدان را، تعبیر و تعقیب به کتک‌زدن و جوسازی می‌کنید؟ آیا این گونه مطالب از سوی یک مدیرکل ارشاد استان، جریان‎سازی جدیدی برای انقلابی‎هراسی جامعه نیست؟  

و اساساٌ آیا اگر تحریفات مندرج در فصلنامه  به اطلاع ارشاد استان می‎رسید، ارشاد اسلامی چه موضعی در قبال این انحراف آشکار داشت؟ و اکنون که به طریق غیر معقول رسید چه موضعی دارد؟ آقای فضیلت محض استحضار جنابعالی و همکاران ارشاد شما، توهین به روحانیت در یک سال و نیم قبل و در فصلنامه شماره چهار- زمستان 1394 صورت گرفت در طی این مدت ارشاد اسلامی استان چه موضعی گرفت؟ در حالیکه منتقدین به اهانت‌کنندگان را کمتر از ۲۴ ساعت زیر سئوال برده‎اید!

*آقای فضیلت، یا شما به سلاح‎های دشمنان در جنگ نرم آشنا نیستید و یا مصالح دیگری درکار است

۳- اشاره شد که «گیریم که منکری اتفاق افتاده باشد که نیاز به اثبات دارد اما این رفتارها با دین ما سازگاری دارد یا اخلاق! اگر قصد نهی از منکر داشتند چرا مکاتبه‎ای صورت نگرفت و نگذاشتند که روال قانونی طی شود و چرا موضوع را رسانه‎ای کردند.» در پاسخ باید گفت؛

اولاٌ عبارت «گیریم که اتفاقی افتاده باشد»  معنایش این است که اتفاقی نیفتاده است.! و همه چیز در سر جای خودش است.

ثانیاٌ عبارت «نیاز به اثبات دارد» چه چیزی را باید اثبات کرد؟ واقعاٌ آقای فضیلت منتظر اثبات وجود چنین مطالبی در فصلنامه استارباد هستند؟ لااقل یک روز قبول زحمت بفرمایید و سخنان افاضل استارباد را بخوانید.

ثالثاٌ جای سئوال است، رفتارهای عمارگونه فرزندان انقلاب اسلامی، ناسازگار با اسلام و منافی اخلاق است یا آنهایی که در جبهه حمایت از کفر و نفاق قرار گرفته‎اند؟ و برای هتاکی به اسلام، انقلاب و روحانیت از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنند؟ 

رابعا  گفته شد «چرا موضوع را رسانه‎ای ‎کرده‎اند» باید گفت: موضوع  تحریفات استارباد دقیقاٌ رسانه‎ای هست نه اینکه آن را رسانه‎ای کرده باشند؛ پاسخ رسانه را باید رسانه بدهد و ارشاد هم در گام نخست وظیفه رسانه‎ای دارد، مطالب موهن استارباد  فراتر از خلاف قانون، که خلاف شئون است، شئون سیاسی، شئون فرهنگی، شئون اعتقادی، شئون اخلاقی، شئون انسانی زیرسئوال رفته است! آنها بدون ملاحظه هیچ قانونی اساس را نشانه گرفته‎اند! باید اذهان تحریف شده اصلاح شود و اصلاح اذهان و تنویر افکار؛ مستلزم زبان نطق و کلام منطق است، بیان حق به قلم رسانه با رعایت عدل و انصاف است در حالیکه سیاق قانون منع است.

زبان قانون درباره خلاف نهی است، اجرای قانون در موضوع خلاف ابزار بازدارندگی است، اثر وضعی قانون، تهدید و تمکین است لذا گرچه رعایت قانون فرض است و انکار قانون فساد است وعبور از قانون خلاف شرع است، اما اثر قانون لزوما متضمن اصلاح نیست، به ویژه در شرایطی که ضابطین اجرای قانون با اعمال سلیقه سیاسی در قبال خلاف بیّن غمض عین می‌کنند، کارآمدی لازم را ندارد.

۴- اظهار شد که «ما در شرایطی نیستیم که جامعه را به التهاب بکشانیم راه منطقی و معقول مکاتبه با ارشاد در صورت مشاهده تخلفات است» آقای فضیلت، یا شما به سلاح‎های دشمنان در جنگ نرم آشنا نیستید و یا مصالح دیگری در کار است.

* استارباد فرصتی برای عقده‎گشایی با قلم‎های مسموم و میدانی برای ترک‌تازی نرم علیه انقلاب اسلامی

اولاٌ باید گفت هیچ‎یک از افرادی که علیه روحانیت و انقلاب اسلامی در فصلنامه استارباد قلم‎فرسایی کرده‎اند، نه اصلاح‎طلب هستند و نه اصولگرا، نه انقلاب را قبول دارند و نه روحانیت را؛ نه دلسوز مردم هستند و نه دلسوز دولتمردان؛ آنها استارباد را فرصتی برای گشودن عقده‎ها با قلم‎های مسموم و میدانی برای ترکتازی نرم خود قرار داده‎اند، تا انقلاب اسلامی را انقلاب بهمن ۵۷ بنامند. روحانیت را شارلاتان بخوانند. سردمداران منافقین و کمونیست‎ها را انقلابیون واقعی معرفی کنند و برای تاریخ آنها سندسازی کنند. رهبری امام خمینی را تحمیل بر نظام تلقی کنند که پس از پیروزی انقلاب برگزیده شد و رضاخان را با غسل خدمت در تاریخ تطهیر کنند.

ثانیاٌ  با این اوصاف، انتظار دارید فرزندان انقلاب منتظر فرمان ارشاد اسلامی باشند که بعد از دو سال هنوز از آن همه تحریفات استارباد لب به سخن نگشوده است و اکنون در مقام اعتراض به منتقدین شمشیر را از رو بسته است؟

آقای فضیلت، قطعاٌ در طول سال‎های پس از انقلاب در کنار دست پروردگان خمینی بزرگ بوده‎اید، فرزندان خمینی همان‎هایی هستند که تهاجم گسترده دشمنان را در هزار کیلومتر از مرزهای میهن اسلامی با دست خالی اما با همه وجود دفع کردند به همه هجمه‎ها و توطئه‎های داخلی، در قالب‎های مختلف ترور، تحریم، تفرقه، تهدید و فتنه‎های رنگارنگ پاسخ دندان شکن دادند؛ لذا آنها نمی‎توانند ‎در جنگ نرم  بیش از این منتظر دستور بمانند.  

*کاش اقربای سیاسی و سازمانی ارشاد قهر مدیریتی را در شما تقویت نمی‎کردند

کاش اقربای سیاسی و سازمانی ارشاد استان، با مطالعه بخشی از مطالب موهن استارباد و یادآوری نکات نادرست و آلوده، به شما کمک می‎کردند و در پیامک‎ها ‎با الفاظ به‎به و چه‎چه از پاسخ رسانه‎ای‎تان، قهر مدیریتی را در شما تقویت نمی‎کردند.

حضرات لحظه‎ای در محضر آزادگان تاریخ بیندیشند که این مسئولیت‎ها امانت انقلاب است برای حفظ امانتی که با خون صدها هزار شهید به دست آمده است نمی‎توان مسامحه کرد.

در پایان انتظار دارد که همه بنا به فرمایش امام راحل (ره) به یک اصل پایبند باشیم وآن اصل در سخن امام این است « در هر مسئله‎‌ای که پیش می‎آید اول ببینید خدا چه می‌گوید بعد آن را انجام دهید».

انتهای پیام/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار