رئیس جمهور مصر در جمع اهالی رسانه تأکید کرد که بحران های منطقه را می توان با گفتگو حل و فصل کرد و او مخالف هرگونه اقدام نظامی علیه ایران و حزب الله است.

مصر موضعش را در مورد جنگ با ایران و حزب الله لبنان اعلام کرد

به گزارش گلستان 24 ؛ عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر در جمع اهالی رسانه اعلام کرد که او مخالف اقدام نظامی و جنگ علیه ایران یا حزب الله لبنان است.

وی تأکید کرد که مصر تجارب تلخ و دردناکی از جنگ های متعدد به دست آورده است به همین دلیل او با جنگ مخالف است در عین حال امنیت کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس را خط قرمز خود می داند.

رئیس جمهور مصر که شب گذشته هم اعلام کرده بود کشورش اقدامی علیه حزب الله لبنان نخواهد کرد گفت: هرگونه تهدیدی علیه کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به معنای تهدید امنیت ملیماست.

وی تأکید کرد که «دیگران» نباید در امور داخلی مصر دخالت کنند و کار نباید به هر نوع مقابله و رویارویی بکشد، او همچنین با متهم کردن ایران به دخالت در امور داخلی کشورهای دیگر افزود: روابط مصر با همه کشورهای جهان متعادل است و بحران های منطقه ای را می توان با گفتگو حل کرد.

السیسی در خصوص پرونده فلسطین هم گفت که کشورش همواره نقش ثابتی در پرونده فلسطینداشته و به دنبال حل آن است. رئیس جمهور مصر تأکید کرد کشورش توان خود برای مقابله باتروریسم را افزایش می دهد.

او در خصوص تحولات اخیر در عربستان هم گفت که این موضوع داخلی است و او به رهبران سعودی در زمینه برخورد با شهروندان خود اطمینان کامل دارد.

انتهای پیام/باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

آخرین اخبار