نخست وزیر عراق روز چهارشنبه وارد شهر تکریت شد و پیروزی نیروهای ارتش و مردمی را در شکست دادن داعش تبریک گفت.

حیدر العبادی وارد شهر تکریت شد + تصاویر

«حیدر العبادی» نخست وزیر عراق وارد شهر تکریت مرکز استان صلاح الدین شد.

به گزارش گلستان 24 ، عملیات آزاد سازی شهر تکریت از دهم اسفند ۹۳ با مشارکت نیروهای ارتش و نیروهای مردمی و عشایر عراق از چهار محور آغاز و سرانجام روز گذشته آزاد شد.

نخست وزیر عراق پس از ورود به تکریت با اشاره به برافراشته شدن پرچم عراق بر فراز ساختمان شورای استانداری صلاح الدین در تکریت گفت: این عملیات با تلاش خود عراقی‌ها به نتیجه رسید.

العبادی گفت: من به شما و شهروندان عراقی بشارت می‌دهم که نیروهای قهرمان ما وارد مرکز شهر تکریت شدند و پرچم عراق را بر فراز ساختمان استانداری برافراشتند و اکنون در حال پاکسازی دیگر مناطق این استان هستند.

وی خاطرنشان کرد: داعشی‌ها از هر منطقه‌ای که عقب نشینی می‌کنند ساختمان‌های دولتی و خانه‌ها را بمبگذاری می‌کنند و همه زیرساخت‌ها را تخریب می‌کنند. ما توانستیم داعشی‌ها را غافلگیر کنیم. نیروی هوایی ما، جنگنده‌های ارتش و نیز جنگنده‌های ائتلاف بین المللی با وارد آوردن ضربات دردناک به داعشی‌ها و دشمنان عراق به نیروهای عراقی کمک کردند.

العبادی افزود: نیروهای ما و عراقی‌ها با فدا کردن خون خود توانستند این شهر را آزاد کنند. با این همکاری کامل بین نیروهای نظامی و امنیتی، اهالی این استان و نیروهای داوطلب از همه استان‌ها، افراد مسلح عشیره‌ها و همه شخصیت‌های سیاسی خواهیم توانست ان شاء الله سراسر خاک عراق را از داعش آزاد کنیم و آن‌ها را از خاک عراق بیرون برانیم.

همچنین یک روز پس از آزادسازی شهر تکریت، ساختمان استانداری با حضور مقامات عالی رتبه کشوری و استانی بازگشایی شد.

شهر تکریت، زادگاه صدام، دیکتاتور معدوم عراق در ژوئن ۲۰۱۴ میلادی به تصرف داعش درآمد.

در این حال وزیر کشور عراق در نشست خبری در شهر تکریت مرکز استان صلاح الدین ضمن تبریک آزادسازی تکریت به ملت و مرجعیت عراق گفت: ما برای بازگرداندن زندگی عادی به مناطق آزاد شده تلاش می‌کنیم. مراکز پلیس در مراکز آزاد شده فعالیت خود را از سر می‌گیرند.

ارسال نظر

آخرین اخبار