سردار معروفی در یادواره ی شهدای شمال وشمال غرب کشور؛

این یادواره شهدا با حضور دلاورمردان عرصه جنگ از استان های گیلان، مازندران و گلستان برگزار شد.

دفاع مقدس شمه ای از کربلا است/هم ما باید در حفظ انقلاب تلاش کنیم

به گزارش گلستان24؛ صبح امروز یادواره شهدای شمال غرب در محل تیپ مردم پایه نینوا برگزار شد، در این یادواره رزمندگان و دلاوران خطه گلستان، گیلان و مازندران و پیشمرگان غیور کردستان، به بیان خاطراتشان پرداختند.

در ابتدا برنامه سردار معروفی ضمن خوش آمد به یکایک مهمانان، آن ها را به بهترین بندگان خدا دانست و گفت: زمانی که اسلام و انقلاب نوپای ما و امام تنها بود، شما فرمان امام غیر معصوم را حجت دانستید و جان و آبرویتان را در طبق اخلاص گذاشتید و در 8 سال جنگ نابرابر ایستادگی کردید.

وی با بیان اینکه جامعه، مجاهدت های شما را هیچ گاه فراموش نمی کند، خاطر نشان کرد: امروزه باید همه ما تلاش کنیم بوی آن زمان، عطر مجاهدت و تلاش و الگو بودن انقلابی عمل کردن را در فضای جامعه بیفشانیم.

معروفی با بیان اینکه دو خطر فراموشی و تحریف حماسه های بزرگ را تهدید می کند، خاطرنشان کرد: کربلا ماندگار شد چون جزء به جزء آن، هرساله تکرار شد. دفاع مقدس شمه ای از کربلاست و باید با تکرار آن دلاوری ها در تاریخ ماندگار شود و لازمه اش دست به قلم شدن همه دلاوران و شاهدان دوران 8 سال دفاع مقدس است تا دست تحریف و فراموشی از آن دور شود.

- حفظ پایگاه کردستان به دستان چند نوجوان

همچنین حسین افضل،دلاور و شیردل خطه گیلان ، اولین خاطره اعزامش به کردستان اشاره کرد و گفت: دومین شبی که در پایگاهی از کردستان مستقر شدیم ،ضد انقلاب به صورت مجهز بهونا حمله کرد. 15 یا 16 نفر نوجوان بودیم، با اینکه آن شب دو شهید تقدیم کردیم.اما توانستیم با وجود سن کممان پایگاه را حفظ کنیم و ضد انقلاب وادار به عقب نشینی شود.

سردار رستگار پناه، به اولین روز پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، امام در پیامی به همگان فرمودند که هر کسی سلاحی دارد تحویل دهد و روز 23 بهمن، همه مخالفان امام شروع به جمع آوری اسلحه کردند و مردم با جریان منافقین مواجه شدند و در کردستان پادگان و پایگاه ها سقوط کرد و مردم ایران برای دفاع از ایران به کمک انقلاب آمدند.

همچنین ملک از فرماندهان گلستان ،در رابطه با نحوه شهادت شهید شیبانی اظهار کرد: در ایامی قرار بود از مقر به حماه برویم. در حالی بود که دو طرف جاده مملو از داعشیان و جبهه النصره با تجهیزات کامل حاضر بود، اگر حماه را نمی گرفتیم و سقوط می کرد تمام راه های زمینی سوریه بسته می شد.

سردار سلیمانی سریعا خود را رساند و دستور داد که دشمن را زمین گیر کنیم. سپاه دشمن ،به محض اطلاع از حضور ایرانیان در حماه به سرعت عقب نشینی کرد.حاج قاسم دستور داد سپاه نینوا وارد عمل بشوند. باید چند نفر را انتخاب می کردیم.مانده بودیم که از پیشکسوتان انتخاب کنیم یا از بسیجیان، چند نفر از بسیجیان گلستانی وارد شدند و خطی که فاطمیون نتوانستند بشکنند را باز کردند.موقع خروج یک رزمنده افغانی مجروح شده بود و روی زمین افتاده بود و از آقای شیبانی می خواهند که او را به عقب ببرد. شهید شیبانی ایشان را کول می کنند به محض اینکه بلند می شوند هر دو توسط جبهه النصره مورد هدف قرار می گیرند و شهید می شوند.

فردای آن روز عده ای از مدافعان برای آوردن پیکرشان اقدام کردند که متاسفانه دشمن پیکر ایشان را روی تله گذاشته بود و همانجا ما دو نفر از رزمندگان که از مدافعان وطنی بودند به شهادت رسیدند.

مرتضی قربانی از فرماندهان 8 سال دفاع مقدس ، با بیان اینکه ما در دوران دفاع مقدس 200 هزار شهید و عراق 1 میلیون کشته داد،گفت:هر جا ایمان به میدان بیاید، خط می شکند. 

و ادامه داد:امثال ترامپ در مقابل رزمندگان و مردم ایران کسی نیست .

وی با اشاره وضعیت اقتصادی گفت : احتکارگران باید شناسایی شوند و یقه شان را باید محکم بگیریم، و گرنه انقلاب شکست می خورد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار