گره استان‌ها ـ نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه بودجه سال ۹۷ هنوز محقق نشده، کسری بودجه سال آینده از الان به گوش می‌ر‌سد.

 عضو کمیسیون برنامه و بودجه: صدای کسری بودجه سال آینده از الان به گوش می‌رسد

به گزارش گلستان 24 ؛ نبی هزارجریبی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما با اشاره به ارائه لایحه بودجه سال آینده به مجلس اظهارداشت: با توجه به اینکه بودجه سال 97 محقق نشده، کسری بودجه سال آینده از هم‌اکنون به گوش میرسد و مشکلات دولت در سال آینده بیشتر می‌شود.

وی افزود: با توجه به تحریم فروش نفت و مشکلات اقتصادی کشور، به نظر می‌رسد دولت، رئیس جمهور و مسئولان مرتبط باید به فکر وضع معیشتی مردم باشند. فقر در اقشار جامعه بیداد می‌کند.

نماینده مردم گرگان و آق قلا بیان داشت: دولت و متولیان اجرائی کشور وظیفه دارند تا با مفسدان اقتصادی و مسئولانی که از رانت‌ها استفاده می‌کنند برخورد جدی داشته باشند. مسئولان و مدیران دسترسی به رانت دارند، مردم عادی جامعه هیچ‌گاه مفسد اقتصادی نبودند و از رانت استفاده نکردند.

وی ادامه داد: در برخی از ادارات ما فساد زیاد شده و در قبال کارهایی که باید انجام دهند وجه نقد دریافت می‌کنند که زیبنده حکومت اسلامی ما نیست.

هزارجریبی گفت: ارگان‌های نظارت و دیوان محاسبات باید به صورت جدی ورود کرده و با این‌گونه موارد برخورد قاطع کند.

وی درباره راه‌آهن گرگان مشهد گفت: فایناس راه آهن گرگان مشهد برعهده یک شرکت چینی بود که به علت تحریم‌های انجام شده و مشکلات ارزی در حال حاضر معلق است، مکاتبات زیادی با رئیس جمهور و رئیس مجلس شورای اسلامی انجام شده که در حال حاضر به صورت کاغذ و برگه بر روی میز آنها قرار دارد.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: پروژه برقی شدن مسیر گرمسار،  تهران،  ساری اینچه برون به صورت فایناس یک شرکت روسی موافقت کرده تا کارهای آن را انجام دهد.

وی ادامه داد: در حال حاضر تمرکز مجمع نمایندگان استان بر روی سدهای استان گلستان مانند سد نرماب و سد شصت کلا است تا بتوانیم از آب های باران که در زمستان به هدر می رود برای انباشتن آنها در این سدها بهره گیری کنیم و مورد استفاده آب شرب و کشاورزی قرار گیرد.

هزارجریبی خاطرنشان کرد: کشاورزی و صنعت محور توسعه استان گلستان است که متاسفانه به این 2 موضوع کمتر توجه شده است. به طور مثال تولید بیشتر محصولات کشاورزی در گلستان رتبه های نخست تا سوم را در کشور دارا هستند،اما صنایع تبدیلی مناسب برای آن وجود ندارد که نشان از ضعف مدیریتی در استان است.

وی با بیان اینکه پروژه پتروشیمی در گلستان به خوبی تعریف نشده است،اظهارداشت: جایگاه پتروشیمی جایگاه مناسبی نیست و در استان گلستان تعریف خوبی از این پروژه نشده است. معمولا چنین پروژه‌هایی در کنار دریا و یا دریاچه مستقر می‌شود تا از امکانات مورد نظر آن استفاده شود.

نماینده مردم گرگان و آق قلا گفت: بحث اصلی این است که زیرساخت‌های اساسی این پروژه دیده نشده و سالن‌های پیش‌بینی شده استاندارد نیست و این جایگاه مناسب احداث سیلو است.

انتهای پیام/

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار