مسئول دفتر آستان قدس در گلستان؛

طاهری گفت:در کلیپی که اخیرا در راستای ایجاداختلاف بین مردم اهل سنت و اهل تشیع انتشار داده شده، فرد سخنران به هیچ وجه از عوامل آستان قدس رضوی نبوده است.

وحدت بین برادران اهل سنت واهل تشیع برکات زیادی برای کشورداشته است/آستان قدس در همه حال به دنبال وحدت در بین مردم بوده است

به گزارش گلستان24؛" اخیراً کلیپی در فضای مجازی منتشر شده است که فردی ملبس به لباس مقدس روحانیت با حضور در یکی از محافل برادران اهل سنت  تلویحاً خود را منسوب به آستان قدس رضوی معرفی نموده و در ایام هفته وحدت که همگان در راستای تحکیم وحدت بین مذاهب اسلامی تلاش دارند، موجب حاشیه‌سازی و سوءاستفاده‌هایی از سوی بدخواهان گردیده است.

لذا بدین‌وسیله اعلام می‌دارد که نامبرده هیچ نسبتی با نمایندگی آستان قدس رضوی در استان گلستان ندارد."

 در این رابطه حجت الاسلام سید علی طاهری در گفت‎وگو با خبرنگاران اظهار داشت: وحدت بین شیعه و سنی از تدبیر امام خمینی(ره) بود که با نامگذاری هفته وحدت آغاز شد و برکات زیادی به همراه داشت.

وی تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد برکات وحدت بین برادران اهل تسنن وتشیع بودیم و می‎توان به شکل‎گیری  جبهه مقاومت در منطقه و نابودی داعش به عنوان یکی از برکت وحدت امت اسلامی در این راستا اشاره کرد. 

تولیت آستان قدس رضوی گلستان یادآور شد: همگان باید تلاش کنیم که این وحدت‎ روز‎به روز تقویت شود و از اهداف دشمن این است که بین مسلمانان اختلاف بیندازند و با وحدت خود باید بینی دشمنان را به خاک بمالیم.

طاهری با بیان اینکه برادران و علمای شیعه وسنی باید مراقب باشند که حرف‎ها و بیانات آنها منجر به سوء استفاده دشمنان اسلام و افراد مغرز نشود، تاکید کرد: در روزهای گذشته کلیپی در فضای مجازی از یکی از مراسم‎های برادران اهل سنت منتشر شد که برداشت این بود که این فرد از طرف آستان قدس رضوی آنجا حضور پیدا کرده و این کلیپ به شکل گزینشی در فضای مجازی به سرعت منتشر شد.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه افرادی به دنبال سو استفاده از چنین فضاهایی هستند لذا نیاز بود که نسبت به این کلیپ از سوی آستان قدس اطلاع رسانی اتفاق بیفتد که این اقدام انجام شود و در بیانیه‎ای این  مسئله بیان شد که فرد که این حرف‎ها را زده ارتباطی با  نمایندگی آستان قدس ندارد.

تولیت آستان قدس رضوی گلستان با بیان اینکه وجود امام رضا(ع) در وحدت بین برادران شیعه و سنی بسیار تاثیر گذار است، یادآور شد: از زمانی که کاروان زیر سایه خورشید در استان گلستان حضور پیدا کرده بیش از 10 سال می‎گذرد و از خادمان امام رضا(ع) در استان استقبال خوبی به ویژه  از برادران اهل تسنن و ترکمن‎نشین شاهد بودیم و بر اساس آن شبکه جوانان رضوی هم از برادران اهل سنت در استان شکل‎گرفت.

طاهری یادآور شد: در ایام اربعین از برادران اهل سنت به شکل کاروانی به زیارت امام رضا(ع) مشرف شدند که در مشهد برنامه‎ای ویژه‎ای داشتند و نشان دهنده این است که دوستان اهل سنت ارادت خاص و ویژه‎ای دارند به امام رضا(ع) دارد که این مهم جای شکر دارد.

وی گفت: تقریبا تمام کسانی که به عنوان علما و دانشمندان امت اسلامی به جمهوری اسلامی ایران آمدند روابط شیعه و سنی را دیدند و نظام مقدس جمهوری اسلامی برای برادران اهل تسنن نیز جایگاه در مجلس و مدیریت استان‎ها تعریف کرده و رابطه حسنه در مناطق شیعه و سنی حاکم است.

تولیت آستان قدس رضوی گلستان تاکید کرد: این روابط نشان دهنده این است که جمهوری اسلامی بنا به دستورات دین مبین اسلام یک فضای صمیمی را بین اقوام و مذاهب مختلف ایجاد کرده و علمای اهل سنت نیز به این موضوع اشاره کردند و ما نباید با حرف‎ها به گونه‎ای عمل کنیم که این وحدت منجر به سوء استفاده دشمنان شود و آب  به آسیاب دشمن برزیم.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار