سید محسن طاهری در پاسخ به سوال گلستان 24:

آمریکا و غرب از عربستان انتظار دارند که با توجه به موقعیت راهبردی یمن و منافع دراز مدت مستکبرین در این کشور، حکومت ضد استکباری یمن را از بین ببرد. انتظار می رود مسئولین کشورمان اقدامات جدی تری راجع به این موضوع انجام دهند.

تجاوز سعودی ها به یمن، توقع آمریکا از آنان است/مسئولین کشورمان موضع قاطع تری داشته باشند

حجت الاسلام والمسلمین سید محسن طاهری، مسئول حوزه علمیه امام صادق (ع) گرگان، در مصاحبه اختصاصی با گلستان 24، درباره تجاوز نظامی عربستان به کشور یمن می گوید: از حکومت سعودی به غیر از این هم انتظار نمی رود. طبیعتا یک حکومت دیکتاتوری، ارتجاعی و استبدادی، که در آن هیچ گونه مردم سالاری وجود ندارد و نمی تواند در کنار خود، یک حکومت مردمی را با گرایش های انقلابی و ضد استکباری و استبدادی تحمل کند.

وی معتقد است مسئولین سعودی احساس کردند که وجود چنین کشوری در همسایگی آن ها می تواند الگوی بسیار نزدیکی به مردم کشور خودش ارائه بدهد. ضمن این که اگر چنان چه این حکومت تازه تاسیس در یمن با توجه به آشنایی که وجود دارد، یک حکومت ضد استکباری و ضد آمریکایی باشد، با روحیه وابستگی مسئولین عربستان که نسبت به استکبار جهانی دارد، سازگار نیست. طاهری همچنین می گوید: « قاعدتا خود آمریکا و کشور های غربی هم از عربستان توقع دارند که با این کشور همسایه برخورد کند و منافع دراز مدت استکبار جهانی در منطقه و همچنین منافع مرتجعین منطقه، با توجه به موقعیت راهبردی که کشور یمن دارد، به خطر نیافتد. وجه اشتراکاتی که در کشور های عضو مقاومت، وجود دارد، مثل یمن و کشور هایی مثل ایران، عراق و سوریه آن ها را نگران می کند.»

حمله عربستان به یمن

این در حالی است که در جدید ترین حمله هوای عربستان به یمن، دست کم 25 نفر کشته شدند. در اولین حمله هوایی اسن کشور، چهل نفر از مردم یمن جان باختند.

مسئول حوزه علمیه امام صادق (ع)، درباره موضع گیری  جمهوری اسلامی ایران درباره این اتفاق می گوید: « حضرت آقا در شهریور سال 93، به دولت مردان فرموده بودند، ما باید در موضع گیری های منطقه ای و سیاست خارجی خود، این نکته را مد نظر داشته باشیم که از دولت هایی که با ما در سیاست های کلی جهانی و منطقه ای همراه هستند، حمایت کنیم. اینگونه نباشد که اگر اتفاقی در کشور های منطقه می افتد، ما برای آن که بعضی ها، چه در منطقه و چه در جهان، خوششان نمی آید، سکوت کنیم یا یک موضع منفعلانه داشته باشیم.

طاهری معتقد است که یقینا مردم ما حامی مردم یمن هستند و از دولت مردان ما انتظار می رود که از همه ابزار های سیاسی ممکن برای جلوگیری از ادامه این جنگ ، استفاده کنند. وی می گوید: در این بین، مردم مظلوم یمن و منابع اقتصادی این کشور  است که مورد هجمه قرار خواهد گرفت و از بین خواهد رفت. همان چیزی که متاسفانه امروز در سوریه و عراق شاهد هستیم. حداقل چیزی که استکبار جهانی انتظار دارد این است که، اگر هم نتواند حکومت را ساقط کند، مسائل زیر بنایی آن کشور را منهدم می کنند تا آن ها به راحتی نتوانند روی پای خود بایستند و مجبور باشند دست خود را جلوی غربی ها دراز کنند.

سید محسن طاهری می گوید: «انتظار می رود مسئولین کشور مان، موضع قاطع تری را در این زمینه داشته باشند. هرچند به حمد الله موضع گیری خوبی از سوی وزارت خارجه کشور مشاهده کردیم، اما انتظار می رود اقدامات جدی تری در این زمینه صورت بگیرد. »

ارسال نظر

  • ناشناس
    0

    آقای طاهری همیشه همه جا بدون ملاحظه، موضعشون آشکاره،
    خدا شمارو حفظ کنه

آخرین اخبار