بیشتر سلاح‌هایی که رژیم سعودی با چتر نجات برای طرفداران رئیس جمهور مستعفی در عدن ارسال کرد به دست ارتش یمن و نیروهای جنبش انصارالله افتاده است.

عربستان به اشتباه سلاح برای ارتش یمن و انصارالله ریخت + تصاویر

به گزارش گلستان 24، همزمان با عملیات نظامی رژیم آل سعود علیه جنبش انصارالله در یمن، جنگنده‌های عربستان برای تسلیح طرفداران رئیس جمهور مستعفی در شهر عدن در جنوب یمن تسلحیات نظامی پرتاپ کردند که بسیاری از این سلاح‌ها به دست نیروهای جنبش انصارالله افتاد.

یک منبع یمنی گفت: بیشتر سلاح‌هایی که با چتر نجات برای طرفداران «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی در عدن انداخته شد به دست ارتش یمن و نیروهای جنبش انصارالله افتاده است.

یک منبع آگاه یمنی تاکید کرد نیروهایی از ائتلاف عربستان سعودی روز پنج‌شنبه تلاش کردند با چتر وارد عدن شوند اما تیراندازی شدید، باعث شد آن‌ها ماموریت خود را لغو کنند.

جنگنده‌های عربستانی تعدادی جعبه چوبی حاوی سلاح گرم و مهمات را در عدن، واقع در حدود ۴۲۰ کیلومتری صنعاء، پایتخت یمن پرتاب کردند.

این منبع در گفتگو با المیادین گفت اکثر سلاح‌هایی که با چتر نجات برای طرفداران عبدربه منصور هادی انداخته شد به دست ارتش یمن و نیروهای جنبش انصارالله افتاد.

این منبع یمنی افزود این سلاح‌ها پیشرفته و جعبه‌های پیشرفته کمک‌های اولیه بوده‌اند.

عربستان سعودی در تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور متواری یمن و متحد نزدیک ریاض به قدرت، تهاجم نظامی به این کشور را از تاریخ ۶ فروردین ماه سال جاری آغاز کرد.

براساس گزارش سازمان ملل، از زمان آغاز حملات هوایی عربستان سعودی به یمن تاکنون دست‌کم ۵۱۹ غیرنظامی از جمله زنان و کودکان جان باخته و یا زخمی شده‌اند.

ابنا

ارسال نظر

آخرین اخبار