عبدالمجید ایزدپناه گفت : انزوای نیرو های تراز شهید چمران، نتیجه مشی نادرست و تحمیلی فرماندهان جناح های سیاسی است.

کمبود انسان های تراز چمران / انزوا نیروی هم تراز، نتیجه مشی نادرست فرماندهان جناح های سیاسی است

به گزارش گلستان24؛عضو هیئت علمی دانشگاه گلستان،آگاهی از تراز چمران را ضروری دانست وافزود :چمران، انسانی باهوش و با استعداد، درست هدایت شده، معتقد و راسخ در اعتقادات، ازخودگذشته، خلاق، متفکر، به دور از تعصبات، اثرگذار ، نظریه پرداز، صریح و باپشتکار در امور بود.

دکتر ایزدپناه در رابطه با تاثیر دانشگاه در تربیت انسان هایی تراز چمران ،بیان کرد :دانشگاه یکی از پایه‌های اصلی تربیت افراد هدایتگر و تاثیرگذار در جامعه است. 

وی با بیان اینکه دانشگاه ها نتوانستند آنطور که باید نیروی هم تراز تربیت کنند ،اظهار کرد: با منحرف نمودن راه و روش دانشگاه‌ها از مسیر تفکر و تعقل ،سوق دادن آن به سمت تحرکات احساسی و پوپولیستی ،به منظور رسیدن به اهداف سیاسی و جناحی، انتظار تربیت افرادی با چنین ترازهایی به طور کامل برآورده نشد؛ و در برخی موارد خروجی‌ها و تربیت شدگان دانشگاه‌ها عکس هم عمل نموده‌اند.

مدیر گروه فیزیک دانشگاه گلستان ادامه داد: هر چند که تعداد تربیت شدگان نزدیک با ترازهای بالا کم نیستند، اما به علت مشی غیرعلمی و اخلاقی تحمیل شده از سوی فرماندهان جناح های سیاسی به دانشگاه و دوری این قشر از آلوده شدن به آن، در انزوا و غربت به سر می‌برند.

وی با بیان اینکه ،توانایی بالقوه تربیت انسانهایی در تراز چمران، در خانواده دانشگاهی به وضوح دیده می شود، بیان کرد :شرط به فعل درآمدن این توانایی، استقلال در تفکر و جلوگیری از تحمیل بازی‌های سیاسی به این خانواده می باشد.

دانش آموخته دانشگاه موسکو خاطرنشان کرد :وظیفه استادان دانشگاه تولید علم و فکر و انتقال آن به جامعه است؛ اثرات مثبت این مهم، زمانی به چشم می‌آید که ترازهای بالا مد نظر قرار گرفته باشند، وظیفه مدیریت کلان دانشگاه‌ها ایجاد فضا و زیرساخت‌های مناسب و لازم جهت ایجاد و تعالی ترازهای بالا است و به نظر می‌آید هم اکنون در بخش دوم اشکالات اساسی وجود دارد.

ایزدپناه در پایان افزود: ما در جامعه ،با نبود یا کمبود همین ترازها و افرادی با این ترازها رو به رو هستیم.

انتخای پیام/پ

ارسال نظر

  • افسر
    0

    سلام و درود استاد گرامی.
    ایشان خودشان از نیروهای هم تراز با شهید چمران در دانشگاه هستند

آخرین اخبار