مجازات در انتظار سربازان خاطی فرانسوی؛

وزیر دفاع فرانسه از مجازات نظامیان فرانسوی در صورت اثبات تجاوز به کودکان در جمهوری آفریقای مرکزی سخن به میان آورد و آنان را خائن خواند.

تعرض سربازان استعمار به کودکان آفریقایی

به گزارش گلستان 24، شبکه پنج تلویزیون فرانسه گزارش داد: ژان - ایو لو دریان گفت اگر یک نظامی فرانسوی در جمهوری آفریقای مرکزی به دلیل تجاوز محکوم شود، باید بلافاصله مجازات شود. اگر کسی پرچم فرانسه را لکه دار کند، خائن است. تحقیقات در خصوص تجاوز نظامیان فرانسوی به کودکان در جریان است. منابع و سازمان های زیادی به همراه خانواده ها و نزدیکان قربانیان، گفته های کودکان را تایید می کنند.
 

 گزارشگر این شبکه گفت: اردوگاه امپوکو درنزدیکی فرودگاه بانگی واقع شده است. یک صد هزار پناهجو از ترس درگیری های قومی و نبردها بین شورشیان سلکا و نیروهای ضد بالاکا در سال دو هزار و چهارده، به این اردوگاه پناه آوردند. نیروهای فرانسوی در نزدیکی این اردوگاه مستقر شدند و کودکان ساکن در این اردوگاه مسئله تجاوز جنسی را مطرح کردند.
 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، یک سازمان غیر دولتی پیش تر در باره این مسئله هشدار داده بود. آلکسی گوییت از سازمان کرادو گفت: زمانی که ما در باره این مسئله به نیروهای بین المللی، سازمان های حقوق بشری و دادگستری و یونیسف هشدار دادیم، باید کاری انجام می دانند. من با کودکانی که می خواستند در این باره صحبت کنند گفتگو کرده بودم. گزارشگر گفت: شش کودک بین هشت تا پانزده سال تاکنون مشاهدات خود را بسیار مستند بیان کرده اند و این مشاهدات در گزارش سازمان ملل مندرج شده است. بر اساس این مشاهدات پانزده نظامی ارتش فرانسه بین دسامبر سال دو هزار و سیزده تا ژوئن دو هزار و چهارده مرتکب این جرایم شده اند.
 

 این نظامیان به تجاوز جنسی در قبال غذا متهم هستند. پاتریک یکی از پناهجویان آفریقای مرکزی گفت: با توجه به اوضاعی که ما در حال حاضر داریم، فریب دادن این کودکان کار ساده ای است. یک زن نیز گفت: ماجرای نیروهای فرانسوی در جمهوری آفریقای مرکزی مرا عصبی می کند.
 

برای آن که آن ها با بسیاری از خواهرانم و کسانی که من آن ها را می شناسم، چنین کاری کرده اند. گزاشگر ادامه داد: نظامیان فرانسوی از فقر پناهجویان جمهوری آفریقای مرکزی که به آن ها پناه برده بودند، سوء استفاده کرده اند. تحقیقات باید صحت این اتهامات را مشخص کند. برخی از این نظامیان احتمالا توسط دادگستری پاریس شناسایی شده اند. وزیر دفاع فر انسه قول روشن شدن تمامی واقعیات این ماجرا را داده است.
 

ارسال نظر

آخرین اخبار