احمد ملاشاهی، کارشناس رسانه در جواب سوال گلستان 24:

همزمان با مذاکرات هسته ای در لوزان، یک کشور مسلمان به یمن حمله می کند. همزمان با مذاکرات فرانسه، به مقدسات اسلام می تازند. آمریکا می خواهد حواس ایران به مذاکره باشد تا واکنش ما به اقدامات پلید او کاسته شود. آیا این توافق تبریک گفتن دارد؟

یورش آمریکا به اسلام و مسلمین، به بهانه مذاکرات هسته ای

احمد ملاشاهی، کارشناس رسانه و فعال فرهنگی استان گلستان، در مصاحبه اختصاصی با گلستان 24، با اعتقاد به این که دانش هسته ای، دانشی است که باید در دست مردم ایران بماند، می گوید: موضوع هسته ای اگر چه پیچیده است اما به سبب طولانی شدن پرونده سازی طرف مقابل، دانش عمومی ایرانی ها درباره هسته ای، تقریبا بیش از همه مردم دنیا شده است. ثمره این اطلاعات عمومی در ایران این است که همه آن را حق مسلم خود می دانند و آن را برای جهش تاریخی کشور خود را نیازمند آن می دانند. کلید درمان انواع سرطان های مشکوک وبیماری های صعب العلاج را دانش هسته ای تلقی می کنند. کشاورزی و خشک سالی آن، چشم به دانش هسته ای دوخته است. در نهایت این که همه سوگند نا نوشته خورده اند که باید دانشی که هر کشور پیشرفته در پی آن است، به هر طریق ممکن حفظ گردد.

ملا شاهی معتقد است که توافق لوزان سوئیس برای ارزیابی با مردمی مواجه است که چنین باور عمومی دارند. وی می گوید: این توافق، توافق بر سر توافق بود نه یک نتیجه. این توافق چیزی که ملموس و عینی باشد نیست که آن را جزو داشته های خود محسوب کنیم. به خصوص این که طرف مقابل معمولا از توافقش برای حل مسائل پیچیده استفاده نمی کند. بلکه به عنوان یک روش جهت فریب، اتلاف وقت، تنفس و یا نهایت برای دستیابی به سلطه بر حریف استفاده کرده است. اگر این توافق بین دو طرف حق طلب و آزاده می بود، خود، نتیجه بود. اما موضوع این است که ایران، با رئوس و شیاطین دنیا روبرو است. یعنی توافقی که دو طرف حق نیستند.

url

وی می گوید: اولین تهدیدی که از این توافق، حتی مردم عادی حس کردند این است که ممکن است اقدامات ایران در قبل این توافق، تک مرحله ای باشد. یعنی همه ما به همه آن چه که خواسته شده یک جا عمل کنیم و طرف مقابل به تعهداتش به صورت مرحله ای ، با بهانه و به تدریج عمل کند.  یا این که با بهانه نظارت بر تاسیسات هسته ای ما عملا سیستم جاسوسی آمریکا که تا کنون با سد اقدامات سربازان گمنام امام زمان (عج) مواجه بود، راهی به درون پیدا کند. به عبارت ساده تر، تیم آژانس اتمی، نقش لانه جاسوسی آمریکا در اوایل انقلاب را بازی کند. شهدای هسته ای ما، موضوعی است که به ما می گوید این تصور یک توهم نیست.

ملا شاهی تاکید می کند که مهمترین موضوعی که در توافق لوزان قابل تامل است، این است که همزمان با این نشست،  هم پیمانان آمریکا، به کمک آمریکا، به یک کشور مسلمان و موافق با ایران حمله کردند. در نشست قبلی در فرانسه هم، همزمان با توافق و بحث های هسته ای، در فرانسه به پیامبر اسلام (ص) محبوب ترین شخصیت مسلمانان توهین شد. معلوم نیست که در نشست بعدی، طرف مقابل چه حمله و اقدامی نسبت به اسلام خواهد داشت.

آمریکا و حمله به یمن

آن چه مشخص است، سرگرم بودن ما به این مذاکرات و توافقات، موجب می شود که از واکنش به اقدامات سلطه گرایانه آمریکا کاسته شود. شاید به همین دلیل است که در سخنرانی مقام معظم رهبری در روز هسته ای علیه حملات صورت گرفته به یمن هم صحبت شد. چه رابطه ای بین موضوع حمله به یمن و بحث نشست های هسته ای وجود دارد؟ معنای آن کاملا مشخص است. آمریکا به بهانه مذاکرات اقدامات دیگری را هم علیه جهان اسلام و منافع ایران دنبال می کند. به همین دلیل است که در سخنرانی مقام معظم رهبری در جمع ذاکران، درباره جنایت اتحاد آمریکایی و عربستان در یمن هم، صحبت شد. پس مشخص است از این فرصت توافق، آمریکا سوء استفاده کرد. وقتی آمریکا در حین توافق چنین اقداماتی را علیه اسلام و منافع ایران و متحدان ایران و انقلاب هایی که با تفکر انقلاب اسلامی شکل می گیرد انجام می دهد، آیا می توان برای چنین توافقی به یکدیگر تبریک گفت؟

ملا شاهی تاکید می کند که ما به مقامات دیپلماسی خودمان اعتماد داریم، اما به طرف مقابل اعتماد نداریم. وی می گوید: ما برای توافق رفتیم، توان و انرژی ما روی این موضوع بود که اعتماد سازی کنیم، اما توان و انرژی طرف مقابل روی حمله به یکی از کشور های اسلامی، با دست یک کشور اسلامی دیگر بود. این بدعتی است که حتی تصور آن هم ممکن نیست.

ارسال نظر

آخرین اخبار