در آستانه انتخاب استاندار برای استان گلستان؛

برخی با ایجاد جو رسانه ای در پی این هستند تا استانداری بومی هرچند ضعیف برای استان گلستان انتخاب شود.

وزارت کشور بدور از جو رسانه ای استاندار انتخاب کند/ نباید تنها بومی گرایی ملاک انتخاب استاندار باشد

به گزارش گلستان24،بعد از وقوع سیل در استان گلستان و نبود مناف هاشمی در ساختمان سفید استانداری باعث شد تا موجی از نارضایتی ها در بین مردم ایجاد شود و جو رسانه ای طوری پیش برود که معاون اول رئیس جمهور را مجبور کند تا مناف هاشمی را ازمنصب استانداری گلستان کنار بگذارد.

البته نباید از این موضوع غافل بمانیم که مناف هاشمی مخالفین زیادی در بین اصلاح طلب های استان گلستان داشت و همین اختلاف ها باعث شد تا این افراد با رسانه های خود از مدتها قبل تخریب مناف هاشمی را در دستور کار قرار بدهند؛در بحران سیل این تلاش ها چندبرابر شد تا در نهایت سرپرستی استانداری گلستان به دست معاونت عمرانی استانداری سپرده شود.

این افراد بعد از کنار گذاشتن مناف هاشمی که مورد تایید آیت الله نور مفیدی  و مجمع نمایندگان استان نیز بوده است،با استفاده از  کلید واژه (بومی) در صدد هستند تا کسانی که این افراد می توانند از آن ها جهت رسیدن به اهداف خود استفاده کنند یا منفعتی برای آنها داشته باشد حمایت کنند تا سکان استانداری گلستان را بدست بگیرند.

تصمیمات تند و کورکورانه نباید موجب شود تا توسعه استان رو به افول برود،نباید توانمندی ها را فدای بومی گرایی کرد،چرا که در خیلی از استان های کشور استانداران بومی نیستند ولی شاخص توسعه آن استان نسبتاخوب بوده است.

البته بومی بودن استاندار می توانند وی را جهت توسعه استان کمک کند ولی به آن صورت که در برخی از شبهه رسانه ها مطرح می شود کارساز نیست و نباید یکی از مولفه های مدیریت استان بومی بودن افراد باشد.

جدای از این موضوع وزارت کشور باید بطور مستقل و بدون در نظرگرفتن  جو سازی های رسانه ای با برنامه ریزی و شایسته سالاری استانداری مطلوب برای استان گلستان انتخاب کند تا در آینده شاهد رشد و توسعه استان باشیم.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار