سید محسن طاهری:

اقتصاد مقاومتی فقط مخصوص زمان تحریم نیست. حتی اگر تحریم ها نباشند هم ما باز به اقتصاد مقاومتی نیاز داریم تا به اقتصاد کشور سر و سامان دهیم. مذاکره تنها راه بر طرف شدن تحریم ها نیست. راه های دیگری مثل اقتصاد مقاومتی هم وجود دارد تا تحریم ها بی اثر شود.

اقتصاد مقاومتی، کلید گم شده دولت

سید محسن طاهری، مدیرحوزه علمیه امام صادق (ع) گرگان، در مصاحبه اختصاصی با گلستان 24، پیرامون بحث اقتصاد مقاومتی می گوید: همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند، بحث اقتصاد مقاومتی به زمان خاصی مثل زمان تحریم اختصاص ندارد. با توجه به این که جامعه اسلامی همواره از ناحیه دشمنان تهدید می شود، باید اقتصاد خود را به گونه ای سامان دهی کنیم که در برابر تهدید های احتمالی که در بعد اقتصادی همان تحریم است، بیمه شود. حتی اگر تحریم دشمن نباشد ممکن است مشکلاتی در داخل بوجود آید. اگر اقتصاد مقاومتی در کشور تبیین و اجرا شود می تواند هم زمینه پیشرفت های گوناگون را فراهم کند، و هم می توانیم جلوی بسیاری از روش های نادرست اقتصادی که مصداق آن کارهای حرامی مثل اصراف و تبذیر است را بگیریم و هم در مقابل تحریم ها بیمه خواهیم شد.

اقتصاد مقاومتی


طاهری معتقد است که مسئله اقتصاد مقاومتی ابعاد مختلفی دارد.  وی می گوید شاید شاخص ترین مسئله اقتصاد مقاومتی توجه به توانمندی های داخلی است. به این معنی که نگاه ما به منابع زمینی و کشاورزی خودمان و نیروی انسانی که در داخل تربیت کرده ایم باشد و از این قبیل کار هایی که می تواند هم اقتصاد داخلی را رونق ببخشد، اشتغال زایی کند و هم وابستگی بیرونی را که ممکن است در اثر تحریم ها موجب آسیب اقتصاد ما شود کم می کند.

سید محسن طاهری


مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) با بیان این موضوع که آن چیزی که ما در رسانه ها و اخبار مشاهده می کنیم، این است که متاسفانه تمرکز برنامه های دولت بیشتر روی مقوله مذاکرات است، ادامه می دهد: با این که مقام معظم رهبری، بار ها و بار ها، من جمله همین امروز در دیداری که با نیروی هوایی داشتند، تاکید کردند، اگر این مذاکرات به نتیجه نرسد، همان طور که ایشان هم قبلا پیش بینی کرده بودند و فرموده بودند من به این شیوه مذاکرات خوش بین نیستم، باید همه بدانند که راه های دیگری وجود دارد که حربه تحریم کند شود. این طور نیست که تنها راه آن این باشد که ما مذاکره کنیم تا تحریم برداشته شود. حتی اگر تحریم هم برداشته شد باز ما نیازمند اقتصاد مقاومتی هستیم، نه این که ما تمام تبلیغات و برنامه های خود در زمینه اقتصادی با سیاست خارجی آن هم مذاکرات هسته ای گره بزنیم.

وی همچنین می گوید: مشاهده می کنیم که در طی دو سال گذشته با وجود آن همه تلاشی که برای توافق نهایی صورت گرفت، 1+5 سنگ اندازی کردند و دارند این مذاکرات  را تمدید می کنند تا بتوانند فشار بیشتری بر دولت و ملت ما وارد کنند تا از این طریق ما را به عقب نشینی در مسائلی که جزو آرمان های ماست واردار کنند.


 

ارسال نظر

آخرین اخبار