توضیحات استاندار گلستان درباره تصدی پست شهرداری تهران

استاندار گلستان درباره تصدی پست شهرداری تهران پاسخ داد و گفت: واقعاً در جریان این مسأله نبودم و پنج نفر از اعضای شورای شهر تهران بدون مشورت با بنده مرا معرفی کردند و وزیر کشور صلاح ندانستند که این مسأله را پیگیری کنم.

وزیر کشور صلاح ندانستند این مسأله را پیگیری کنم/ جمع‌بندی برای جایگزینی معاونان بازنشسته

به گزارش گلستان 24؛ سیدمناف هاشمی امشب در گفت‌وگوی ویژه خبری با سیمای گلستان با اشاره به مشمولیت سه تن از معاونانش به قانون منع به کارگیری بازنشستگان اظهار کرد: با توجه به تصویب قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان تمام دستگاه‌های اجرایی و استانداران مکلف به اجرای قانون هستند و به طور قطع بنده نیز قانون را اجرا می‌کنم و مدیرانی که مشمول این قانون می‌شوند باید از مسؤولیت خداحافظی کنند.

وی با بیان اینکه نباید برای رفتن مدیرانی که سرمایه‌های انسانی هستند تلاش کنیم و از رفتن آنها خوشحال شویم، گفت: این افراد 35 تا 40 سال برای کشور و انقلاب اسلامی تلاش کردند و نباید نسبت به اقدامات آنها ناشکری کنیم.

*بنده به حواشی توجه نخواهم کرد و تا آخرین لحظه از مدیران توانمند استفاده می‌کنم/ هر مدیری که اثرگذار نیست باید مسؤولیت خود را ترک کند

استاندار گلستان با بیان اینکه هر سه معاون بنده که مشمول این قانون شدند شأن و جایگاه آنها کمتر از بنده نیست و تجربه، توان و مسؤولیت‌های بالایی داشتند، بیان کرد: «علی‌اصغر طهماسبی» و «محمدحسن پاسوار» دو ماه گذشته استعفای خود را تقدیم کردند اما بنده به حواشی توجه نخواهم کرد و تا آخرین لحظه از آنها استفاده می‌کنم چراکه مدیران توانمندی هستند.

هاشمی با بیان اینکه برای معرفی معاونان جدید به جمع‌بندی رسیدیم و اولویت ما استفاده از نیروی‌های بومی است، ابراز کرد: کارنامه و تلاش ما خدمت به مردم است و شایسته‌سالاری اصل کار ما است و افتخار ما این است که شاخص‌های استان تغیر کند و در زمان مسؤولیتم خواستار اثرگذری هستم.

وی با بیان اینکه هر مدیری که اثرگذار نیست باید مسؤولیت خود را ترک کند، اذعان کرد: در حوزه انتصابات برخی مطالبات واقعی و برخی غیرواقعی است، تلاش ما در این حوزه بر تعامل بوده است و در انتخاب فرمانداران نیز با نمایندگان مجلس تعامل داشتیم اما در سایر انتخاب‌ها، انتخاب مدیران توانمند و اصلح در دستور کار ما قرار دارد.

استاندار گلستان با اشاره به اینکه در حوزه انتصابات به سیاست دولت توجه داشتیم، ابراز کرد: در حالی که آمار واگذاری مدیریت‌ها به جوانان و در دستگاه‌های اجرایی از ابتدای استان شدن گلستان تا امروز 240 نفر بوده اما در یک سال گذشته 74 نفر از جوانان در گلستان سِمت گرفتند که این آمار نشان از توجه بیشتر نسبت به قبل دارد.

هاشمی ادامه داد: در 20 سال گذشته در استان گلستان 39 پست به بانوان داده شد اما در یک سال گذشته 29 نفر از بانوان در استان پست گرفتند، در واقع تلاش ما شایسته‌سالاری و دادن پست به بانوان است ولی باید توانمند شوند.

*افتخار می‌کنم خادم مردم گلستان هستم/ در هر نقطه دیگر کشور به ما پیشنهاد دادند رد کردم

وی درباره تصدی پست شهرداری تهران نیز پاسخ داد و گفت: افتخار می‌کنم خادم مردم گلستان هستم و تا زمانی که احساس کنم، می‌توان به استان کمک کنم، از خداوند می‌خواهم این توفیق را از ما سلب نکند.

استاندار گلستان ادامه داد: بنده کارمند رسمی شهرداری تهران هستم و 25 سال گذشته کارم را از آنجا آغاز کردم و رده‌های مختلف را تا معاون شهرداری تهران و معاون وزارتخانه طی کردم، از این رو طبیعی است که شایعاتی در مورد بنده ایجاد شود اما واقعاً در جریان این مسأله نبودم و پنج نفر از اعضای شورای شهر تهران بدون مشورت با بنده مرا معرفی کردند و وزیر کشور صلاح ندانستند که این مسأله را پیگیری کنم و در ادامه نیز هشت عضو شورا به بنده رأی دادند اما توفیق نداشتیم در ادامه نتایج حضور یابیم.

هاشمی تصریح کرد: خود را سرباز نظام می‌دانم، در هر نقطه دیگر کشور به ما پیشنهاد دادند رد کردم و نمی‌خواهم استان گلستان گرفتار این حواشی شود و پاسخم به پیشنهادت مطروحه در استان همجوار و برخی استان‌های دیگر کاملاً منفی بوده است.

وی ادامه داد: طبیعی است که برخی شاید به سمت برخی افراد باشد اما تا زمانی که اثرگذار باشم مایلم در استان گلستان به خدمت بپردازم.

استاندار گلستان در ادامه خطاب به رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی گفت: شرایط امروز ما اختلافی نیست و شرایط تلاش و کار است که باید دست در دست هم دهیم و اختلافات حوزه‌های سیاسی را کنار بگذاریم و از دروغ در شبکه های مجازی پرهیز شود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار