عضو مرکز اجرایی قرارگاه جهاد اقتصادی بسیج سازندگی گلستان گفت: تاکنون در راستای اجرای طرح اقتصاد مقاومتی در گلستان 17 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت و بیش از 2 هزار شغل راه‎اندازی شده است.

2 هزار شغل اقتصاد مقاومتر در گلستان راه اندازی شد

به گزارش گلستان 24؛  احمد اسلامی‎فر در گفت‎‌وگو با خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: مقام معظم رهبری در نشست کارآفرینان، واژه اقتصاد مقاومتی را برای نخستین بار مطرح کردند و این مهم در سال 1390 به‌صورت مستقیم برای مردم نهادینه شد.

وی با اشاره به اقدامات بسیج سازندگی در استان گلستان تصریح کرد: از سال 1392 مبلغ 17 میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان در استان گلستان پرداخت شده است.

عضو مرکز اجرایی قرارگاه جهاد اقتصادی بسیج سازندگی گلستان افزود: اعطای این تسهیلات در 12 عرصه کشاورزی و غذایی اقتصاد مقاومتی در استان گلستان و در راستای حمایت تسهیلاتی و مشاوره‎ای انجام شده است.

اقتصاد مقاومتی بیش از 2000 شغل در گلستان ایجاد کرده است

اسلامی‎فر با بیان اینکه از آغاز طرح اقتصاد مقاومتی بیش از 2 هزار شغل در گلستان ایجاد شده است، بیان داشت: این تعداد اشتغال در عرصه‎های پرورش مرغ بومی، ماهی و آبزیان، ماکیان، شترمرغ، دام سبک و سنگین، قارچ خوراکی، زنبور عسل، محصولات گلخانه‎ای، کاشت زعفران، تولید ورمی کمپوست، صنایع تبدیلی و صنایع‌دستی ایجاد شده است.

اسلامی ادامه داد: مسئولان دستگاه‎های دولتی در این 12 عرصه اقتصاد مقاومتی همراه با بسیج سازندگی در زمینه‎های مختلف همکاری داشته و انتظار می‎رود این همکاری‎ها به‌صورت جامع‎تر و با دید رفع موانع برنامه‎های اقتصاد مقاومتی ادامه یابد.

وی افزود: استان گلستان با تلاش و اعتقاد واقعی مسئولان به اقتصاد مقاومتی و افزایش همکاری‎های بین‌دستگاهی در زمینه شناخت موانع و رفع آن می‎تواند اقتصاد مقاومتی را به‌معنای واقعی تحقق بخشد.

انتهای پیام/کاسب امین

ارسال نظر

آخرین اخبار