حجت الاسلام سید علی طاهری؛

رئیس دانشگاه آزاد گلستان:مجلس باید زودتر از اینها طرح سوال از رئیس جمهور را اعلام وصول می کرد.

قطعی برق یکی از آثار برجام است/مفسدین اقتصادی باید به اشد مجازات برسند/آقای لاریجانی باید پاسخگو باشند

به گزارش گلستان24؛حجت الاسلام سید علی طاهری در رابطه با مشکلات فعلی کشور گفت:دشمن بخاطر اینکه ما را از اسلام جدا کند، کشور را مورد تحریم قرار می دهد؛ برخی میگویند که از شعارهایمان در انقلاب بگذریم مثلا آمریکا با ما کنار می آید،خیر،این گونه نیست.

وی با اشاره به جریان برجام در کشور  یادآور شد:ما از شعار رسیدن به فناوری هسته ایی تا حد زیادی دست برداشتیم، یعنی از غنی سازی 20 درصد آمدیم زیر 3.5 درصد و حاصلش این شد که که نیروگاه های هسته ای ما سوخت مورد نیاز را ندارند.

نماینده سابق مردم گرگان وآق قلا در خصوص قطعی های مکرر برق در کشور،تصریح کرد:چون برق ما از طریق سد ها تهیه می شود و آب پشت سد ها نسبت به پارسال نصف شده و به ناچار باید این توربین های پشت سد را خاموش بکنند تا آب حفظ شود، همه ی آب که برای تولید برق نیست،آن آب برای شرب هم  نیاز هست، برای کشاورزی هم نیاز است.

وی ادامه داد:اگر قرار باشد آب پشت سد ها را حفظ کنیم پس  مجبور می شویم برق را قطع کنیم و جایگزین این برقی که در سد تولید می شود نیروگاه های هسته ای می باشد.

رئیس دانشگاه آزاد استان گلستان  در خصوص علت عدم تامین برق کشور توسط نیروگاه های هسته ای، گفت: نیروگاه های هسته ای ما برق تولید نمی کند چرا که ما غنی سازی بیست درصد را کنار گذاشتیم که این یکی از آثار برجام می باشد.

او ادامه داد:اگر مسئولین در بحث برجام حرف حضرت آقا را گوش می کردند وضعیت اینگونه نبود، در مسئله برجام آقا فرمودند مراقب باشید این تعهداتی که می دهید طرف مقابل نیز باید پایبند باشد و عمل کند،اما طرف مقابل عمل نکرد و ما دو سال است که به این تعهدات پایبند بودیم و تولیدات هسته ایی خود را به حداقل رساندیم حال هم آمریکا زده زیرش و تحریم را میخواهد تشدید کند.

تحریم های آمریکا نهایت 30 درصد اثربخشی در اقتصاد ما دارد

 حجت الاسلام طاهری با اشاره به این که تحریم های جدید آمریکا که قرار است تشدید شود نهایت اثر اقتصادیش در کشور 30 درصده بیشتر نیست،خاطرنشان کرد: این تحریم ها در بخش های کالای اساسی نیست یعنی آنها دارند در بخش هایی مانع ما می شوند که می شود آنها را مدیریت کرد و در اینجا مسئولین در داخل باید دقتشان را بیشتر کنند.

رئیس دانشگاه آزاد استان گلستان یادآور شد: حالا مسئولین کوتاهی کردند، چه کسانی باید یقه ی مسئولین را بگیرد؟ این ساز و کار در قانون پیش بینی شده است؛ بعضی ها میگویند چرا مقام معظم رهبری تذکر نمی دهد،خب ایشان دارند مرتب تذکر می دهند ولی بیش از این وظیفه مجلس است وقتی قانون گفته که مجلس میتواند وزیر را مورد سوال قرار بدهد، استیضاح و برکنار بکند.

مجلس باید زودتر طرح سوال از رئیس جمهور را اعلام وصول می کرد

او ادامه داد:بنده گاهی اوقات هی ابا میکنم از اینکه به بحث مجلس بپردازم؛ چرا که این ذهنیت ایجاد نشود که طاهری چون خودش ایندفعه در مجلس نیست دارد از مجلس انتقاد میکند،اینطور نیست بنده زمانی هم که در مجلس بودم به خیلی از تصمیمات مجلس انتقاد داشتم.

