مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: هشتاد درصد دریافت کنندگان وام مشاغل خانگی گلستان را زنان تشکیل می دهند که امیدواریم حمایت های دولت از این فعالیت ها به رونق هر چه بییشتر آن و ایجاد فرصت های شغلی پایدار منجر شود.

اکثر دریافت کنندگان وام مشاغل خانگی گلستان بانوانند

به گزارش گلستان24؛سعید مازندرانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کر : گلستان برای تقویت مشاغل خانگی از سهمیه حدود 200 میلیارد ریالی برخوردار است که تاکنون 700 نفر برای دریافت این تسهیلات ثبت نام کرده اند که 80 درصد آنها خانم هستند .
وی بیان کرد: افراد متقاضی پس از ارائه درخواست، طرح های پیشنهادی خود را به دستگاه اجرایی تحویل می‌دهند که در کارگروه اشتغال شهرستان ها بررسی و برای تشکیل پرونده دریافت وام به بانک‌ها معرفی می‌شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان افزود: دولت با در نظر گرفتن این تسهیلات ایجاد 19 هزار و 400 شغل را برای سال 96 در گلستان پیش بینی کرده بود که تاکنون 74 درصد تعهد اشتغال استان با حمایت از اجرای طرح هایی مانند توسعه و تقویت مشاغل خانگی محقق شد. 
مازندرانی ادامه داد : وجود برخی مزیت ها مانند امکان کشت گسترده گیاهان دارویی، فعالیت در بخش گردشگری و وجود اراضی شیب دار برای درختکاری از جمله ظرفیت هایی است که توجه و حمایت از فعالان این بخش ها می تواند به رونق هر چه بیشتر اشتغال پایدار منجر شود. 
وی به اجرای طرح کارورزی در استان نیز اشاره کرد و گفت: انتقال مهارت ، تجربه وهمچنین ایجاد انگیزه کارآفرینی و کسب و کار از اهدافی است که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اجرای طرح کارورزی پیگیری می کند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان ادامه داد : سهمیه استان در طرح کارورزی 4 هزار و 320 شغل است که تاکنون در اجرای آن 551 نفر از دانش آموختگان دانشگاهی در 448 واحد مشغول به کار شده اند. 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار