دبیرکل مجمع خیران سلامت کشور گفت: خیران از ابتدای تشکیل تاکنون، بیش از ۵ هزار میلیارد تومان برای تجهیز و نوسازی بخش سلامت کشور کمک کرده‌اند.

کمک میلیاردی خیران برای تجهیز و نوسازی بخش سلامت کشور

به گزارش گلستان24؛حسینعلی شهریاری صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از زمانی که مجمع خیران سلامت در کشور تشکیل شده،خیران بیش از 5 هزار میلیارد تومان کمک کرده‌اند که توانسته‌ایم خدمات شایان توجهی به بخش ساخت وساز و تجهیز فضاهای بهداشتی کشور انجام دهیم.

وی تاکید کرد: تنها پارسال جامعه خیران بیش از یک میلیارد تومان به بخش سلامت کمک کردند و در 6 ماه نخست امسال این کمک‌ها بیش از 350 میلیارد تومان بود که سهم گلستان از این میزان 17 میلیارد تومان است که امیدواریم تا پایان سال این کمک‌ها ادامه داشته باشد تا بتوانیم کمک‌های قابل توجهی به این بخش داشته باشیم.

عضو کمیسیون بهداشتی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بخش درمان در کشور بسیار گسترده است و هر چه به این بخش کمک کنیم باز هم این بخش تکمیل نمی‌شود و در این زمان با توجه به حادثه‌خیز بودن کشور که نمونه آن در کرمانشاه اتفاق افتاد باید به دنبال آموزش و پژوهش باشیم.

شهریاری خاطرنشان کرد: با آموزش می‌توانیم شرایط را به سمت آگاهی و کمتر شدن حوادث و در کنار آن پیشگیری از بیماری‌ها پیش ببریم و این خود کمک خوبی برای بخش درمان است چرا که با پیشگیری مردم کمتر بیمار می‌شوند و نیاز درمانی آنها هم کم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مصرف نمک و چربی در کشور ما بالاست، گفت: باید با فرهنگ‌سازی و آموزش زمینه رسیدن به استانداردهای مصرف را در جامعه ایجاد کنیم تا مشکلات کمتر شود و در این بخش خیران سلامت می‌توانند با سرمایه‌گذاری در بخش آموزش و پژوهش به ما وزارت بهداشت کمک کنند هر چند تا کنون هم خدمات شایان توجهی خیران انجام داده‌اند.

دبیرکل مجمع خیران سلامت کشور افزود: کمک 5 هزار میلیارد تومانی بیش از 90 هزار خیر بخش سلامت تاکنون در بخش‌های مختلف درمانی کشور هزینه شده و با همت خیران بیمارستان‌ها و تجهیزات زیادی ساخته و خریداری شده است.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار