«پیشگام» و «قاهر» بهانه است؛ از بالا رفتن پرچم ایران ناراحتند

حتی کودکان و خردسالان زیر پنج سال هم می‌دانند که زاویه دوربین در عکاسی، نقش مهم و تعیین کننده‌ای در خروجی و تغییر اندازه‌ها در عکس دارد. اتفاقا این مساله یکی از جذابیت‌های هنر عکاسی است که مورد استقبال گسترده فعالان این عرصه نیز قرار دارد و عکس‌های بسیار جالب و بامزه‌ای با توجه به این خطای دوربین‌های عکاسی در عدم تشخیص بُعد و اندازه‌های واقعی تولید شده است.

ماجرای «رونمایی از ماکت» چه بود/ملی‌گرایانی که برای پرچم آمریکا اشک شوق می‌ریزند

به گزارش گلستان 24، شاید در میان حیوانات هم نمی‌توان گونه‌ای را یافت که از موفقیت‌های گله و دسته خود شادمان نشود و به دنبال ناکام نشان دادن اعضای خانواده خود باشد اما جای تاسف است که این مساله در میان برخی از جریانات سیاسی داخل و خارج از ایران وجود دارد و جماعت محدودی که مشخص نیست حتی در صورت مخالفت و عناد با ساختار حکومتی جمهوری اسلامی، چرا از موفقیت‌های ملی نیز خشمگین و ناراحت می‌شوند، در کمین نشسته‌اند تا بزرگترین دستاوردهای علمی کشور را تمسخر کنند و به بهانه‌های واهی و خنده‌دار القا کنند که ایران توانایی پیشرفت در عرصه‌های گسترده و بزرگ علم و فناوری را ندارد.

به گزارش رجانیوز، بعد از ماجرای میمون فضانورد که ایران را به عنوان چهارمین کشوری که توانایی ارسال موجودات زنده به فضا دارد، معرفی کرد و جنجال‌های بعدی آن توسط برخی جریانات رسانه‌ای در فضای اینترنت که به دنبال زیرسوال بردن این دستاورد تاریخی بودند و البته با روشنگری به موقع رجانیوز ناکام مانند و حتی سایت تلویزیون دولتی انگلیس هم با اشاره به آن مطلب، اذعان کرد که ایران موفق به انجام این آزمایش تاریخی شده است، اکنون نوبت زیرسوال بردن وجاهت فنی "جنگنده قاهر - اف ۳۱۳" است.
 
جنگنده نیست؛ ایران از یک «ماکت» رونمایی کرده است
 
چند روز پیش که بمب خبری ایران در عرصه فناوری نظامی ترکید و لنز دوربین رسانه‌های جهان بر روی جنگنده ایرانی متمرکز شد، مجددا افرادی طبق رویه همیشگی خود دست به زیر سوال بردن این دستاورد تاریخی کردند و مدعی شدند که آن چیزی که در تصاویر تلویزیونی نشان داده شد، نه یک فروند جنگنده واقعی که یک ماکت بوده که با بی‌سلیقگی نیز ساخته شده است. 
 
دلایل این افراد که عمدتا در فضای مجازی و رسانه‌های ضدانقلاب فعالیت می‌کنند هم جالب است. به عنوان مثال، انتشار گسترده عکس زیر در شبکه‌های اجتماعی و بیان اینکه "اگر فرض کنیم قد خلبان ۱۸۰ سانتی متر باشد، از تصاویر منتشر شده میتوان تخمین زد که ارتفاع هواپیما چیزی بیشتر از ۳ و نیم متر نیست که بسیار غیر عادی است. ارتفاع معمول هواپیماهای جنگی تک نفره در همین کلاس، دستکم ۴ و نیم تا ۵ متر است"، مدعی شدند که جنگنده رونمایی شده نمی‌تواند یک هواپیمای واقعی باشد.
 
عکس مورد ادعای رسانه‌های ضدانقلاب - شبهه اصلی درباره تفاوت ناچیز قد خلبان و ارتفاع بال هواپیما در عکس است 
 
 
در پاسخ به این ادعای بامزه باید گفت که حتی کودکان و خردسالان زیر پنج سال هم می‌دانند که زاویه دوربین در عکاسی، نقش مهم و تعیین کننده‌ای در خروجی و تغییر اندازه‌ها در عکس دارد. اتفاقا این مساله یکی از جذابیت‌های هنر عکاسی است که مورد استقبال گسترده فعالان این عرصه نیز قرار دارد و عکس‌های بسیار جالب و بامزه‌ای با توجه به این خطای دوربین‌های عکاسی در عدم تشخیص بُعد و اندازه‌های واقعی تولید شده است.
 
طبق استدلال این رسانه‌ها، عکس زیر هم غیرواقعی و ماکت خورشید است؛ چون امکان ندارد اندازه واقعی خورشید با یک تلمبه استخراج نفت یکسان باشد
 
 
در این عکس هم مجسمه معروف حضرت مسیح(ع) در شهر بیروت است که در دستان یک گردشگر قرار گرفته است
 
 
همه این دست و پا زدن‌ها برای زیر سوال بردن دستاورد تاریخی ایران در عرصه فناوری نظامی زمانی بسیار عجیب و خنده‌دار به نظر می‌رسد که معتبرترین پایگاه اطلاع‌رسانی در زمینه صنعت هوانوردی، با انتشار مطلبی مفصل در زمینه معرفی جنگنده قاهر اف-۳۱۳ دست به ارائه جزئیات فنی آن با آب و تاب فراوان کرد. پایگاه تخصصی هوایی The Aviation در همان لحظات اولیه انتشار خبر رونمایی از نسل جدید جنگنده‌های بومی ایران با نام قاهر اف-۳۱۳، گزارشی با جزئیات کامل ویژگی‌های این جنگنده پیشرفته منتشر کرد.
 