وی اضافه کرد:اول در همین مجلس، رئیس محترم آقای دکتر لاریجانی باید در حقیقت پاسخگو باشد؛ چرا که در خصوص سوال از رئیس جمهور وزرا گفتند ما سوال از وزرا میکنیم اما آنها جواب میدهند ما قانع نمی شویم، کارت زرد میدهیم اثر ندارد، پس رئیس جمهور باید بیاید پاسخ بدهد و این حرفم درست است.

نمانیده سابق مردم گرگان وآق قلا اظهار کرد:یک ساله برخی از نمایندگان دارند سوال از رئیس جمهور را پیگیری میکنند. آقای دکتر لاریجانی اجازه طرح نمی دهد تازه امروز یا دیروز تازه ایشان آمد و گفت که بله آقای رئیس جمهور باید بیایند پاسخ بدهند.

او ادامه داد:چرا اینقدر دیر ؟یک سال مردم کشور تحت فشارند، مجلس باید زودتر اقدامی انجام دهد، نمایندگان دلسوزی هم در مجلس هستند که حدود 100 الی 110 نفر  می باشند ولی اکثریت نیستند آقای لاریجانی شما آنجا رئیس مجلس هستید راحت میتوانید تصمیم گیری کنید،این سوال وقتی در هیئت رئیسه آمد، آنقدر نگهداشته شد که عده ای از این نمایندگان با لابی برخی از دولتمردان امضاهای خود را پس گرفتند.

وی یادآور شد:دوباره عده دیگری فعال شدند تازه این طرح اعلام وصول شد که دولت باید بیاید پاسخگو باشد و رئیس جمهور بیاید پاسخگو باشد؛بلاخره  شق الاقمر کرد آقای دکتر لاریجانی که پذیرفت، سوال از رئیس جمهور در صحن علنی مطرح بشه ولی به نظر من این یک سالی که کم کاری برخی از مسئولین رو شاهدیم مجلس زودتر میتوانست در این زمنیه اقدام کند.

او اضافه کرد:مردمی که در همه صحنه ها آمدند پای کار، واقعا این کشور با حمایت مردم پیش رفته، خب این مردم حقشان این نیست که تحت فشار باشند؟ آقای دکتر لاریجانی باید زودتر اقدام می کردند حالا که اقدام کردند دستشان هم درد نکند.

حجت الاسلام طاهری خاطرنشان کرد:امیدواریم در این یک ماه موضوع با جدیت پیگیری شود، بلاخره همین که احساس شود رئیس جمهور باید برود به مجلس توضیح بدهد وزرای خودش را به سوال می گیرد و می گوید شما کوتاهی کردید که من باید بروم جواب بدهم.

وی اظهار کرد:بلاخره همین یک ماه تکانی به خود می دهند، همین وزرا یک قولی هم  به رئیس جمهور دادند که گفتند دولت را اصلاح میکنیم و یک تغییر انجام دادند، رئیس بانک مرکزی را برداشتند که این خود یک مقدار اثرش را در بحث ارز و دلار نشان داد، برخی از متخلفین ارز و دلار دستگیر شدند که تشکر میکنیم هم از وزارت اطلاعات و هم از دیگر نیروهای امنیتی و نیرو انتظامی که در این خصوص تلاش کردند.

با مفسدین اقتصادی باید بصورت قاطع برخورد شود

نماینده سابق مردم گرگان وآق قلا با بیان اینکه الان توقع مردم این است کسانی که در این چند ماه اخیر بازار ارز و سکه را ملتهب کردند برخورد قاطع شود،اظهار کرد:بلاخره کسی که مردم را اذیت می کند مانند این است که جنگ راه انداخته، اینها دشمن مردم هستند نباید با این ها با نگاه رفعت برخورد شود، انتطار این است که برخورد قاطع صورت گیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد:دشمن الان میداند توان جنگ نظامی با ما را ندارد این را دشمن بارها اعلام کرده حتی دیدید که آقای ترامپ از لحاظ لفظی هم یه جمله ای را گفت درباره جنگ رئیس جمهور ما محکم جواب داد و او عقب نشینی کرد،گفت: اصلا ما برنامه جنگ نداریم الان جنگ آنها اقتصادی است و مردم بیش از ده ها سال است که با جنگ اقتصادی قرار گرفتند والان مردم توقع دارند با مجرمین اقتصادی برخورد قاطع انجام شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار