محمد محمدخانی، در پاسخ به گلستان 24:

این کمپین ها بازتاب جهانی دارد. وجود آن ها مخصوصا در فضای مجازی بسیار لازم و ضروری است.

کمپین های حمایت از مردم یمن، بازتاب جهانی دارد

محمد محمدخانی، فعال فرهنگی شهرستان گرگان، در مصاحبه اختصاصی با گلستان 24، درباره علت تجاوز وحشیانه آل سعود به مردم بی گناه یمن می گوید: با توجه به این که مردم یمن هم شیعه هستند، آل سعود از حضور آن احساس خطر می کند. در مورد موقعیت جغرافیایی کشور یمن نیز باب المندب باب ورود به عربستان  مصر است.

محمد محمدخانی من یمنی ام

وی معتقد است عربستان از این می ترسد که نیروهایی همچون حزب الله لبنان، که دیدگاهی نزدیک به دیدگاه ایران دارند، در کشور یمن هم مستقر شوند. آل سعود سعی کرده است مانند اسرائیل در غزه، زیر ساخت های یمن را از بین ببرد و چند صباحی  برای خودش وقت بخرد تا مقدمات کار را فراهم کند.

محمدخانی می گوید: یکی از کارهایی که آل سعود انجام می دهد این است که اگر نتوانست تمام یمن را با خود همراه کند، دست کم بتواند قضیه یمن شمالی و یمن جنوبی را مجددا پیگیری کند و قسمتی از یمن را برای خودش داشته باشد.

محمد محمدخانی من یمنی ام

وی درباره کمپین هایی که برای حمایت از مردم یمن و اعتراض به جنایات آل سعود تشکیل می شود، می گوید: این کمپین ها در مجموع، بازتاب جهانی دارد. مردم معمولا از این کمپین ها استقبال می کنند. این یک قوت قلب است. هم برای مسئولین و مرد یمن که حس نکنند تنها هستند. به نظر من وجود این کمپین ها مخصوصا در فضای مجاز بسیار لازم است.

ارسال نظر

آخرین اخبار