برخی از ویژگی‌های قاهر ۳۱۳، با توجه به گزارش The Aviation، از این قبیل هستند: «در این هواپیما با استفاده از سطوح تخت و کمی هم سطوح منحنی در بالای بدنه بر مبنای اصول طراحی هواپیماهای رادارگریز اقدام شده است. شکل دماغه و زوایای پهلوهای بدنه مطابق اصول رادارگریزی طراحی شده است. شکل شکسته بال که برجسته ترین ویژگیی قاهر۳۱۳ است به کاهش اثرات راداری و حرارتی کمک می‌کند. کانوپی بسیار بزرگ این هواپیما منجر به ایجاد دید عالی و ۳۶۰ درجه به اطراف می‌شود که برای پروازهای ارتفاع پائین لازم است. به علاوه در مأموریت‌های تهاجم زمینی و در نبرد هوایی نزدیک بسیار مفید است.»
 
 
جالب اینکه این افراد مدعی شده‌اند که این جنگنده باید در فضای باز امتحان و رونمایی میشد، نه در یک سوله. البته بدون اشاره به این مساله که بزرگترین و فوق‌ پیشرفته‌ترین پهپادهای آمریکایی هم در سوله رونمایی می‌شوند، انتشار فیلم پرواز قاهر اف-۳۱۳ می‌تواند پاسخ مناسبی به این ادعای خنده‌دار باشد.
 
 
Get the Flash Player to see this player.
 
 
ملی‌گرایانی که برای پرچم آمریکا اشک شوق می‌ریزند
 
مشخص نیست زمانی که متخصصان بزرگ صنعت هوایی در جهان، این افتخار بزرگ را به ایران تبریک گفته‌اند، چه بغض و عقده‌ای در قلب برخی از جریانات سیاسی و رسانه‌ای وجود دارد که حتی تاب تحمل این افتخار بزرگ ملی را نیز ندارند. اگر این مسائل و دستاوردها مربوط به مسائل سیاسی و اعتقادی بود، شاید میشد با اندکی تخفیف، این حق را برخی افراد داد که به دلیل مخالفت سیاسی با نظام جمهوری اسلامی ایران به دنبال مقابله با آن باشند اما اینکه ایران به جمع ۳ کشور دارنده فناوری پیشرفته فضایی بپیوندد و یا اینکه از یکی از پیشرفته‌ترین جنگنده‌های نظامی در عرصه بین‌المللی رونمایی کند، قطعا باعث افزایش حس افتخار و غرور ملی ایرانیان در سراسر جهان خواهد شد و ناراحتی و عصبانیت از وقوع این اتفاقاتِ غرورآفرین، قطعا برآمده از نظریات و اندیشه‌های یک انسان وطن دوست نیست.
 
جالب اینجاست که همین جریان رسانه‌ای، چند سال پیش که "انوشه انصاری" با پرچم ایالات متحده آمریکا بر روی پیراهن خود به یک گردش فضایی رفت، از افتخارآفرینی یک ایرانی در عرصه جهانی سخن گفتند و اشک شوق ریختند اما اکنون در مواجهه با پرچم مقدس ایران بر روی بدنه "قاهر اف-۳۱۳" تنها دندان‌هایشان را روی هم فشار می‌دهند و مشت بر میز می‌کوبند.

ارسال نظر

  • sam
    1

    دیگه شما گندشو در نیارین کل دنیا و این مردم فهمیدن یه چیز سرکاری بوده اصلا طراحی بدنش طوری بود قابلیت پرواز نداشت

    • ناشناس
      0

      هههههه
      یعنی اگر این هواپیما پروازم میکرد یه عده بودن یه چیز دیگه بگن
      مثل قضیه پهپاد آمریکایی که ایران گرفت و کلی حرفای جور واجور زدن و گفتن ماکته

    • حامد
      1

      اتّفاقا همه دنیا خودشان خوب میدانند که این جنگنده واقعی است
      اگه باور نمی کنی برو و نظر کارشناس بی بی سی را در آپارات
      دات کام نگاه کن .

      در ضمن مدیر پروژه این جنگنده هم گفته که درسال 94 این جنگنده پرواز خود را انجام خواهد داد . علاوه بر این ایشون گفتند که دراین جنگنده بر خلاف جنگنده
      های دیگر بیشتر نیروی برا توسّط
      بدنه تحمّل می شود نه بال .
      اینم از دلیل کوچک بودن بال هاش.
      از بابت ورودی هوای موتور هم باید
      بگم که اوّل برین و ورودی های هوای یوروفایترتایفون را ببین وبعد
      مقایسه کن و قضاوت کن .

      در ضمن وقتی درباره مطلبی چیزی
      نمیدونی اوّل برو مطالعه کن بعد نظر بده تا دیگه رسوا نشی بچّه جون .

  • ناشناس
    0

    عزیزان ،،،همه این حرفا درست ،،،،مگه خودشون نگفتن تا سال آینده تاکسی میشه و پروازشم میبینیم؟! خب بزارید ببینیم جریان چیه دیگه صبر کنید ،،،،اگه شد اونوقت ما میدونیمو منافقین،،،،اگرم نشد بازم ما میدونیمو دروغ گوهاش ،،،،،با تشکر

آخرین اخبار