رضا جامی، خبرنگار وبسایت اترک، در پاسخ به سوالات گلستان24:

متن خوانده شده توسط آقای ظریف با متن انگلیسی ارائه شده توسط گروه 1+5 متفاوت است. حتی یک فرد عامی هم متوجه تغییر متن خوانده شده توسط آقای ظریف و متنی که نماینده اروپا خواند می شد.

تناقض آشکار صحبت های ظریف و اوباما به چه معناست

به گزارش گلستان 24، ضد و نقیض های فراوانی بین صحبت های امروز باراک اوباما و آقای ظریف درباره جزئیات بیانیه خوانده شده توسط ایشان وجود دارد. همچنین متن خوانده شده توسط آقای ظریف با متن انگلیسی ارائه شده توسط گروه 1+5 متفاوت است.این در حالی است که جناب آقای ظریف، چندی پیش هم، بعد از مذاکرات ژنو، جزئیات مطرح شده در این جلسه را پنهان نمودند.

رضا جامی، خبرنگار وبسایت اترک و فعال فرهنگی شهرستان کلاله، در مصاحبه اختصاصی با گلستان 24، درباره این بیانیه می گوید: در بیانیه صادر شده، آن چه که مسلم بود و بسیاری از سایت ها و خبر گذاری ها هم به آن اشاره کردند، تفاوت متن بیانیه ای که توسط نماینده اروپا و متنی که جناب ظریف اشاره کردند همان متن را به زبان فارسی خواهند خواند، بود. حتی یک فرد عامی هم به راحتی متوجه می شد که متنی که به عنوان آنچه که در بیانیه ارائه شد خیلی طولانی بود. آیا واقعا متنی که جناب ظریف هم قرائت کردند همان متن بود؟ ما چیز دیگری دیدیم.

وی معتقد است اشاراتی که سران کشور های مختلف مخصوصا کشور های 1+5 و آقای اوباما، جان کری و بقیه انجام دادند، با آن چه که آقای ظریف گفت، دو رویه مختلف را نشان می دهد. آن که اوباما اشاره می کند این یک تحول عظیم است که در تاریخ صورت گرفته است و این که رژیم صهیونیستی هم حتما از این بیانیه خوشحال می شود، باید ما را به شک بیندازد که چرا رژیم صهیونیستی باید از این بیانیه خوشحال شود.

رضا جامی با بیان این که ما خیلی چیز ها را در این بیانیه واگذار کردیم، ادامه می دهد:  مثلا در قضیه فردو که اشاره می کنند به فعالیت خود ادامه خواهد داد و آب سنگین اراک هست، خوب این خوب است اما باید ببینیم چه چیز هایی را دادیم و چه چیز هایی را گرفتیم.

بیانیه

وی می گوید: اگر فرضا تمام صحبت های آقای ظریف واقعا صورت بگیرد و تحریم ها هم کامل برداشته شود، در این زمان باقی مانده تا تیر ماه، شیطنت غربی ها نخواهد خوابید و حتما تغیراتی انجام خواهند داد. مثل تغییراتی که در مذاکرات قبلی انجام شد. من زیاد به این بیانیه خوش بین نیستم. هر چند آقای ظریف هم اشاره کرد که ما قطعیتی در این موضوع نمی بینیم و اگر طرف مقابل پایبند نباشد، ایران هم صرف نظر می کند.

جامی با بیان این که مقام معظم رهبری اشاره کردند که باید لغو تمام تحریم ها در یک جلسه و به صورت یک جا حذف شود، ادامه می دهد: اما در صحبت ها گفته می شود که به صورت تدریجی تحریم ها برداشته می شود و این با صحبت های مقام معظم رهبری و صحبت های آقای ظریف که گفت ما توافق یک جا و همه جانبه را می خواهیم تفاوت دارد. در بیانیه خوانده شده به تدریجی بودن حذف تحریم ها اشاره شده است و این موضوع برای من قابل هضم نیست.

وی می گوید: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند، دست دشمنان ایران، یک دست چدنی است. دستی نیست که بتوان با آن دست داد و گرمی دست را احساس کرد. اما و اگر هایی وجود دارد و ما به این صحبت ها مشکوک هستیم.

ارسال نظر

  • ناشناس
    0

    راکتور آب سنگین اراک باقی می ماند، البته فقط ساختمانش!!!!
    فعالیت های نطنز ادامه می یابد، البته نباید کارهای هسته ای انجام شود وباید زیر نظر آژانس باشد!!!!

  • شیرین
    0

    من خوشحالم که تحریمها برداشته شد ولی از اواقب این کار واهمه دارم

    • نگین
      0

      تحریم ها به صورت مرحله ای اونم شااااید، اگر آمریکا صلاح بدونه، اونم فقط تحریم های هسته ای تعلیق میشه. حتی برداشته هم نمیشه دوست عزیزم

آخرین اخبار