پایان امتحان

رئیس جمهور آمریکا دیشب طی فرمانی خروج رسمی این کشور را از برجام و وضع مجدد تحریم‌ها را اعلان و امضا نمود . بدین ترتیب تمامی تحریم های برجامی آمریکا تا ۱۳ آبان ۹۷ به طور کامل و موثر باز خواهد گشت .

چشم ها را باید شست ؛ جور دیگر باید دید

به گزارش گلستان ۲۴ ؛ در همین چند ساعت گذشته حجم گسترده ای تحلیل راجع به اقدام قابل پیش بینی آمریکا ارائه و در حال بازنشر است . بنظر نگارنده اکنون نوبت تحلیل های دو قطبی ساز نیست! و ایجاد دو قطبی در این فضای کنونی به مراتب مهلک تر از فضای مذاکرات ۹۲۹۴ تا تایید آن در مجلس و اجرایی شدن آن است.

چرا که هر چه نباشد بازی کردن در زمین شیطان بزرگ و آنهم بر اساس قواعدی است که سرکرده آن تحت راهبرد " هنر معامله شیرین تر " ! دیشب وضع و اعلان نموده است ؛ تجربه تاریخی شوروی سابق راجع به ' سالت ' و تجربه سالهای اخیر اوکراین راجع به توافقنامه همکاری و تجارت آزاد با اتحادیه اروپا در دولت ویکتور یانوکویچ نمونه های عملی عبرت آموز پیش روی هر کدام ما هستند.

امروز روز تحلیل و بازنشر آنها نیست ، چرا که ملت همیشه متحد و یکپارچه ایران اسلامی بیش از هر زمان دیگر و در این مقطع حساس به حضور و همراهی نخبگان خود نیاز مبرم دارد تا یکبار دیگر از این پیچ تاریخی دیگری عبور کند . زیرا برجام ، صرفا یک آزمون بود که فقط جمعی از سیاسیون کشور به دنبال تجربه کردن آن بودند .

لذا اهتمام آحاد مردم و تمامی نخبگان و خواص به امور ذیل حیاتی است :

۱. حافظ وحدت ملی و انسجام اسلامیانقلابی بعنوان بزرگترین سرمایه اجتماعی کنونی ملت ایران باشیم.

۲. تجربه گرانسنگ دستاوردهای ۴۰ سال انقلاب و نظام اسلامی در حوزه های مختلف که همگی با اتکال به قدرت لایزال الهی و اتکاء به قدرت درونی ملت تحت باور انقلابی "ما می توانیم" بدست آمده است رمز پیروزی و تدوام آن است.

۳. چشم انداز روشن و امیدوارانه ای از افق دهه پنجم انقلاب و نظام اسلامی که در آستانه ورود به آن هستیم را ترسیم و تبیین کنیم.

۴. برجام ، یک تجربه ملی و بین المللی برای اثبات حقانیت انقلاب اسلامی ، اصول و آرمان های آن و نیز ضرورت استمرار و تداوم آن به همگان در این مقطع ۴۰ سالگی آن است.

۵. شعار "مرگ بر آمریکا " ، "ننگ به نیرنگ آمریکا " و " آمریکا شیطان بزرگ " به تجربه برجام بر زبان جریان غیرانقلابی جاری شده است که این خود یک دستاورد عظیم در جذب حداکثری به اردوگاه انقلاب اسلامی است و می بایست مغتنم شمرده شود .

۶. بازگشت تحریم ها در دوره یاد شده تا ۱۳ آبان که روز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام و روز مبارزه با استکبار جهانی دوره تسخیر لانه نفوذی های آمریکا و ایادی آن و مبارزه نوینی با استکبار جهانی در حوزه های مختلف است.

۷. با توجه به ماهیت اقتصادی جنگ تحمیلی ترامپ رئیس جمهور آمریکا ؛ حمایت از کالای ایرانی برای پیروزی در این جنگ یک راهبرد حیاتی است .

امید است با توجه و عمل به نکات ذکر شده و بهره مندی از فرصت کم نظیر پیش آمده ، شاهد رشد و شکوفایی بیش از پیش انقلاب شکوهمند اسلامی در ۴۰ سالگی و آستانه ورودش به دهه پنجم باشیم .

به قلم حسن بیارجمندی

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار