موسسه آمریکایی عنوان کرد؛

او حدود 20 سال است که فرماندهی نیروهای قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را عهده دار است. او به جهت ماموریتش سال ها در سایه به سر برده و تصاویر اندکی از او منتشر شده است.

مرد سال و ژنرال محبوب ایرانی‌ها از سایه خارج می‌شود +عکس

پایگاه موسسه آمریکایی  "آمریکن اینترپرایز" (American Enterprise Institute) نظرسنجی پایان سال گذشته برخی خبرگزاری ها و وب سایت های خبری درباره مرد سال ایران را بهانه یادداشتی قرار داده است.

 

به گزارش گلستان 24، این نظرسنجی‌ها که در روزهای پایانی سال گذشته صورت گرفت، بیش از پیش "قاسم سلیمانی" فرمانده "در سایه" ایرانی را شناساند.

آمریکن اینترپرایز با بیان اینکه "سلیمانی همیشه به صدور انقلاب ایران متهم است" می نویسد: «او حدود 20 سال است که فرماندهی نیروهای قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را عهده دار است. او به جهت ماموریتش سال ها در سایه به سر برده و تصاویر اندکی از او منتشر شده است.»

 

این پایگاه آمریکایی با اشاره به حجم تصاویر منتشر شده از سردار سلیمانی در سال های اخیر می نویسد: «سلیمانی که سال ها در سایه بود، به یکباره به چهره ای مردمی تبدیل شد و تصاویرش دست به دست چرخید. عکس های وی در سوریه و سپس در عراق منتشر شد و او را از سایه بیرون کشید. اکنون او محبوبترین سردار ایرانی است که از نگاه مردم ایران حاضر است در راه دفاع از شیعیان همه چیز خود را، فدا کند.»

 

 

 

 

آمریکن اینترپرایز بیان می کند که "تبدیل شدن سلیمانی به یکی از محبوب ترین مردان ایران جای تعجب نیست" و می افزاید: «در نظرسنجی اخیر رسانه های ایرانی، سلیمانی گزینه اول ایرانی ها بود. او از فرد منتخب سال گذشته یعنی محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران، پیشی گرفت.»

 

این پایگاه آمریکایی با تحلیل رسانه هایی که این نظرسنجی ها را منتشر کرده اند و ترکیب احتمالی شرکت کنندگان، نتیجه می گیرد: «به نظر می رسد بسیاری از ایرانی‌ها به سلیمانی علاقمند هستند و از او حمایت می کنند.»

 

آمریکن اینترپرایز در ادامه این یاددشت با اذعان به اینکه "مردم ایران برای شرکت در این نظرسنجی ها مشتاق تر از مردم همسایگان خود هستند" مدعی می شود: «دولت ایران با کنترل روزنامه ها و سایت های خبری به دنبال این است که مطالب مورد نظر خود را انتشار دهد.»

 

این پایگاه آمریکایی با این گفته نتیجه می گیرد که "پیشی گرفتن قاسم سلیمانی از رقبای خود در نظرسنجی های مرد سال ایران، سوالاتی را ایجاد می کند" و می افزاید: «افرادی مانند سلیمانی که پیش از این در پس پرده بوده اند و اکنون آشکارا در میان مردم حضور دارند این گمانه را تقویت می کند که وی خود را برای نامزدی احتمالی در انتخابات ریاست جمهوری آماده می کند.»

 

 

 

 

آمریکن اینترپرایز در ادامه مدعی شده است که "در ایران، حدود یک درصد از شرکت کنندگان برای انتخابات تایید صلاحیت می شوند و میدان برای فعالیت گروههای سیاسی، صرفا برای مهار گروه قدرتمند باز می شود.»

 

این پایگاه با اشاره به ریاست جمهوری "محمود احمدی نژاد" بعد از دولت اصلاحات می نویسد: «احمدی نژاد به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نزدیک بود و وقتی جانشین رئیس دولت اصلاحات شد، طرفداران وی را پاکسازی کرد. بعد از انتخابات یازدهم ریاست جمهوری نیز حسن روحانی، حامیان احمدی نژاد را از دولت کنار گذاشت.»

 

آمریکن اینترپرایز با نتیجه گیری از رقابت سلیمانی و ظریف در نظرسنجی های پایان سال 93 می نویسد: «از سایه خارج شدن سلیمانی شاید این پیام را برساند که نظام ایران او را برای کسوت ریاست جمهوری و برای جایگزینی حسن روحانی و محمدجواد ظریف آماده می کند.»

 

این پایگاه در پایان با اشاره به فعالیت های منطقه ای سردار سلیمانی می افزاید: «ریاست جمهوری قاسم سلیمانی، بدون در نظر گرفتن روابط ایران با آمریکا و اروپا، روابط با همسایگان این کشور را هم پیچیده خواهد کرد.»

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار