مقام‌های وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده‌اند که احتمال دارد ناوهای آمریکایی علاوه بر حفاظت از کشتی‌های تجاری این کشور در خلیج فارس، با همراهی کشتی‌های بقیه کشورها، آنها را نیز محافظت کنند.

واکنش ناوگان دریایی آمریکا به توقیف یک کشتی توسط ایران

به گزارش گلستان 24، به دنبال اقدام ایران در توقیف یک کشتی با پرچم جزایر مارشال در تنگه هرمز، ناوگان دریایی ایالات متحده روز پنج‌شنبه، ۱۰ اردیبهشت، چهار کشتی با پرچم آمریکا که قصد گذر از این تنگه را داشتند، همراهی کرده است.

 

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، سرهنگ استیو وارن، سخنگوی پنتاگون اظهار داشت که این کشتی‌ها متعلق به فرماندهی نیروی دریایی آمریکا و یا کشتی‌های قراردادی هستند.

 

به گفته وی، این چهار کشتی خدمه غیرنظامی دارند و ماموریت آنها نیز تامین نیازهای ناوگان دریایی ایالات متحده است.

 

به گزارش رادیو فردا، سرهنگ پاتریک رایدر، عضو ارشد نیروی هوایی آمریکا، نیز اعلام کرد، هر کشتی که پرچم آمریکا را دارد، می‌تواند درخواست کند که کشتی‌های جنگی آمریکایی برای گذر از تنگه هرمز آنها را همراهی کنند.

 

نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران روز سه‌شنبه یک کشتی باری با پرچم جزایر مارشال را در خلیج فارس به دلیل بدهی توقیف کرد.

 

 گزارش صدای آمریکا

 

خبرگزاری فرانسه از قول سرهنگ پاتریک رایدر نوشته که اگرچه برنامه کنونی ایالات متحده همراهی با کشتی‌های دارای پرچم آمریکاست، اما گفت‌وگوهایی با بقیه کشورها هم شده که ناوگان ایالات متحده کشتی‌های آنها را نیز همراهی کند.

 

به نوشته سایت بی بی سی، در حال حاضر، ناو آمریکایی یو‌.اس‌.اس فاراگت که دارای موشک‌های هدایت شونده است همراه با سه شناور گشتی این کشور در این منطقه حضور دارند.

 

از تنگه هرمز اغلب به عنوان مهم‌ترین مسیر صادرات نفت یاد می‌شود چرا که حدود ۳۰ درصد نفتی که در جهان از طریق دریا صادر می‌شود از این تنگه می‌گذرد. این میزان برابر با ۱۷میلیون بشکه نفت در روز است.

ارسال نظر

آخرین اخبار