مدیرکل ادیان و مذاهب تبلیغات اسلامی کشور گفت: مگر می‎شود اهل‌سنت را از اهل‌بیت(ع) جدا بدانیم و یا شیعه را از اصحاب پیامبر(ص) جدا کنیم و این تفکیک‎ها جاهلیت‎هایی است که در طی قرن‎های مختلف به وجود آمده است.

تفکیک شیعه و سنی ناشی از جاهلیت است

به گزارش گلستان ۲۴ ؛  حجت‌الاسلام احمد حاتمیان پیش از امروز در کنگره منطقه‌ای "بانوی آفتاب" اظهارداشت: شناخت اهل‌بیت (ع) موجب تکمیل و تغییر نگرش‌های ما می‌شود و زیربنای محبت و دوستی ما با اهل‌بیت(ع) خواهدشد.

وی افزود: اگر همه زیبایی‎ها و فضیلت‎های معنوی تجسم انسانی پیدا کند، حضرت فاطمه(س) می‎شود و به یا به زبان دیگر حضرت فاطمه(س) تجسم همه ارزش‎ها و زیبایی معنوی به‎شمار می‎رود.

مدیرکل ادیان و مذاهب تبلیغات اسلامی کشور ادامه داد: حضرت علی(ع) در مورد اصحاب پیامبر بیان زیبایی دارد و می‎فرماید در شلوغی اندیشه‎ها و در آشفته بازاری دنیایی، مبادا فضیلت‎های اهل‌بیت(ع) را فراموش کنیم.

حاتمیان تاکید کرد: مبادا در پیچ و خم زندگی و سطح پایین جامعه در بین تعصب‎ها و کج‌اندیشی‎هایی که از مبانی معرفتی می‎بینم به جای تجسم فضائل و الگوی آسمانی منجر به کج‌اندیشی شده است.

وی گفت: باید از ظرفیت علمی نخبگان جامعه در معرفی الگوهایی دینی استفاده کنیم. درخواست داریم که در استان‎ها و مجالس شیعه و سنی از شخصیت‎های متفاوت استفاده شود و از این ظرفیت‎ها برای وحدت و تبیین شخصیت‎های بزرگ اسلام استفاده کنیم.

مدیرکل ادیان و مذاهب تبلیغات اسلامی کشور ادامه داد: مگر می‎شود اهل سنت را از اهل‌بیت(ع) جدا بدانیم و یا شیعه را از اصحاب پیامبر(ص) جدا کنیم و این تفکیک‎ها جاهلیت‎هایی است که در طی قرن‎های مختلف به وجود آمده است.

حاتمیان گفت: مجموعه عظیمی از معارف اسلامی در بین مردم باید گسترش یابد و معرفی این معارف رسالت بزرگ بر دوش روحانیون جامعه است تا بتوانیم این الگوها را در جامعه عرضه کنیم.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار