میدل ایست آی نوشت:

پایگاه «میدل ایست آی» به نقل از منابع آگاه از بازداشت سفیر اسبق عربستان در واشنگتن از سوی مقامات امنیتی سعودی خبر داده است.

شاهزاده بندر هم دستگیر شد/ شکنجه دستگیرشدگان به دست نیروهای امنیتی

به گزارش گلستان24،پایگاه انگلیسی «میدل ایست آی» (MEE) به نقل از منابع آگاه نوشته است که نیروهای امنیتی عربستان «بندر بن سلطان» سفیر اسبق این کشور در واشنگتن را هم دستگیر کرده و وی در میان افرادی است که این هفته به بهانه مبارزه با فساد بازداشت شده‌اند.

این پایگاه با بیان اینکه در جریان بازداشت‌های اخیر پسران «سلطان بن عبدالعزیز» هم بازداشت و حساب‌های بانکی آن‌ها بلوکه شده، نوشته است: «یکی از معروف‌ترین آن‌ها، شاهزاده بندر بن سلطان سفیر اسبق عربستان سعودی در واشنگتن و از افراد نزدیک به "جورج بوش" رئیس‌جمهور اسبق ایالات متحده است.»

میدل ایست آی با اشاره خودداری از اعلام وضعیت وی از سوی مقامات سعودی، نوشته است: « مقامات سعودی گفته‌‌اند که یکی از پرونده‌های فساد مالی که در حال بررسی آن هستند، معامله تسلیحاتی "الیمامه" است؛ پرونده‌ای که شاهزاده بندر در آن دخیل بوده است.»

گفته می‌شود در جریان قرارداد حدود ۶۰ میلیارد دلاری یمامه برای فروش جنگنده از انگستان به عربستان، تا ۳۰ میلیارد دلار مستقیما به حساب بندر واریز شده است.

شکنجه بازداشت‌شدگان

حکومت عربستان از هفته گذشته به بهانه مقابله با فساد، ده‌ها نفر از جمله شماری از شاهزادگان شناخته‌شده و وزیران کنونی و سابق را بازداشت کرده است.

به گزارش فارس به نوشته میدل ایست آی، آمار واقعی بازداشت‌شدگان بیش از دو برابر آمارهای رسمی است و از ۵۰۰ نفر فراتر رفته است.

این پایگاه گزارش کرده است که برخی از این افراد هنگام بازداشت یا بازجویی مورد ضرب و شتم و شکنجه شدید قرار گرفته‌اند، تا جایی که به خدمات درمانی نیاز پیدا کرده‌اند.

بنا بر این گزارش، هدف از شکنجه برخی از این افراد گرفتن جزئیات حساب‌های بانکی آن‌هاست.

 

انتهای/خبر فارسی

ارسال نظر

آخرین اخبار