مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه دارالفنون بجنورد گفت: آقای قربانی اخیرا گفتند «چون جریان سیاسی ما استیضاح فلان وزیر را رد کرد، ما هم مجبور به رد استیضاح شدیم.» در صورتی که آن وزیر در طی دوسال دوره وزارتش هیج کاری برای استان ما نکرد.

پروژه راه آهن بجنورد-گرگان به کجا رسید / اعتراف یک نماینده به سیاسی‌کاری خود!
به گزارش گلستان ۲۴؛ محمدحسین محمد زاده، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه دارالفنون بجنورد گفت: آمار و ارقام پایین استان در حوزه‌های مختلف اعم از اشتغال، تولید، کسب وکار، صادرات، راه ها، و... نشان‌دهنده‌ی ضعف مدیریتی استان است. وظیفه نمایندگان اصطلاحا ریل‌گذاری در مسیر قطار دولت است. وارد کردن تسهیلات و بودجه‌ها و تخصیص آن‌ها به استان بر عهده نمایندگان است.
محمدزاده ادامه داد: یک وظیفه‌ دیگر نمایندگان که به عنوان قانون نانوشته از آن یاد می‌شود، نقش نمایندگان در تغییر مدیران استان است. یک نقص وارده به نمایندگان استان استمرار فعالیت مدیرانی است که طبق آمار و ارقام کم کاری کرده‌اند و این نکته از سمت نمایندگان نیز بیان شده است. به گفته قربانی که یکی از نمایندگان بجنورد است مدیران هشت ماه پیش باید تغییر می‌کردند؛ ولی متاسفانه نمایندگان به دلیل بده بستان‌های سیاسی هیچ تغییری نکردند. عدم تغییر مدیران استانی اعم از مدیران صنعت و معدن، جهاد کشاورزی و اداره کار و تعاون نمونه‌هایی از این موارد است.
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه دارالفنون بجنورد به برخی از شرایط نامساعد استان اشاره کرد و گفت: عدم تغییر مدیران باعث عدم اجرای طرح‌ها و بدنامه‌های سال ۹۶ در حوزه کشاورزی شده است. هم چنین شاهد تعطیلی ۲۵۰ واحد تولیدی در حوزه صنعت و معدن بوده‌ایم و در اداره کار وتعاون نیز، درآمد کم مردم، آمار پایین اشتغال و تاخیر سه ساله واگذاری تسهیلات روستایی را به همراه داشته است.
وی افزود: مشکلات فراوان این سه حوزه گواه کم کاری نمایندگان استان، عدم مطالبه‌گری و فشار به مدیران بوده است. متاسفانه این روند ادامه دارد.
 
عدم ورود نمایندگان به پروژه‌های روی زمین مانده
محمدزاده عدم ورود نمایندگان استان به پروژه‌های اساسی استان را ضعف دیگر نمایندگان دانست و تصریح کرد: نقص دیگر نمایندگان استان این است که با گذشت سه سال از دوره حضورشان در مجلس هنوز به مسائل کلان مثل فاز ۲ پتروشیمی، پروژه راه آهن بجنورد-گرگان و هم چنین جاده مرگ ورود نکرده‌اند و متاسفانه شاهد هیچ گونه مطالبه گری جدی از وزراء برای احقاق حق استان و رفع مشکلات نبوده ایم.
این دانشجو ادامه داد: نمایندگان استان در انتخاب استاندار نقش تاثیرگزاری دارند. کم کاری نمایندگان در این حوزه نیز باعث ایجاد عقب افتادگی استان شده است. نمایندگان استان در انتخاب آقای خباز ضعیف عمل کردند. آن‌ها با این که می‌دانستند این فرد شامل قانون منع به کارگیری بازنشستگان خواهند شد، اما ایشان را به عنوان استاندار انتخاب کردند.
 
اعتراف نماینده بجنورد به سیاسی کاری خود
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه دارالفنون بجنورد در ادامه توصیه‌هایی به نمایندگان خراسان شمالی ارائه داد و گفت: نمایندگان باید از حصار سیاسی کاری و سیاسی بازی بیرون بیایند و هدفشان خدمت دلسوزانه و جهادی به مردم استان باشد. این طور که می‌بینیم حزب و جریان سیاسی باعث رد یا تایید موضوعی می‌شود که این امر برای استان چاره ساز نیست. به عنوان مثال آقای قربانی اخیرا گفتند «چون جریان سیاسی ما استیضاح فلان وزیر را رد کرد، ما هم مجبور به رد استیضاح شدیم.» در صورتی که آن وزیر در طی دوسال دوره وزارتش هیج کاری برای استان ما نکرد.
وی افزود: همچنین نمایندگان استان در مباحث کلان ملی مانند cft، برجام، معاهده پالرمو، fatf، معاهده پاریس و ... موضع گیری خوبی نداشتند.
محمد زاده در پایان به یکی دیگر از ضعف‌های نمایندگان بجنورد اشاره کرد و گفت: بحث دیگر مربوط به عضویت نمایندگان در کمیسیون‌های مجلس است. به طور مثال آقای اکبری اخیرا رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس بودند که متاسفانه رشد چندانی در استان نداشتیم. در بخش کشاورزی با توجه به این که یک استان کم آب هستیم، هنوز استفاده از روش‌های سنتی کشاورزی رایج است. بودجه‌ها برای رفع این مشکل وارد می‌شوند، اما کار‌ها انجام نمی‌شود و متاسفانه هیج برنامه ریزی دقیقی در حوزه کشاورزی نداریم.
انتهای پیام/ س

ارسال نظر

آخرین اخبار