هادی مسعودی:

عضو شورای مرکزی جنبش عدالتخواه دانشجویی گفت: مهم‌ترین سرمایه انقلاب اسلامی مردم و جمهوریت نظام است و استانی شدن انتخابات مجلس، جمهوریت نظام ر ا زیر سؤال می‌برد.

استانی شدن انتخابات مجلس، جمهوریت نظام ر ا زیر سؤال می‌برد

به گزارش گلستان 24، هادی مسعودی عضو شورای مرکزی جنبش عدالتخواه دانشجویی پیرامون طرح استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: مهم‌ترین سرمایه انقلاب اسلامی مردم و جمهوریت نظام است، ما بر این باوریم که استانی شدن انتخابات مجلس، جمهوریت نظام ر ا زیر سؤال می‌برد.

وی ادامه داد: این طرح در سال 82 نیز در مجلس مطرح و توسط شورای نگهبان رد شد. ایرادات وارد بر این طرح مبنایی و ماهوی است و با استانی یا شهرستانی کردن انتخابات مجلس، مشکلات وارد بر آن حل نخواهد شد.

مسعودی تاکید کرد: نمایندگانی که این طرح را مطرح کرده‌اند باید به اذهان مردم احترام گذاشته و مردم را به بازی نگیرند، طرح استانی شدن انتخابات فعلی، عملاً هیچ تفاوتی با طرح مطرح شده در سال 82 نداشته و نمایندگان خلاف قانون اساسی، مجدداً طرح را در دستور کار قرار داده‌اند.

این فعال دانشجویی اظهار داشت: در طرح استانی شدن انتخابات،‌ اصل توجه نمایندگان معطوف به مراکز استان‌ها خواهد شد و دیگر شهرستان‌ها از شعاع توجه نمایندگان باز می‌مانند و این قضیه قطعاً موجب سرخوردگی مردم و کاهش مشارکت مردمی خواهد شد.

وی با اشاره به این سخن رهبری که فرمودند: «مردم باید درست بشناسند و درست انتخاب کنند» اضافه کرد: با استانی شدن انتخابات مجلس، تعداد کاندیداهایی که مردم باید خصوصیات و آنها را بررسی کنند، افزایش می‌یابد و این باعث کاهش شناخت مردم از نمایندگان خود خواهد شد و کاهش شناخت مردم از نمایندگان خود، علاوه بر آنکه با روح و هدف انتخابات در تضاد است، با کاهش مشارکت مردم در انتخابات رابطه مستقیم داشته و مشارکت را کاهش خواهد داد.

عضو شورای مرکزی جنبش عدالتخواه دانشجویی تصریح کرد: عبارت اخرای طرح استانی شدن انتخابات،‌ لیستی کردن انتخابات است و با لیستی کردن انتخابات، عملاً افراد مستقل و مردمی که تمایلی به حضور در لیست‌ها ندارند، از صحنه رقابت حذف شده و از وظیفه خدمت به مردم جا می‌مانند.

مسعودی یادآور شد: در کشور ما احزاب و تحزب به معنای واقعی کلمه وجود نداشته و احزاب در جایگاه خود در کشورمان قرار ندارند. احزاب باید پل بین مردم و حاکمیت بوده و صدای مردم و محرومین را به مسئولین برسانند. متأسفانه هیچ کدام از دغدغه‌های مردم در مطالبات احزاب فعلی وجود ندارد.

این فعال دانشجویی گفت: با این طرح، حقوق اقلیت‌های مذهبی در شهرستان‌ها تضییع می‌شود. یعنی در شهرستان‌هایی که اکثراً شیعه هستند، دیگر نماینده اهل سنت نخواهند داشت و هم چنین برعکس و این موضوع شکاف و تنش‌های اجتماعی را افزایش خواهد داد.

مسعودی تاکید کرد: اکنون، نمونه استانی شدن انتخابات را می‌‎توانیم در  تهران ببینیم. در تهران اکثراً لیستی رأی می‌دهند. به واقع مردم چقدر نمایندگان خود در تهران را می‌شناسند؟ این موضوع یک واقعیت است که کمترین مشارکت مردمی در کل کشور در تهران صورت می‌گیرد. آیا این نسخه غلط، قابلیت تعمیم به کل کشور را دارد؟ و ما نباید از این موضوع عبرت بگیریم؟

عضو شورای مرکزی جنبش عدالتخواه دانشجویی افزود: سال 88 عده‌‌ای با ایجاد فتنه و با بی‌توجهی به آرای مردم، جمهوری نظام را زیر سؤال برده و 8 ماه کشور را به آشوب کشیدند. اما امروز،‌  برخی از نمایندگان مجلس بر جمهوریت نظام تاخته‌اند و به جمهوری اسلامی ضربه زده‌اند.

ارسال نظر

آخرین اخبار