شمار زیادی از عراقی‌ها و نیروهای سازمان بدر آماده‌اند که در صورت موافقت رهبر انصارالله، برای دفاع از یمن وارد عمل شوند.

اعلام آمادگی سازمان بدر برای کمک به جنبش انصارالله و مقابله با رژیم آل سعود + تصاویر

سازمان بدر عراق که اکنون در حال نبرد با تروریست‌های تکفیری داعش در کشورش است، برای کمک به جنبش انصارالله در یمن اعلام آمادگی کرد.

به گزارش گلستان 24 ، هزاران نفر از اعضای این سازمان و نیروهای داوطلب مردمی مبارزه با داعش، در بغداد، عصر سه‌شنبه با برگزاری تظاهرات به عملیات «توفان قاطع» عربستان علیه یمن اعتراض کردند.

«معین الکاظمی» نماینده پارلمانی عراق از فراکسیون بدر گفت که شمار زیادی از عراقی‌ها آماده‌اند که در صورت موافقت رهبر انصارالله، برای دفاع از یمن وارد عمل شوند.

وی افزود: عراقی‌ها به رغم آنکه مشغول جنگ با داعشند اما تمایل دارند که از یمن نیز دفاع کنند. هر زمان که «عبدالملک االحوثی» رهبر انصارالله اراده کند، مجاهدان عراقی آماده دفاع از یمن وارد عمل می‌شوند و دشمنان را بیرون می‌کنند همان‌گونه که ما از سوریه حمایت کردیم، آماده‌ایم از یمن نیز پشتیبانی کنیم.

در تظاهرات نیروهای بدر در میدان «فردوس» بغداد، شعارهایی در محکومیت اقدام کشورهای شرکت‌کننده در عملیات توفان قاطع به رهبری عربستان سعودی سر داده شد. در این تظاهرات شماری از گروه‌های شیعی عراق از جمله گردان‌های «امام علی(ع)»، جنبش «حزب الله النجباء»، گردان‌های «سیدالشهداء»، جریان «الرسالی» و «بدر» شرکت داشتند.

«صبرا صبرا آل سعود - جیش محمد سوف یعود»، یکی از بارز‌ترین شعارهایی بود که تظاهر کنندگان خشمگین در تظاهرات سر دادند و به وضوح شنیده می‌شد.

در شهر بندری بصره، دومین شهر بزرگ عراق نیز هزاران نفر بر علیه سیاست‌های حاکمان سعودی در یمن دست به تظاهرات زدند.

تظاهرکنندگان عراقی خواستار پایان هر چه سریع‌تر تجاوز نظامی ریاض علیه مردم یمن شدند.

درهمین حال نیروهای عصائب اهل الحق عراق برای دفاع از یمن در برابر حمله «ائتلاف سعودی – اسرائیلی» به این کشور اعلام آمادگی کردند.

«حسن سالم» رئیس فراکسیون «الصادقون» پارلمان عراق – وابسته به عصائب اهل الحق – گفت: ما ائتلاف شوم عربی علیه یمن را محکوم می‌کنیم؛ اتحادیه عرب را دولت آمریکا و موساد اسرائیل اداره می‌کنند.

این نماینده پارلمان عراق تاکید کرد: ما به عنوان گروه‌های مقاومت اسلامی حمله عربستان با کمک برخی کشورهای همسو با غرب به یمن را محکوم می‌کنیم و برای پیوستن به انصار الله برای حمایت از مردم این کشور در برابر این حمله وحشیانه اعلام آمادگی می‌کنیم.

عراقی‌ها، عربستان سعودی را یکی از مهم‌ترین تامین کنندگان مالی و تسلیحاتی و نیز پدر معنوی گروه‌های تروریستی در منطقه می‌شناسند و معتقدند که این کشور در پاگیری گروه‌های تروریستی در عراق و اشاعه تفکرات خشونت طلبانه در این کشور و نیز در سراسر منطقه نقش اساسی دارد.

برخی گزارش‌های غیر رسمی در روزهای گذشته از فشار دولت ریاض به دولت عراق برای توقف عملیات تکریت و آزاد شدن این شهر از دست گروه تروریستی داعش حکایت داشت.

اگر چه این گزارش‌ها رسما از سوی دولت عراق تایید نشد، اما در شبکه‌های اجتماعی و نیز از طریق اس‌ام اس در سطحی گسترده در این کشور منتشر شد.

جنگنده‌های عربستان سعودی با مشارکت ۱۰ کشور از جمله پنج کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس (به استثنای عمان) و حمایت آمریکا هفته گذشته در تجاوز به یمن حملات خود به مناطق مختلف این کشور بویژه شهر صنعاء را آغاز کردند؛ تجاوزی که تاکنون منجر به شهید شدن ده‌ها شهروند یمنی و زخمی شدن شمار زیادی دیگر شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار